Hoi allemaal,
Ik heb net iemand leren kennen die al 11 jaar in de gevangenis zit en binnenkort waarschijnlijk voorwaardelijk vrij zal komen (nu is hij vrij tijdens de weekends). Hij heeft dit niet geheim voor mij gehouden, wat ik zeer op prijs stel, maar feit is wel dat ik hevig schrok. Ik weet niet waarvoor hij zit, maar met zo'n lange celstraf zal het alleszins geen diefstalletje zijn.
Ik weet niet goed hoe ik me hierbij moet voelen, breng ik mijn toekomst zo in gevaar? Zou ik hem beter links laten liggen? Of moet ik er gewoon voor gaan en zien wat er van komt?
Ik moet alles verzwijgen naar mijn vrienden/familie toe en voel me nogal ongemakkelijk daarbij, ik heb het gevoel dat ik ze aan het bedriegen ben. Aangezien ik de mening van mensen in mijn omgeving niet kan vragen, zou ik graag weten hoe jullie hier over denken. Zouden jullie opnieuw beginnen met jullie partner als jullie geweten hadden dat hij zou moeten zitten?
Vinden jullie dat ik er op moet staan dat hij mij moet zeggen wat er gebeurd is (want dat wil hij (nog?) niet)?
Ik ben nogal in de war, dus alle reacties zouden voor mij een grote steun zijn!
Alvast bedankt en groetjes, Meta