advocaat??

• nikki

Hoi

Ik had begrepen dat ik voor mijn man( hij zit in Denemarken) hier in Nederland ook een advocaat moest hebben , omdat een advocaat kan helpen vanuit Nederland.Dus had ik een afspraak gemaakt met een advocaat die de zaak aanneemt. Nu kreeg ik van de raad van rechtsbijstand( ik kan nl niet zelf de kosten ophoesten) bericht dat de aanvraag overbodig is, en ze dus de kosten niet vergoeden. Weet iemand of dit klopt, moet ik dan maar duimen zitten draaien, kan ik niks juridisch hier voor hem doen?

Nikki

• Sip

Ik denk dat je dit beter op het advocaat prikbord kunt plaatsen

• nikki

Heb ik al gezocht maar er staan er zoveel op en ik moet er 1 hebben die internationaal strafrecht doet, maar even goed bedankt voor je reactie

Nikki

• Bert

Probeer eens Victor Koppe,

Advocatenkantoor Böhler Franken Koppe Wijngaarden

Keizersgracht 560/562

1017EM Amsterdam

Tel: 020 3446200

• Sip

Bolhler? Die extreem linkse terroristen verdedigd en zelf een groot fan van de RAF was?

• D

Sip loop je weer eens te stoken??

• Jos

Beste Nikki,

Je man heeft geen recht op rechtsbijstand omdat hij van een strafbaar feit wordt verdacht. Ook een verzekering die rechtsbijstand dekt doet dat niet in het geval van mogelijke strafbare feiten. Wellicht zou je man via het Nederlandse consulaat kunnen proberen juridische bijstand te krijgen. Het consulaat kan in ieder geval vertellen wat de best mogelijke procedure is die hij kan volgen.

Succes

Jos

• nikki

Mijn man zelf heeft een advocaat in Denemarken, maar ik had begrepen dat ik er hier ook in voor hem moest nemen ivm de mogelijke uitlevering naar nederland als hij veroordeeld wordt. Misschien heb ik het fout, hoor ,maar ik krijg zoveel tegenstrijdige berichten en adviezen dat ik het niet meer weet en ik wil niet het gevoel hebben dat ik te weinig voor hem heb gedaan.

nikki

• Jos

Het feit dat je hier dergelijke vragen plaatst wil in ieder geval zeggen dat je je best doet voor hem dus daarover geen zorgen Nikki. Ook de vraag over juridische bijstand kan je man stellen aan het consulaat maar zeker aan de Deense advocaat. Van een uitlevering naar Nederland kan pas sprake zijn na veroordeling in Denemarken mijn inziens. Pas na veroordeling komt je man in aanmerking voor de wots (wet overdracht tenuitvoerlegging strafvonnissen). Denemarken heeft overigens (maar dat wist je wellicht al) een wots verdrag met Nederland.

Succes

Jos

• Jos

Kleine aanvulling nog, je kunt ook bellen met de wots informatielijn van het Ministerie van Justitie, nummer: 070-370 75 55. Wellicht kan men daar ook antwoord geven op je vraag.

Succes

Jos