wat is een ernstig misdrijf en hoelang???

• wanhopig

Mijn mannetje wordt verdacht van een ernstig misdrijf ik heb geen idee voor wat en voor hoelang al helemaal niet ik kan de draad in mijn eigen leventje nu ook niet oppakken ik kan het geen plaatsie geven hoe erstig kan een misdrijf wezen en hoelang is een lange straf waar moet ik mezelf op gaan instellen??????

Zij er ook instanties voor de achterblijvers????

• nikki

Hoi,Wanhopig

Ook ik weet niet wat mij en m'n gezin boven het hoofd hangt. Je vraag over een ernstig misdrijf kan ik niet beantwoorden, maar zelf ben ik al 5 weken op zoek naar instanties en ik kan helemaal geen hulp vinden.Steeds wordt ik doorverwezen naar de zelfde telefoonnrs en daar kunnen ze niks voor mij doen.Ik heb ook moeite om mijn leven weer op te pakken, want ik ben mijn liefde en maatje kwijt, mijn hart doet pijn van gemis en elke beslissing die ik moet nemen daar mis ik hem in.Het enige wat ik je kan meegeven is dat je ,hoe lullig het ook klinkt, voor hem door moet gaan , en proberen je leven op de rails te krijgen want dat is een hele geruststelling voor je man.Ik heb het “geluk”dat ik mijn man elke week 15 minuutjes aan de telefoon mag krijgen en elke keer is het voor hem zo belangrijk om te horen dat ik mijn schouders er onder zet, en mijn best blijf doen om door te gaan.Het klinkt misschien simpel, maar ik heb 2 weken nodig gehad om me dat te realiseren en hem daar op dit moment het meeste mee help.Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en ik kan je verder alleen maar sterkte wensen.Nikki

• beaugie

Hoi, Hoi,

Kan me voorstellen dat je wanhopig bent. zeker wanneer je van niets wist. Er zijn best instanties hoor die de achterblijvers ondersteunen. Het ligt er aan wat voor hulp je zoekt. Emotioneel, financieel of informatie. Laat het me ff weten. Ben zelf aangesloten bij de stichting exodus.

Groetjes

• wanhopig

ben bang dat ik ze allemaal nodig heb het nare is dat we een eigen huis hebben en daardoor geloof ik geen bijstand krijgen en ik hoorde ook dat zijn uitkering vervalt wel moet hij geld hebben voor zijn cigaretjes enz enz en zolang hij in de beperkingen zit mag en kan hij dus ook niet werken voor zijn eigen centjes daar ik heb een boetes hier niet normaal voordat ik weer naar mijn huis kan ben ik een jaar verder heb angst een boete van €6000 om mijn stroom weer op orde te krijgen enz enz enz zolang de beperkingen erop staan zal ik niks te weten komen wel weet ik dat ze zo lullig zijn een van die jongens zit hier vlak bij mij terwijl hij van heeeeeeeel ver komt en mijn mannetje zit in leeuwarden heeeeeeeel ver bij mij vandaan waarom straffen ze de buitenwereld en de achterblijvers nou ook zo erg cellen tekort me reet waarom hebben ze hem niet hier gelaten ik mis hem zo!!!!!!!!!

• wanhopig

He Nikki

Je zou even kunnen bellen met slechts op bezoek het telefoon nummer is 0104674044 Ik heb daar volgende week een afspraak misschien dat die iets voor je kunnen betekenen je mag me altijd schrijven als je het moeilijk vind ik vind het erg fijn om op deze manier met mensen te kunnen pennen het is voor mij net dat beetje hulp wat ik erg hard nodig heb iedereen zegt maar doorgaan met je leven maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan!!!!!!! voor buitenstaanders is het makkelijk die hebben hun mannetje en alles nog bij zich!!!!

Als je steun nodig hebt hoor ik het wel stuur me maar een briefje dan schrijf ik je zeker terug!

Liefs,

Wanhopig.

• Pink

Hoi Wanhopig,

Wil je ff een hart onder de riem steken, weet ook hoe moeilijk dit is!

Sterkte en een dikke knuffel

• beaugie

Hoi wanhopig,

Zodra je partner uit beperking is kan je hem vragen om contact op te nemen met de dominee van de inrichting waar hij verblijft. Hij moet jouw situatie dan uit leggen en vragen of er hulp kan komen vanuit de stichting exodus. Ik weet niet waar je vandaan komt en of je dat wil zeggen, maar misschien kan ik je direct in contact brengen met een ervaren vrijwilliger. De stichting Exodus is een kerkelijke instantie die zich bezig houdt met hulpverlening aan (ex)gedetineerden. Indien je zelf niet gelovig bent laat je dan niet afschrikken door het kerkelijk karakter van de groep. Ik ben zelf ook niet kerkelijk en kan zeggen dat ik me heel fijn voel bij de bijzondere mensen binnen deze stichting. Een vrijwilliger kan je helpen om te zoeken naar instanties voor je financiele problemen en hij of zij kan dan ook met je mee gaan. Maar ook als je gewoon eens even alle ellende van je af wilt praten zonder dat iemand over je situatie oordeelt. Je kunt zelf aangeven of je liever contact met een man of een vrouw hebt. Voor wat betreft je schulden is het o.a. mogelijk om een schuldsaneringstraject bij de gemeente aan te vragen (indien je zelf een baan of uitkering hebt). Dan moet je wel een tijdje krap leven, maar dan ben je wel snel van je schulden af.

Je partner verblijft nu in leeuwarden zeg je. Hij zit daar omdat een andere betrokkene in de inrichting bij jou in de buurt zit. Je kunt niet twee verdachten van hetzelfde misdrijf indezelfde inrichting hebben. Dat is jammer, maar noodzakelijk. Indien jouw vriend veroordeelt wordt kan hij overplaatsing aanvragen naar de inrichting bij jou in de buurt.

Wil je meer weten? laat het me even weten!

• wanhopig

Dank je het voeld goed als mensen met je meedenken vandaag hoop ik te horen dat de beperkingen eraf zijn!!!!

Jij ook sterkte knuffel,

Noes.

• bianca

volgens mij is er niet veel hulp voor achterblijvers ik zelf zoek al bijna 3 jaar en nergens vind ik niks kan nergens me hart luchten over hoe ik het ervaar als achterbliver want voor de mensen die ik ken is het taboe om er over tepraten want dan wille ze er niet over hebben terwijl ik er behoefte aan heb die mensen snappen me niet ze zeggen dan je hebt er zelf voor gekozen om bij hem teblijven ma ik laat echt nooit me mannetje vallen al ga ik er soms zelf aan onderdoor

gr vriendin van een tbser

• wanhopig

Het is inderdaad moeilijk en de vingers worden ook jouw kant op gewezen door de familie dit is dan in mijn situatie het geval ze denken niet na over jouw situatie ze vergeten dat als je partner binnen zit dat jij er net zo goed zit voor jou staat ook je leven even helemaal overhoop + jij heb ook nog is alle financiele rotzooi maar je ik bouw een brede rug op en er kan nog meer bij ik leer er nog wel mee omte gaan!!!

Ik hoorde net dat de beperkingen er volgende week waarschijnlijk afgaan!!!

ik hoop het maar ik mis hem zo en als je er eens over wil praten schrijf het maar hoor hoor we kunnen elkaar hier gelukkig een beetje steunen!!!

Liefs,

Noes