Hoi wanhopig,
Zodra je partner uit beperking is kan je hem vragen om contact op te nemen met de dominee van de inrichting waar hij verblijft. Hij moet jouw situatie dan uit leggen en vragen of er hulp kan komen vanuit de stichting exodus. Ik weet niet waar je vandaan komt en of je dat wil zeggen, maar misschien kan ik je direct in contact brengen met een ervaren vrijwilliger. De stichting Exodus is een kerkelijke instantie die zich bezig houdt met hulpverlening aan (ex)gedetineerden. Indien je zelf niet gelovig bent laat je dan niet afschrikken door het kerkelijk karakter van de groep. Ik ben zelf ook niet kerkelijk en kan zeggen dat ik me heel fijn voel bij de bijzondere mensen binnen deze stichting. Een vrijwilliger kan je helpen om te zoeken naar instanties voor je financiele problemen en hij of zij kan dan ook met je mee gaan. Maar ook als je gewoon eens even alle ellende van je af wilt praten zonder dat iemand over je situatie oordeelt. Je kunt zelf aangeven of je liever contact met een man of een vrouw hebt. Voor wat betreft je schulden is het o.a. mogelijk om een schuldsaneringstraject bij de gemeente aan te vragen (indien je zelf een baan of uitkering hebt). Dan moet je wel een tijdje krap leven, maar dan ben je wel snel van je schulden af.
Je partner verblijft nu in leeuwarden zeg je. Hij zit daar omdat een andere betrokkene in de inrichting bij jou in de buurt zit. Je kunt niet twee verdachten van hetzelfde misdrijf indezelfde inrichting hebben. Dat is jammer, maar noodzakelijk. Indien jouw vriend veroordeelt wordt kan hij overplaatsing aanvragen naar de inrichting bij jou in de buurt.
Wil je meer weten? laat het me even weten!