Ook bedankt.

• Jargo

Mensen,

Wij zijn aan het aftellen, de detentie zit er BIJNA op. Nu zal een ieder denken, die dit leest dat is mooi maar wat heb ik eraan. Wel via deze weg wil ik de mensen die hier een reactie of vraag plaatsen en de mensen die reageren bedanken. Enkele keren heb ik zelf ook een vraag gesteld en daarop reacties mogen ontvangen waar ik ook daad werkelijk iets mee kon. Daarnaast is het lezen van de geplaatste reacties een bepaalde steun geweest die een achterblijver goed kan gebruiken daar de aandacht vaak uit gaat naar de gedetineerde, wat ook nodig is hoor. Vandaar mijn reactie, bedankt iedereen. Wel zal ik het prikbord blijven volgen, dus wellicht kom ik iemand van jullie nog tegen.

Jargo

• noes

Voor jou zit het er gelukkig allemaal bijna op die van mij zit nog in voorarrest en in algehele beperkingen het enige wat ze me vertellen is dat hij wordt verdacht van een zwaar missdrijf het arrestatie team is komen binnen vallen en hierdoor durf ik niet eens meer naar huis ik weet niet hoe ik mijn leventje moet oppakken ben zo verdriettig weet gewoon helemaal niet wat me te wachten staat wie wordt er nou gestraft zij of wij???????

Ik hoop dat je me wat kan terug schrijven.

Vriendelijke groet,

noes.

• djali

jargo ben heel blij voor je en eerlijk zal het echte einde nog niet helemaal in zicht zijn, want nu moet hij/zij zijn gewone dagelijkse leven weer moeten oppakken en zelfs nu kan je dus tegen de problemen op kunnen lopen ………van ex gedetineerde. damzzz het is nooit goed zit je is het niet goed maar kom je eruit is het ook nog niet goed.

maar hoe dan ook blijf gewoon sterk en geniet ervan dat die persoon thuis komt heerlijk voor jou en probeer dat gevoel vast te houden.

groetjes djali.

• Bert

Oke, goedzo.

Ik denk dat het voor jullie nu pas gaat beginnen.

Een nieuw leven, nieuwe toekomst,…..

• Jargo

Ja wellicht is het net als met je rijbewijs halen, als je het hebt begint het pas en moet je alles leren. Daar zijn wij ons ook van bewust. We hebben inmiddels weer werkzaamheden gevonden per 6 januari 2005, ook een uitkering tot 6 januari 2005 is reeds geregeld. Door mijn eigen beroepssector weet ik welke wegen we moeten bewandelen en dat is eerlijk gezegd in deze situatie wel een voordeel. Makkelijk zal het niet altijd zijn en we zullen nog tegen verschillende situaties aanlopen, deze situaties zullen op het maatschappelijke vlak zijn, tussen ons is het goed. Mijn partner was een kort gestrafte en zat in een beperkt beveiligde instelling waardoor hij met regelmaat thuis kwam. Ook iedere week bezoek en tussendoor aanspraak gemaakt op bepaalde bezoek regelingen. Het is niet gemakkelijk geweest maar we zijn er beter uit gekomen dan dat we erin gegaan zijn. Ik zeg bewust we, want ook de thuisblijver wordt eveneens gestraft. Wij zijn het die met de omgeving geconfronteerd worden, met de vragen, aangekeken worden met schuine blikken, vooroordelen van mensen die de situatie niet eens kennen. Je leert goed de juiste mensen in zo'n situatie kennen. Wij mogen van geluk spreken dat niemand, op slechts een enkeling na, ons heeft laten vallen. Altijd zijn we gesteund. Ja we kijken uit naar een nieuw begin en onze toekomst.Heerlijk.

Jargo.

• Jargo

Noes,

Ik kan je helaas geen raad geven, ik weet wat je bedoelt en kan me enige voorstelling maken van hoe je je voelt. Ik kan me ook voorstellen dat je met heel veel vragen zit en dat je niet weet hoe je de komende tijd moet handelen. Het gekke is dat het vanzelf gaat hoe moeilijk het ook is. Pas na dat de zaak volledig onderzocht is en er een rechtzaak van is geweest met een vonnis, wellicht na een hoger beroep en cassatie, pas dan kun jij voor je partner iets doen. Dat zal niet altijd makkelijk zijn en het zal veel energie kosten. Maar wanneer je wil kun je dingen bereiken. Vaak zul je zelf regels moeten uitzoeken, wanneer je partner berecht is en binnen zit, (dit is mijn ervaring), krijgt hij weinig te horen over zijn rechten maar ook die van jou. Jij zult hier steeds voor moeten vechten. En dan is een prokbord als deze erg fijn. Je kunt je vragen stellen en vele mensen doen hun best je een zo goed mogelijk antwoord te geven of geven je aan waar je moet zijn of hoe je iets voor elkaar kunt krijgen. Maar nogmaals het is een moeilijke situatie en ook jij wordt indirect net zo goed gestraft. Het enige wat ik je kan zeggen en toe wens is suc6 en heel veel sterkte, blij met elkaar praten en blijf samen knokken, vergeten hoeft niet vergeven wel. Samen komen jullie er doorheen als je elkaar vertrouwd. Veel strekte de komende tijd en als je vragen hebt, stel ze.

Groet, Jargo.

• Jargo

Dat zeker, en alles is geregeld dus we doen ons best. Ik wens jou veel sterkte en steun toe het volgende jaar.

Groet, Jargo.

• Daniëlle

Heel veel geluk, liefde en succes nog in de toekomst!

Dat hebben jullie volgens mij wel verdiend. Echt heel fijn voor jullie dat er eind komt aan deze rotperiode…

Groetjes, Daniëlle