Beperking

• djali

en dan nog, mensen maken fouten en waar is dan het houden van… jij bent dan ook niet een van de eerlijkste mensen.. iemand doet iets fout naar de rechtsmaatstaven en dan is de liefde opeens over… pfffffff ben blij dat jij mijn wederhelft niet bent want dan was jij mijn liefde ook niet waard geweest.

djali.

• Sip

Gelukkig maar………..Daartegenover staat dat ik geen strafrechtelijke vergrijpen bega, dus mak je ook maar geen zorgen.

• djali

het zou een mens zijn leven vergroten om niet altijd maar zo zwart / wit te kijken. maar helaas doen te veel mensen dat nog jammer.

• Mel

Sip schreef:

>

> Na de rechtzaak kom je maar vertellen wat er aan de hand was.

Ik denk niet dat dat jou iets aangaat.

Als jij hier alleen maar komt om mensen af te kraken, ga dan aub ergens anders heen.

• D

Nou zeg inderdaad… erg jammer dat mensen zo reageren terwijl niet eens zeker is wat er aan de hand is!

Misschien valth et dadelijk allemaal wel mee en houden ze hem alleen zolang beperkt vast omdat er gewoon veel onduidelijkheid is in het onderzoek… want de 23e moet hij voorkomen maar mocht het zo zijn dat de zaak dan nog niet rond is wordt het een pro forma zitting.. iemand hier ervaring mee?

• djali

geen ervaring maar voor zover ik denk te weten wordt het dan inhoudelijk behandeld?? en als goed is mogen er wel mensen bij zijn. vraag eens na bij de advocaat !!

erg he die onzekerheid, hou je taai.

djali.

• D

Hi Djali,

Ja het is verschrikkelijk om 3 maanden niks van je vriend te horen door die kutbeperkingen en dat je ook niet eens weet waarom dat hij vastzit!

Ik weet wel al dat ik erbij mag zijn… heb zijn advocaat net gesproken, maar ze zei dat als er een pro forma zitting komt dit wil zeggen dat ze de zaak niet op een rijtje hebben, maar ik vraag mezelf af hoelang dit dan nog kan en mag duren??

Thnx voor je reacties :)

• Sip

Iedere burger mag maximaal 3 dagen in voorarrest gehouden worden. Na deze periode moet de rechter beslissen om al dan niet het voorarrest te verlengen. Als wordt beoordeeld dat de verdachte gevaarlijk is voor de staat of de ingezetenen, dan volgt er een periode van 30 dagen , waarna opnieuw verlenging mogelijk is. Zo is bv Volkert van der Graaf ook nooit vrij geweest vanaf het moment van arrestate en berechting. Tevens is ook Volkert in beperking geweest omdat men niet wilde dan zijn verklaringen gemengt konden worden met andere verklaringen.

Uiteraard geloof je nog steeds niet dat je vriend voor een zwaar vergijp zit maar hij wordt echt verdacht van een zeer zwaar vergrijp.

• djali

d,

ze mogen hem idd 3 x 30 dagen verlengen en dan zou het zo'n beetje wel rond moeten zijn. en eerlijk als ze echt geen bewijs tegen hem hebben dan zouden ze hem idd wel al vrij gelaten hebben maar blijkbaar is het lot tegen hem * klote * maar oke is niet anders. wat ik wel een beetje vreemd vind is dat zijn advocate niets tegen je wilt vertellen over de zaak waarvan/voor hij verdacht wordt, ik ben altijd helemaal op de hoogte gehouden door de advocaat en dat was grandioos.

maar goed die tijd zal ook komen dat je te weten komt over het hoe en wat heb nog wat geduld want die zal je echt nodig hebben meid, want er komen nog genoeg dagen dat je moet wachten op antwoorden..

echt veel sterkte.

djali.

• D

Sip sorry hoor maar waarom loop je hiern ou zo te stangen? Ik ben niet achterlijk en weet ook echt wel dat ze hem niet vasthouden voor wat kleins, maar ga hem niet lopen vergelijken met volkert van der g ofzo, jeetje krijg een leven!

Djali bedankt voor alles.. het is inderdaad nog wel een tijdje die ik moet afwachten om erachter te komen wat er nou allemaal aan de hand is, ik hoop dat het dadelijk allemaal meevalt!

Liefs