spw opleiding??

• @ppie

even een vraagje,

om in een gevangenis te werken is het dan een voordeel om een spw of sph opleiding te hebben?

ik zou namelijk wel in een gevangenis willen werken, en heb wel veel ervaring in beveiligingswerk wnz, maar geen spw of sph.

wie kan mij dat vertellen.

grm @ppie

• Mandy

Ik weet dat je Spw nodig hebt om in de gevangenis te kunnen werken en de richting Sociaal Dienstverlener ..Die opleiding duurt ongeveer drie jaar als ik me niet vergis

• seniorbewa

SPW of SPH is niet vereist maar is wel een pre. Je krijgt bij justitie een interne opleiding, de BBO (Bewaarders Beroepsopleiding). Hierna kan je vervolg opleidingen volgen. Ook is er de mogelijkheid om externe curssen te volgen waaronder SPW of SPH.

Er is momenteel wel een vacature stop. Er zijn nog wel vacatures bij de Dienst vervoer en ondersteuning, dit zijn vacatures bij de uitzetcentra op Zestienhoven, Schiphol en Zeist.

• nmr

het is geloof ik zelfs zo dat ze bezig zijn om de interne opleiding zo te maken dat er een MBO diploma aan vast hangt.

• nmr

De beschikbare vacatures zijn overigens niet van de DV&O, maar van de DJI-Pool. De DV&O heeft nu helemaal geen vacatures.

Voor de vacature van Bewaarder DUC-Pool moet je wel 22 jaar zijn en binnen een uur op de locatie kunnen zijn.

Ik kon er niet voor gaan, aangezien ik niet binnen een half jaar 22 wordt maar als je meer wilt weten, je kunt bellen met 0800 354 33 33 of mailen naar werken@dji.nl

groetjes

• ikke

nou je heb er dus echt geen spw voor nodig.

je word daar opgeleid als je eenmaal aangenomen bent,en daar krijg je dus je bbo opleiding.

misschien wel dat je voor een aantal vakken dan kwijtschelding kan krijgen omdat je je beveiligingspapieren heb