nog een keer de telefoon

• suzanne

Super bedankt voor alle info en ik ben er bijna maar heb toch nog een vraagje waarvan ik hoop dat iemand hem kan beantwoorden.

Ik heb gelezen dat je in de gevangenis 70 euro per week mag uitgeven in de winkel. Is dat genoeg? Of komen gevangen aan het eind van de week geld te kort?

Ook, die budgetkaarten voor de telefoon moeten dus buiten de gevangenis gekocht worden. Gaan die toch van de 70 euro af? En neemt het bezoek die dan mee?

Heel erg bedankt nog een keer

Suzanne

• djali

zuzanne,

die kaarten kan je gewoon via een telefoon gesprek doorgeven, er staat een code op en die kan je dus gewoon doorgeven en het inbel nr is altijd het zelfde als je dezelfde merk gebruikt… maar eerlijk zou ik niet een butgetkaart kopen want die gaan echt heel snel leeg, beter koop je een telefoon kaart in een toko winkel en moet je gewoon goed opletten hoeveel minuten je met die kaart hier in nl kan bellen want dat verschild echt soms enorm..

ik weet dat een EUROCITTY kaart wel een goede kaart is, die hebben wij heel lang gebruikt.

over het geld even terug te komen.. zoveel verdienen ze echt niet in een wk, dus je zou hem dan zelf moeten sponseren met geld te storten. en hij kan dan dingen kopen voor extra, maar goed dat is voor ieder voor zich wat die extra nodig wilt hebben. eerlijk heb ik nog niet echt gehoord hoeveel ze per week uitmogen geven, maar het zou dus best wel kunnen..

succes ermee..

• dolfijn

hallo suzanne,

ze mogen in de winkel per week voor 100 euro kopen, ze verdienen er ongeveer 13 tot 22 euro per week, ligt eraan waar je zit en wat voor werk men doet.

ze moeten alles zelf kopen van shampoo tot aan scheermesjes bijvoorbeeld, ook als ze zelf willen koken moeten ze die spullen daar kopen, alles is bijna te koop, het is natuurlijk wel duurder als buiten, de belkaarten kun je inderdaad beter zelf buiten halen, in een toko zoals djali al zegt, alleen in mijn geval kon dat toen niet meer, omdat men in vught de 0800 nummers hadden geblokeerd.

Mijn man moest toen in de winkel zelf belkaarten kopen, dus die gaan dan wel van die 100 euro af, hij mocht voor max 25 euro belkaarten hebben, en de tarieven hadden ze ook aan gepast naar 0,20 peer minuut.

hopelijk heb je genoeg info, anders roep je maar

dolfijn

• djali

nog te gek 0.20 cent per minuut terwijl ze al zo weinig hebben. en helemaal te gek dat die 0800 nr waren /zijn geblockkeerd…

• suzanne

Hai dolfijn en djali

heel erg bedankt voor alle info…

Dolfijn… Jij legde me uit dat hij 25 euro aan belkaarten mocht kopen. Is dat per week?

Heel erg bedankt nogmaals.

Suzanne

• dolfijn

hallo suzanne,

ja in vught was dat per week, elke week mochten ze voor max 25 euro belkaarten kopen, als ze er meer hadden op cel en ze kregen controle dan kreeg je rapport.

gelukkig heb ik hier geen last meer van, want hij is nu in een half open.

groetjes dolfijn

• djali

heerlijk he dolfijn, tenminste in veenhuizen mogen ze dan op hun kamer met een mobiel bellen dat is toch wel de uitkomst dat je ongestoord kan bellen.

dus nog ff zo te horen en dan is die thuis heerlijk voor je..

successsss

• Mel

Hoi Djali

Bedoel je dat ze in Groot Bankenbosch (Halfopen in Veenhuizen) mobiel mogen bellen in hun cel? Mijn vriend heeft daar 2 jaar geleden gezeten en toen mocht dat nog niet.

Mel

• djali

jah inderdaad, ik spreek moet ik eerlijk zeggen wel over langer dan twee jr geleden is nu alweer zo'n drie jr geleden dat mijn partner daar zat, dus er kan natuurlijk veel veranderd zijn. jammer dat je dat niet hebt mee gemaakt want wij vonden het supper.