Hoe en wat?

• morgaine

Hallo iedereen,

Ik had een vraagje. Een familielid van mij zit sinds kort in de PI De Dordtse Poorten. Hij zit nog in beperking. Voor ons is dit een hele nieuwe situatie en er is alleen maar onduidelijkheid. Kan iemand mij vertellen wat beperking precies inhoudt, wat wel en niet mag? Mag hij uit zijn cel, wat mag hij wel doen en kan hij regelmatig iets kopen. We storten wel geld voor hem. Weet iemand ook iets over kleding brengen, hoe vaak mag dit? Van uit de instelling krijgen we tegengestelde antwoorden. Hoe moeten we bezoek regelen, we weten dat het nu niet mag, maar als het straks wel mag, moet je het dan eerst aanvragen. Zoals duidelijk is leven er bij ons vele vragen en we weten niet waar we het antwoord kunnen vinden. We hebben er nog nooit mee te maken gehad en de onduidelijkheid komt nog eens boven op de ontzetting. Als er iemand is die het wel weet alvast bedankt.

Morgaine.

• Milly

Hoi Morgaine,

Wat een ellende zeg en dan ook nog al die onduidelijkheid. Als je de PI belt moet je vragen naar de BSD die kunnen al je vragen beantwoorden.

Wat ik je kan vertellen is dat iemand die alle beperkingen heeft totaal geen contact mag hebben met de buitenwereld.Vaak komt dit omdat een onderzoek nog loopt en zo kan er geen informatie uitgewisseld worden met eventuele andere verdachten. Of hij ook geen post mag ontvangen weet ik niet meer………..je kunt in ieder geval een kaartje of brief sturen. Moch hij het nu niet krijgen dan krijgt hij het in ieder geval wanneer de beperkingen zijn opgeheven en het lijkt me wel zo fijn voor hem dat hij weet dat er mensen aan hem denken. Luchten mag hij nu ook niet op de luchtplaats volgens mij. Er zijn vaak wel “luchtkooien” waar hij dan alleen kan luchten.

Voor wat betreft de boodschappen heeft hij volgens mij hetzelfde recht als iedere andere gedetineerde en kan hij dus via een soort bestellijst spullen bestellen bij de winkel.

Het invoeren van kleding kan volgens mij gewoon via de portier………….maar ik weet dit niet zeker. De BSD kan je daar meer over vertellen.

En het bezoek zal hij aan moeten vragen zodra hij uit de beperkingen is. Hij kan dan ook weer bellen dus dan kan hij precies vertellen wanneer je kunt komen. Je moet dan wel je legitimatie meenemen en je mag geen spullen voor hem meebrengen. Tassen e.d. moeten in een kluisje en draag zo min mogelijk metaal want je moet door een detector en anders ben je zo lang bezig met het afdoen van alles.

Ik hoop dat ik je een klein beetje opweg heb kunnen helpen. je kunt ook nog meer info vinden op de site van DJI, daar kun je waarschijnlijk ook de site vinden van de PI waar je familielid verblijft.

In ieder geval heel veel sterkte voor de komende tijd!!!

• leentje

Hallo Morgaine,

Nou mijn vriend zit nu ook in beperkingen en hij mag niets maar dan ook niks geen contact met de buitenwereld. Een kaart of een brief sturen heeft totaal geen zin want die krijgt hij niet. Wat ik gehoord heb zijn de beperkingen ook in mate. Als hij alle beperkingen heeft mag hij zelfs geen tv op de cel.

Hij kan wel zijn boodschappen doen dus je stort niet voor niets geld.

Ik wens jouw en je familie heel veel sterkte, want ik weet wat het is (verdomd zwaar).

Groetjes Leentje

• Soraya

Hoi hoi,

Ff een korte reactie; post sturen kan zéker wel!!! Gewoon doen, vindt hij vast te gek!! Zolang hij in beperkingen zit, ontvangt hij inderdaad nix, maar zodra de beperkingen eraf gaan krijg hij alles ineens. Is toch leuk voor hem om te weten dat er mensen aan hem gedacht hem al die tijd?

Mijn vriend zat heel lang in beperking en die was echt heel blij toen hij ineens zoveel post kreeg!!!

• nomore

het webadres waar hierboven gesproken wordt is www.dji.nl