telefoon

• suzanne

Kan iemand mij misschien de grootste 3 gevangenissen van nederland vertellen. Ook heb ik gehoord dat je per week 10 min mag bellen? Is dat altijd zo? En hoe betaal je daar voor?

• Mandy

Nee volgens mij is dat niet overal zo want ik ken een gevangenis waar je gewoon kan bellen zolang je belkaart het aankan dus nog niet op is ….

• PIW-ster

suzanne schreef:

>

> Kan iemand mij misschien de grootste 3 gevangenissen van

> nederland vertellen. Ook heb ik gehoord dat je per week 10

> min mag bellen? Is dat altijd zo? En hoe betaal je daar voor?

Een kan ik je wel vertellen dat is Scheveningen volgens mij de grootste van Nederland.

En bellen is inderdaad volgens de wet 10 min. per week. Maar in de praktijk bellen gedetineerde wanneer ze uit cel zijn. Ik denk dat er weinig PI-s zich houden aan die 10 min. per week.

• Suzanne

Hai Mandy, bedankt voor je antwoord.

Nog 1 vraagje, kan je die kaarten gewoon kopen of hoe werkt dat? En kan jij die altijd kopen?

Thanx

P.s. ben met een marktonderzoekje bezig vandaar. Als je info belt krijg niet echt veel info. Dus nogmaals bedankt

• seniorbewa

Er wordt gebruik gemaakt van telefoonkaarten die speciaal voor justitie gemaakt zijn. Deze kaarten werken zowel in als buiten de bajes. Telefoonkaarten van buiten werken niet in de bajes (althans in de bajes waar ik werk). Er wordt ook wel gebruik gemaakt van zogenaamde budgetkaarten die buiten de muren verkrijgbaar zijn, hierbij moet je een speciaal nummer bellen en het nummer wat op de kaart onder de kraslaag staat invoeren.

• djali

budgetkaarten kon/kan je kopen bij kijkshop onder andere, maar er zijn heel veel andere telefoon kaarten te koop bij buitenlandse toko's en dan moet je gewoon ff kijken hoeveel bel min je voor die prijs kan krijgen en dat verschilt nog al per kaart van de aanbieder dus wel ff uitzoeken.

toevallig hoorde ik eergister op de t.v. dat scheveningen idd de grootste gevangenis is met 800 detentie plaatsen.

groetjes djali.

• anoniem

bellen verschild per bajes de drie grootsten zijn in heerhogewaard en utrecht en amsterdam

• Mandy

Sorry de grootste gevangenis zit in Scheveningen dat was laatst nog op tv

• djali

jah sorry als je me berichtje had gelezen had je het ook gezien dat ik het al geschreven had..

djali