Drugs smokkel

• Amber

Hallo,

Een kennis van mij is opgepakt in Porto Portugal wegens drugs smokkel. Waarschijnlijk 2 kilo cocaïne.

Wie kan mij vertellen over de omstandigheden in de gevangenissen daar?

Hoe veel jaar kan je daarvoor krijgen?

Kan zo iemand ook aan NL uitgeleverd worden?

Ik weet wel dat het voorarrest al een half jaar in beslag neemt, voordat er een proces komt.

Groet,

Amber

• Mandy

Hoi Amber

Volgens mij moet iemand net als in Spanje eerst voor de rechter zijn geweest en dat er een veroordeling is en daarna als er een verdrag is met Nederlan kan hij/zij uitgelevert worden aan Nederland

Maar als het net als in Spanje gaat dan kunnen er heel wat maanden overheen gaan voordat hij een veroordeling krijgt

Succes

Groeten Mandy

• Amber

Ja ik had inderdaad begrepen dat allen het voorarrest minstens een half jaar was….dus dat kan nog wel veel langer duren.

• Mandy

Ja dat zal inderdaad nog wel langer kunnen duren inderdaad :( Dat is natuurlijk niet te hopen maar zover ik weet hebben ze met buitenlanders (dus mensen buiten portugal) niet zo'n haast

Sterkte

Groetjes Mandy

• dolfijn

hallo amber,

je zou lid kunnen worden van hart achter slot en grendel daar zitten mensen op de site die ook vrienden of partners hebben die gedetineerd zijn ook in het buitenland je kunt je gewoon aanmelden ( staat op gevangenispagina) en dan kun je met iedereen je ervaringen en vragen delen ook kun je er je hart eens luchten het is alleen voor leden dus niemand kan verder meelezen wat de problemen zijn het is echt voor achterblijvers ik zelf heb er veel steun aan

misschien een tip voor je

sterkte in deze moeilijke tijd

dolfijn

• Mandy

Amber misschien moet je eens op prisonlife.nl informeren daar zijn mensen die dagelijks met gedetineerden in het buitenland te maken hebben..

Er staat een emailadres ergens op de site en die persoon wil je vast wel helpen en informeren hoe het zit

Ik denk ook dat je beter daar kan kijken gezien de contacten die ze daar hebben ipv op èèn of andere msn site die zelf bijna nergens van op de hoogte zijn…

Als je het emailadres van Prisonlife wilt hebben dan kan ik het je desnoods ook wel geven

Groetjes Mandy

• Mel

Mel

• Mandy

• Amber

In ieder geval bedankt, ik eens kijken op die ene site achter slot en grendel.

• Mel

Mandy

Ik ben daar al vanaf dag 1 dat de site werd opgericht en heb jou daar nog nooit voorbij zien komen. Je staat daar niet in de ledenlijst en het is een gesloten groep, dus je kunt de site niet “maar al te goed kennen”. Op Hart achter Slot en Grendel zitten best veel mensen die hun vriend/man in het buitenland hebben zitten (Duitsland, Spanje, Kroatie, Griekenland o.a.) dus die zullen echt wel verstand van zaken hebben, aangezien zij het zelf allemaal meemaken, lijkt mij.

Mel