wie wat waar

• Berry

Hallo ik ben Berry en woon sinds kort samen met mijn vriendin.Ik ben gedetineerd geweest in de pi lelystad en heb na de detentie mijn leven weer redelijk op de rails.

Maar na een paar akkefietjes met de reclassering kan ik de reststraf 240 uur

dienst verlening niet meer uitvoeren.Nu moet ik 120 dagen uitzitten,maar ik weet niet hoe ik het allemaal moet regelen.Mijn vriendin is 18 studeerd nog maar de huur gas water en licht en de verdere vaste lasten gaan gewoon door,maar in de lik heb ik geen inkomsten.heeft iemand info enof ervaring hiermee?

alvast bedankt voor de info

Berry reg.nr.3520065

• djali

misschien bijzondere bijstand van de sociale dienst..

echt geen idee maar is maar een optie en als je niet probeerd zal je het niet weten ook… of maby heeft ze wel gewoon recht op soos… zal zeggen vraag gewoon .

succes ermee en jammer dat je niet gewoon de taakstraf meer kan doen wel een domper voor jullie..

groetjes djali.

• merel

STOM STOM STOM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! maar weer wat geleerd ??????????????????

De reclassering doet toch niet zo moeilijk .

• djali

tja stom of niet het is gebeurd nu nog een oplossing voor zijn vriendin om in het huisje te kunnen blijven wonen tot dat ie eruit komt en weer werken kan, zodat ie het weer zelf kan betalen..

hoe dan ook succes nogmaals,

• amina

probeer ergens geld te lenen en probeer voor 4 maanden vooraf alles te betalen!!

veel sterkte gewenst,djali schreef:

>

> tja stom of niet het is gebeurd nu nog een oplossing voor

> zijn vriendin om in het huisje te kunnen blijven wonen tot

> dat ie eruit komt en weer werken kan, zodat ie het weer zelf

> kan betalen..

>

> hoe dan ook succes nogmaals,

• Jakko

Ik ben zelf bijstandsconsulent, helaas kan zijn vriendin niet aanspraak maken op bijzondere bijstand. Er is een zogenaamde voorliggende voorziening en dat betreft de studiefinanciering. Wat wel kan is een lening, rentedragend, op de studiebeurs aan te vragen. Daarnaast heeft de uitkeringsinstantie, waar jij onder valt een regeling om reiskosten voor je familie of partner te krijgen, het is niet heel veel maar kan wel bijdragen.

Suc6 en sterkte toegewenst.

groet

• djali

oke jakko, maar dan moet jij als consulent weten dat die studie financiering… denk ik zo.. toch net zo hoog zou moeten zijn als het minimum inkomen..want heeft niet elk mens dat zelfstandig woont.. en van waar dan ook geld krijgt recht op het minimum inkomen en is dat niet het geval dan hoort de soos het aan te vullen tot die minimum?>>>>>???

tenminste zo is mij altijd voorgehouden…

wie weet heb je dan toch nog een oplossing voor dat meisje…

groetjes djali.

• Berry

dank je djali voor je reactie

• Berry

oke luitjes bedankt voor de info ik ga kijken hoever ik kan komen

• Jakko

Zoals je dat zeg heb je gelijk, alleen zegt de bijstandswet dat er inkomen uit arbeid door eigen toedoen niet verkregen kan worden, bij samenwonen ziet de bijstand naar het totale inkomen, het inkomen wat had kunnen zijn wordt dus mee genomen, en door eigen toedoen wordt niet aangevuld door de soos, ik wou dat het anders was maar helaas. Sorry. Net als je een ww uitkering hebt, niet aan je verplichting voldoet en een maatregel krijgt in de vorm van een korting op je uitkering, de bijstand vult dan ook niet aan ook al kom je onder het minimum want de maatregel geldt door, en is door eigen toedoen, kom je ook onder het minimum. Vreemde regels hier in Nederland, maar je kan dus onder het sociaal minum komen hiero.