Levenslang

• Peter

Hallo allemaal..

Ik heb elders een discussie lopen over de lengte van levenslang hier in Nederland.

Is levenslang echt levenslang of heeft het een limiet van een maxmaalaantaljaren?

BVD.

Peter

• Een bewaarder

Levenslang is in Nederland echt levenslang Dit in tegenstelling met veel andere landen. Alleen de kroon kan gratie verlenen.

…Een bewaarder…

• Mandy

Levenslang is hier ook niet levenslang want Levenslang = tot aan je dood en dat is hier in Nederland echt niet hoor..

• seniorbewa

Sorry Mandy maar Een bewaarder heeft het juist. Er bestaat inderdaad levenslang en dat houd in tot de dood. Het wordt alleen niet vaak opgelegd. En de gratie wordt alleen door de Kroon gegeven.

• Mandy

Nou dan wordt het helemaal nooit opgelegt vrees ik want anders hadden ze Volkert van de G ook wel levenslang geven denk ik dan maar zo ….

En volgens mij bestaat Levenslang hier in NL ook niet meer hoor. Maar ja dat zal wel aan mij liggen denk ik

• djali

ik wou voor dat mandy schreef ook beweren dat levenslang niet bestaat, maar dacht toen ssttt want weet het niet honderd procent maar opzich ben ik het wel met haar eens.. ik twijfel er idd sterk aan of het hier wel bestaat..

djali.

• seniorbewa

Ik weet uit ervaring dat levenslang wel bestaat en gegeven wordt. In een bajes waar ik gewerkt heb zaten een paar gedetineerden met een levenslange gevangenisstraf.

Zij komen nooit meer vrij en zullen de bajes tussen 6 planken verlaten, tenzij ze gratie krijgen van de Kroon (koning of koningin).

• Mandy

En mij maak je dat nog steeds niet wij sorry ! Straks probeer je de mensen nog wijs te maken dat hier de doodstraf bestaat joh

• Mel

Hoi Mandy

Ook bij mijn vriend zitten een paar mannen die levenslang hebben. het bestaat echt hoor!

• rk

hier moet maar geen aandacht aan besteed worden, eigegenwijs persoon!!!!

rk