Bezoekuren, verlof e.d.

• lot

Hoi, een vriend van mij zit in Heerhugowaard in de gevangenis. Hij zit op unit Westlinge. Nou vroeg ik me af hoe vaak je op bezoek mag daar en of ik hem ook zelf kan bellen. Ook wil ik graag weten hoe vaak hij met verlof mag. Kan iemand mij hier mee helpen?! Ik hoor het graag! Alvast bedankt!

• Seniorbewa

Hij heeft 1 uur per week bezoek op een vaste dag en tijdstip.

Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

Bellen kan je hem niet, hij moet jou bellen.

Om voor verlof in aanmerking te komen wordt naar diverse zaken gekeken,o.a. heeft hij eerder vast gezeten en heeft hij toen verlof gehad en is hij terug gekomen.

Verlof wordt pas tegen het einde van zijn straf gegeven.

• dolfijn

hallo,

het ligt er aan hoelang hij al zit maar volgens mij nog niet lang want je weet nog niet hoe het met het bezoek zit, is hij al veroordeeld??? zo nee dan zit hij in een hvb en dan krijg je geen verlof alleen bezoek, het bezoek is bijna altijd 1 uur per week en hij mag bellen maar jij kunt hem niet bellen natuurlijk hoe lang hij mag bellen ligt aan de gevangenis waar hij zit mocht je nog meer willen weten schrijf je maar dan zal ik proberen om andwoord te geven

groetjes

• lot

hartstikke bedankt! hij moet 2 jaar zitten, maar hij zit nu net 3 maanden. hij wilde eerst geen bezoek hebben, maar nu blijkt het toch zwaarder te zijn dan hij dacht. Hij is in de 3 maanden dat ie zit toch al iets van 3x met verlof geweest en aankomend weekend mag hij weer met verlof. Dus blijkbaar is het bij hem niet zo dat hij pas aan het einde van zijn straf met verlof mag. Dolfijn, hoe komt het dat jij zoveel van de gevangenis af weet (sorry voor de domme vraag hoor) In ieder geval bedankt! liefs lot

• dolfijn

hallo,

nee domme vragen zijn er niet wel domme antwoorden, waarom ik zoveel weet ( nou zoveel) komt omdat mijn partner ook in detentie zit al 17 maanden en ook voor mij was het in het begin een puzzel dus ga je dingen uitzoeken en belen met oa de reclassering ook heb ik erg veel steun op de site hart achter slot en grendel daar kun je je verhaal kwijt want dat zijn allemaal lot genoten is jou vriend al veroordeeld want ik vind het wel raar dat hij op verlof mag je ziet het de seniorbewaarder schrijft dat ook op het einde van je detentie en dan moeet je nog voldoen aan voorwaarden of hij zit in een half open dan heeft hij inderdaad elke vier weken verlof en die twee jaar is dat zijn netto straf ??? maar in iedergeval wel fijn voor jullie dat hij op verlof mag als je wilt kun je je eigen aanmelden op de site die vind je ook op gevangenispagina onder het thuisfront

groetjes dolfijn

• sander

verlof is belachelijk gewoon de straf uitzitten tot die voorbij is.

groeten sander

• Mel

Verlof is voornamelijk bedoeld om een gevangene lanzaamaan weer terug te laten komen in de maatschappij. Op deze manier kan er goed worden bekeken of diegene er aan toe is en of het verantwoord is. Zodat die niet van de ene op de andere zomaar buiten staat.

Dus hou nou eens op zulke domme opmerkingen te maken. Als je een vraag hebt stel die dan gewoon, ga anders lekker op een andere site je verveling botvieren.

• sander

Hier heb ik al iets over geplaats. eerst straf uitzitten, en daarna via begleiding eventueel opdate helpen in de maatschappij, waar iedereen na zijn straf weer welkom in is.

groeten van iemand die zich gedragt en ontzag heeft voor de overheid en de politie en de lieve heer.

• Lioness

bahbah