Hallo,
Mijn vriend zit op dit moment in duitsland vast voor drugssmokkel. Wie weet hoe lang je hier voor kan krijgen of wie heeft hier ervaring mee?
Guppie
Beste Guppie,
Mijn vriendin is ook veroordeeld voor drugssmokkel, maar alleen is zij in Engeland opgepakt en zit zij daar momenteel vast, wachtende voor haar terugkomst naar Nederland om hier de rest van haar tijd uit te zitten.Zij is veroordeeld voor 5 jaar voor de smokkel van 1 kg heroine.Ik heb het idee dat de straffen in Duitsland ong.hetzelfde liggen als Engeland.
Heel veel sterkte.
Waarop baseert Peter zijn idee, dat in Duitsland net zo gematigd wordt gestraft als in Engeland?
In Engeland zit je, als je daar blijft, maar 1/3 van de opgelegde straf uit. In Nederland is die periode 2/3, maar Duitsland?
Ik denk, dat je de telefoonnummers en adressen die ik jou heb gegeven (van justitie en WOZ in Den Haag), vast nog wel voorhanden hebt. Als je dit aan Guppie doorgeeft, zal die daadwerkelijk geholpen zijn en kan hij/zij bij justitie informeren, of jou idee, op waarheid berust!
Guppie, heb het eea nog kunnen terugvinden en gemakshalve maar even (gedeeltelijk) gekopieerd.
Succes!
**Voor informatie kun je op internet kijken bij het Min. van Buitenlandse Zaken, pagina “i wijsopreis”.
Je kunt de Buitenlandse Zaken-pagina opzoeken en dan verder zoeken, je komt best een hoop interessante info tegen. Bij het zoeken, stond onderstaand adres als geheel in de adresbalk, na asp? zonder spatie doorgaan met CMS
www.minbuza.nl/default.asp?CMS_ITEM=7BA9EF8DEFEA459CB2A3AE87A74C6153X1X66469X18
**Mocht het eea niet duidelijk genoeg zijn, kun je bellen met het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag, 070-348 47 70 en vragen naar afdeling
Consulair -Maatschappelijke Zaken.
Heb je alle gegevens bij de hand, naam, geb.datum, detentieadres, gedetineerdennummer, evt. naam Duitse advokaat, evt dossiernummer en verder alles wat van belang zou kunnen zijn?
Zorg er zoveel mogelijk voor, als er vaker wordt gebeld, dat één en dezelfde persoon belt. Deze persoon weet dan ook van de hoed en de rand en weet wat er in vorige gesprekken is afgesproken.
Dit praat voor beide kanten prettiger.
**Nederland is partij bij het “Verdrag inzake overbrenging van gevonniste personen” In Nederland is dit verdrag nader uitgewerkt in “de Wet Overdracht Tenuitvoer-legging Strafvonnissen” (WOTS) en dus niet WOZ, zoals ik per abuis in het eerdere antwoord vermeldde
Het Ministerie van Justitie heeft een WOTS-informatielijn, 070-370 75 55 waar ze
je ongetwijfeld meer kunnen vertellen over de voorwaarden van repatriëring.
Ik denk, dat wanneer je contact hebt met Min. v BuZa, ze je ook wel het eea hierover kunnen uitleggen en voor specifieke vragen zullen door verwijzen.
Op beide telefoonnummers word je uiterst correct, vriendelijk en begripvol te woord gestaan.
Laat hem dan maar mooi in engeland zitten daar heeft die de misdrijf gepleegd en dan moet maar gewoon volgens het engelse strafrecht zijn straf daar maar uitzitten.
De nederlandse justie moet eens ophouden het op te nemen voor nederlanders die in het buitenland in de gevangenis zitten.
Het risico van een misdrijf plegen in een andere land is dat de straf veel zwaarder is.
Wie zijn blote billen brand moet op de blaren zitten.
Als tegenwoordig de koningin ergens op staat bezoek gaat neemt die gelijk 2 criminelen mee naar nederland.
groeten van iemand die zich wel gedraagd in de maatschappij
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?