Jammer dat justitie zo te werk gaat!

• Jamola

Een vriend van mij zit nu een half jaar in huis van bewaring te dordrecht.

Het onderzoek loopt nog steeds, terwijl zijn dossier maar 4 pagina's bevat.

Hij wordt voor iets beschuldigd dat heel kleins is, maar dat justitie namelijk bij ieder rechtspraak de schorsing van de zaak aanvraagt voor het onderzoek is belachelijk. Er zijn helemaal geen bewijzen meer te vinden en toch willen ze door gaan. De advocaat doet zijn uiterste best om hem zo snel mogelijk uit halen.

Maar wat ik heel jammer en bovendien zeer belachelijk vind is dat justitie zoveel geld en tijd uitgeeft voor iets dat geen resulaat kan opbrengen.

Ik vind het zo zielig voor hem, want straks komt hij vrij en dan heeft hij al zijn tijd in huis van bewaring gezeten, want dat is echt veen strenger dan de gevangenis.

Hij komt begin jullie voor, willen jullie aub voor ons duimen, al die mensen die zulke dingen mee maken weten ongetwijfeld wat ik voel!

dank je wel.

• henk

Lieve Jamola,

Als van iedere “misdraging” eerst een kosten/baten berekening moet worden gemaakt, kom je tot de conclusie, dat er te weinig zaken zijn om te vervolgen en er derhalve te veel politie blijkt te zijn……..

Jij vindt, dat je vriend vast zit voor iets kleins, maar vindt het slachtoffer dat ook???

Misschien zit deze wel met een levenslang trauma, omdat wat jij een kleinigheid vindt, voor het slachtoffer een meer dan vreselijke ervaring was.

Het is meer dan juist, dat er géén kosten/baten berekening wordt gemaakt!

Denk maar eens aan vermiste kinderen of het bij een moord niet kunnen traceren van een evt dader….

Dan maar stoppen, omdat er teveel tijd en geld in het onderzoek gaat zitten?

Het is te hopen, dat dat nooit een grondslag zal zijn om een onderzoek te stoppen.

Dat je het zielig vindt voor je vriend, begrijp ik want een HvB is geen pretje (al ben ik gelukkig geen ervaringsdeskundige) Ik hoop dan ook, dat hij er wat van heeft geleerd, want, zoals je weet komt berouw na de zonde.

Hoewel ik goed aanvoel wat jij doormaakt, zal ik niet duimen voor een verdachte, die al 6(!) maanden vastzit!

Was hij werkelijk onschuldig, of was er echt geen bewijs, dan is er geen OvJ, die een verdachte 6 maanden durft vast te houden. Daar weet een advocaat alles van.

(Niet die Advocaat van Oranje, want die weet niets)

Jou wens ik sterkte,

Henk

• Jamola

Beste Henk,

Ik vind lief van je dat je op mijn mail hebt gereageerd hebt, maar hoe kom je aan het woord “slachtoffer te benoemen in het verhaal”.

Er zijn helemaal geen slachtoffers aanwezig in het heel verhaal en ik mijn vriend zo nooit maar dan echt nooit iemand anders pijn doen. ik ben inmiddels achtergekomen waarom de zaak zo lang duurt omdat er nieuwe verdachten aangehouden zijn en daarom die uitstel. En gelukkig maar want ik weet dat mijn vriend niets heeft gedaan, tuurlijk moet hij boeten voor wat hij gedaan heeft gedaan maar dat is gelukkig niet zo erg. Henk, toch moet je voor me duimen hoor en het het blijft wel jammer dat het zo lang duurt.

Een slachtoffer is er niet aanwezig, het gaat om heel andere dingen dan jij denkt. toch wil ik je bedanken voor het reageren en hoop dat je om dit mail ook gaat reageren.

jamola

• henk

LieveJamola,

Het woord slachtoffer heb je inderdaad niet genoemd, maar wanneer je 6 maanden in het HvB zit, of moet zitten, heb je waarschijnlijk toch iets gedaan, waarvan iemand nadeel heeft ondervonden (ik kan zo snel niet bedenken, waarvoor ik vast zou moeten zitten, wanneer ik niemand benadeel) en is derhalve dus slachtoffer.

Je vertelde, dat justitie niets had, nu hebben ze dus toch nog enkele (mede?)verdachten aangehouden. Of zijn het verdachten ipv je vriend?

Als dat laatste het geval is, wens ik jullie samen véél sterkte om na thuiskomst samen het eea te verwerken.

Groetjes

Henk

• henk

Lieve Jamola,

Onderstaand bericht had ik gelezen. Bij jou bericht dacht ik dus al snel, :“Weer zo'n meisje, dat in hopeloze liefde voor haar vriend ziende blind is”

Als je alles gelezen hebt, vooral het laatste antwoord, zul je begrijpen waarom.

Groetjes

Henk

===

onschuldig

Auteur: Niet te geloven (—.dsl.hccnet.nl)

Datum: 04-05-2004 09:08

Me goeie vriend zit in de gevangenis, overgeplaatst naar Den Bosch. Hij is onschuldig, weet ik heel zeker!

Wat is het voor een gevangenis in Den Bosch? Psychiatrische gevangenis of zo?

Verder ga ik hier niet over in , maar wil alleen weten hoe de gevangenis heet in den bosch?

Dank u!

===

Re: onschuldig

Auteur: Piw-ster (—.upc-f.chello.nl)

Datum: 04-05-2004 16:23

Ik denk dat je deze bedoeld. Misschien heb je hier iets aan. Succes

Locatie De Leuvense Poort

Postadres: Postbus 90110

5200 MA DEN BOSCH

Bezoekadres: St. Jorisstraat 125

5211 HA DEN BOSCH

Tel. (073) 681 39 11

Fax (073) 614 17 95

===

Datum: 04-05-2004 18:31

Dank je wel voor het adres Piw-ster, ik hoor straks meer over hem, hoop dat ze hem vrij laten!

Als het zo is dat hij onterecht beschuldigd is vanwege valse aangifte, kan hij dan schade vergoeding opeisen? Ik wil hem hiermee graag helpen.

Het is voor me de eerste keer in mijn leven dat een goede vriend in de bak zit, vreselijk!

Greetz van me

===

Datum: 05-05-2004 03:36

laat maar ziten, hoorde het dat hij toegaf aan delichen zaken gofferdome, laat maar………………….. ben kapot

• sander

De zal wel meer aan de hand zijn.

want als er onvoldoende bewijs is wordt iemand terecht vrijgelaten.

Hij kan dan maar beter bekenen wat die geflikt heeft.

groeten van iemand die zich gedraagd en ontzag heeft voor de politie en de lieve heer.