Als een gevangene helemaal geen inkomsten heeft, mag hij dan telefoneren of brieven schrijven??
hallo,
als een gevangenen helemaal niets heeft kan hij of zij niet bellen je moet namelijk een telefoonkaart kopen of je krijgt hem van buiten af doorgestuurd ook de postzegels moeten ze zelf betalen maar ook die mag je opsturen maar bijna elke gedetineerde heeft een klein inkomen voor het werk wat ze doen het ligt er aan waar men verblijft in een HVB of gevangenis
groetjes moppie
Een gedetineerde moet zijn/haar telefoonkaart en/of postzegels zelf kopen, deze mogen niet opgestuurd worden. Gebeurt dit wel dan gaan deze goederen in de fouillering van de betreffende gedetineerde.
Als een gedetineerde echt dringend moet bellen kan het personeel evt. een uitzondering maken. Op de eerste brief die ze willen versturen plakt de inrichting er een postzegel op, het wordt natuurlijk wel genoteerd.
hallo marie,
wat jammer dat hij daar niet kan werken en ja met die belkaarten die hoof je niet op te sturen alleen een nummer doorgeven aan hem dus dat is wel mogelijk jij koopt hier de kaart en geeft het nummer aan hem ik hoop dat hij snel kan werken of dat er toch iemand geld stort op zijn rekening vrienden of familie is hij al veroordeeld???
groetjes moppie
Hallo Moppie,
Wat voor soort kaart is dat dan?? Heet hij een euro-city kaart??
In het HvB kwam ik dames tegen die het over een kaart hadden die veel goedkoper is en bij een belhuis te koop is voor ongeveer 12 euro , maar ik ben de naam vergeten internationale dacht ik maar bij het belhuis zeiden ze euro-city.
Hoe werkt dat dan?? Heb je ook nog een gewone telefoonkaart nodig??
En hoe geef jij dat nummer door?? Tijdens bezoekuur mag je geloof ik ook niks opschrijven. Ingewikkeld allemaal.
Ik heb gisteren dus toch een telefoonkaart en postzegels opgestuurd, maar ik geloof nu dat dat niet mag.
Hij is al veroordeeld, en ik ga morgen op bezoek en ook geld storten.
Groet,
Marie.
In een brief schrijf je de code van zon kaart je hebt er verschillende,niet vergeten de nummer van die centrale te bellen.
hij belt dan gratis naar die centralen is 0800 nummer en dan moet hij die code intoetsen die jij in de brief hebt gezet.
meld je eigen aan bij msn group hart chter slot en grendel veel info en je kan praten met mensen die inzelfdde situatie zitten als jou!!!
VEEL STERKTE ERMEE!
hollo marie,
ja het is net wat fausje zegt er zijn verschillende ikzelf heb de euro city en de euro voice kaart die haal je in een toko of afro winkel ik betaal 12 euro en de code geef ik hem gewoon door hij moet dan inderdaad wel eerst inbellen en dat is gratis zo is bellen goedkoper voor hem als kaarten daar kopen opsturen van belkaarten zou ik niet doen want die houden ze achter postzegels wil meestal wel lukken fijn voor jou dat je op bezoek mag en ja een goede tip sluit je eigen aan bij ons op hart achter slot en grendel daar krijg je alle info die je wilt weten en kun je ook eens je verhaal kwijt als je ergens mee zit er zitten allemaal mensen bij die iets met detentie te maken hebben echt je vind er veel steun en goede tips
groetjes moppie
hallo marei,
is het allemaal geluk met de belkaarten en heb je een fijn bezoek gehad?? het zal best wel ondanks alle dingen ben je altijd blijk om bijelkaar te zijn ik wens je sterkte en kom ook op de andere site hart achter slot en grendel dat zij bijna allemaal vrouwen die met hetzelfde zitten en die steun aan elkaar geven laat nog wat horen als je wilt
groetejs moppie
Wat dachten je van collect call bellen, doen de gedetineerden bij ons in de bajes vaak als ze geen geld hebben.moppie schreef:
>
> hallo marei,
> is het allemaal geluk met de belkaarten en heb je een fijn
> bezoek gehad?? het zal best wel ondanks alle dingen ben je
> altijd blijk om bijelkaar te zijn ik wens je sterkte en kom
> ook op de andere site hart achter slot en grendel dat zij
> bijna allemaal vrouwen die met hetzelfde zitten en die steun
> aan elkaar geven laat nog wat horen als je wilt
> groetejs moppie
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?