Detentie centrum Zeist

  • Marie

    Wie weet er meer over detentiecentrum Zeist, afdeling Huis van Bewaring.

    Wat doen gevangenen daar overdag, hoe vaak mogen ze telefoneren, welke tijden etc. Kan je in de gevangeniswinkel ook drank kopen???

  • Heineken

    Ja hoor, een pilsje of fles wijn is er wel te koop, sterke drank kan door familieleden worden meegenomen tijdens bezoek uren.

    IN WAT VOOR EEN WERELD LEEF JE ???????? .

  • moppie

    hallo marie

    de tijden van bellen is in elke HVB verschillend soms mogen ze elke dag bellen maar er zijn er ook bij van 1 keer per week 10 minuten wat ze overdag doen ligt ook aan de afdeling waar ze verblijven je hebt afdelingen waar men kan werken en je hebt ook afdelingen waar men meer achter de deur zit je kunt het nagaan 1 uur per dag luchten en gemiddeld 5 uur per week recreatie in de winkel kun je drinken en eten kopen maar uiteraard geen alcohol dat zou niet goed zijn natuurlijk ookvoor je bellen moet je bel kaarten kopen

    groetjes moppie

  • DTH

    Kamp zeist valt best mee… Ze mogen zo vaak bellen als ze willen, tenzij ze problemen maken dan gaan de 10 min. per dag in. En als het helemaal niet gaat maar 10 min per week, maar dat komt niet voor.

    Ze hebben boodschappen lijsten waar ze dingen van kunnen bestellen incl. Malt bier.

    Ze krijgen van de inrichting 1 warme maaltijd per dag die ze zelf kunnen opwarmen. Er kan daar niet gekookt worden.

    Er is sport binnen en buiten, crea, bieb en recreatie.

    De cellen zijn open van 8 tot 17 uur en tussen 12 / 13:30 op cel.

    De cellen gaan niet te samen open. Om de 3 kwartier wordt er een aantal cellen geopend.

    Beetje wijzer geworden?

  • Tja...

    Voor de goede orde DTH, dat geld niet voor alle gebouwen en of afdelingen van het DTC - Zeist. Niet alle afdelingen en gebouwen hebben het zelfde regime, net zo min dat alle afdelingen onder de HvB regelgeving vallen.

  • Karin

    Wat ik heel vreemd vind is dat de gevangenen daar 2 op 1 cel zitten, standaard, er wordt niet eerst om toestemming gevraagd. Terwijl er op het nieuws te zien was dat het een beperkte proef is in een aantal HvB, waarbij er toestemming gevraagd wordt aan de gedetineerden.

    Wie weet hier meer van??

  • Tja...

    Inderdaad in Zeist is in principe geen keuze mogelijkheid.Voor het grootste deel zijn hier alleen maar meermans cellen. Dit is een situatie die al ruim 2 jaar bestaat en die is voortgekomen uit de noodwet-drugkoeriers, de wet die het mogelijk maakte om meedere gedetineerden in een cel in te sluiten.Onlangs is door de overheid over dit item (meermanscellen) weer een nieuw besluit genomen die het mogelijk maakte om de bestaande capiciteit ook voor andere gedetineerden en arrestanten te gebruiken. Ook andere inrichtingen zullen ongetwijfeld steeds meer overgaan tot meermans cellen. Echter meermancellen in Nederland is absoluut niet een nieuwe fenomeen het bestaat in sommige inrichtingen al enige jaren,zelf sommige politiebureau`s beschikken over meermanscellen!

  • Karin

    Ik vind het vreemd dat er voor de verschillende inrichtingen verschillende regels gelden, bij het ene HvB is het dus een vrije keuze bij wijze van “proef” krijg je er ook

    beloning voor, en bij de andere HvB is het standaard omdat de cellen daar al op zijn ingericht.

  • Tja...

    Tja… je heb gelijk, tis een beetje vreemd!

  • johanna

    Goedenmorgen, ja voor mij geld dat niet!!!!! mijn a.s man zit in detentiecentrum zeist in Soesterberg, je wil niet weten wat voor schrijnende situatie de mensen verkeren dat zoiets in Nederland gebeurd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! een hond behandel je nog niet zo, 1 uur per dag na buiten, geen dokter als je erom vraagt mijn man heeft een swart plek op zijn voet, niet goed dus en er komt geen dokter!!!!! waar zijn, RECHTEN?????????????????????????? je wordt als vuil behandeld, 1 uur bezoek per week!!!!!!!!!!!! mijn hond is ziek van zijn afwezigheid, ze mist hem en de hond mag niet mee, er mag geen knuffelbeest mee, dan kan dat zogenaamd de hond zijn van hem, triest intens triest ik schaam me om Nederlandse te zijn echt waar, voordat je bij het bezoek bent moet je helemaal geinspecteerd worden, je tas mag niet mee na binnen geen mb geen fruit, NIETS NIETS je mag elkaar snel een knuffel geven maar dan word je ook nog uitelkaar gehaald, spullen die je meebrengt verdwijnen plotseling er word gelogen of ze weten van niets!!!!!! ik wou dat ik hier wat mee kon doen………en dat dit in de MEDIA OP T.V onder verdonk de neus kon worden geschoven of eigenlijk in haar strot kon worden geduwd, dat onmens, laten ze haar daar maar neerzetten dan zou ze wel anders piepen………nee NEDERLAND IS NIET MOOI HOOR, ECHT NIET OM MENSEN ZO TE BEHANDELEN EN IK VIND NIEMAND IS ILLEGAAL WE ZIJN ALLEMAAL GELIJK, EN IEDEREEN HOORT EEN KANS TE KRIJGEN…………….IK HOOP VAN JE TE HOREN GR JOHANNA