Werkelijk ongelofelijk !!!!!!

• Peter

Mijn vriendin is in Engeland opgepakt voor het smokkelen van drugs van Nederland naar Engeland.Momenteel zit zij nog steeds vanaf juli 2003 in voorarrest in een vrouwengevangenis in London.Waar ik echt helemaal niets van begrijp is dat de definitieve rechtspraak waarin ze te horen krijgt voor hoelang ze moet zitten

(terechtstaan) nu al voor de zesde keer na elkaar is uitgesteld.Bij de zesde keer dat het is uitgesteld, waarbij het de bedoeling was dat ze a.s 2 april moest voorkomen hebben ze verteld dat de rechtzaak weer uitgesteld word omdat de rechter die uitsprak moet doen op skivakantie is.Het irriterende hiervan is dat ze dit een dag van te voren melden, vandaag dus.Ik heb hier werkelijk geen woorden meer voor.Ze beloven steeds en komen hun woord iedere keer niet na.Ik stoor me hier vreselijk aan.Weet iemand toevallig of dit normaal is, of wat er aan de hand zou kunnen zijn?

• Henk

Peter,

Ik heb je eerder al van informatie voorzien. In januari zei je al, vóór de berechting dus, dat ze met 4 maanden naar Nederland zou komen. Ik kon je wel op een briefje geven, dat dat bull-shit was, maar dacht “droom jij lekker verder”.

Het stoort mij echter, dat JIJ zo verongelijkt doet, zo van “waar halen die Engelsen het lef vandaan, om juist MIJN vriendin dit aan te doen”. ZIJ is degene die drugs heft gesmokkeld en is opgepakt.

Hoeveel mensen hadden door haar gedrag in de shit kunnen komen??

Dus nu niet zo hoog van de toren blazen!

• Peter

Dit zijn toch niet de antwoorden op de vragen die ik stel?

• moppie

hallo peter,

ja dit bedoel ik nu je vraag een antwoord en geen berichtje waar je niets mee kunt je hoop als je het prikbord opend dat je er iets wijzer van wordt en dan vervolgens krijg je commetaar, maar ik zal het vandaag eens aan mijn vriendin vragen die heeft ook in engeland gezeten dat heb ik jou al eens geschreven, maar heeft wel haar tijd ( 18 maanden) daar uitgezeten misschien weet zij iets meer erover en dan laat ik het jou weten

sterkte moppie

• fouzia

Beste Peter

Ik weet hoe irri het is die commentaar van ja had ze niet moeten doen enz gezeik waar je helemaal niks aan hebt,je moet eens gaan kijken bij google en Buitenlandse Betrekkingen (Unit B&BB) intikken dat is eeninstantie die hulp bied bij gedetineerde nederlanders in het buitenland hun zullen je vast wat kunnen vertellen en je misschien wel een folder toe sturen over gedetineerd in engenland,ze hebbe daar ook vrijwilligers die bij je vriendin op bezoek kunne gaan veel sterkte er mee laat je horen of je er wat aan hebt gehad??

groetjes

• Henk

Lieve Moppie en Fouzia

Hieronder de topic van Peter uit januari, gevolgd door mijn eerlijke en oprechte reactie. Voorwaar iets waar je wat aan hebt, lijkt mij zo.

Maar als je nu loopt te zeuren, dat de rechter op skivakantie is en aan de lezers vraagt of dat normaal is, kun ja daar toch geen serieus antwoord op verwachten?. Vind je het dan raar, dat ik reageer zoals ik hierboven heb gereageerd??? Nee toch?

Toch is het lief zoals jullie reageren naar Peter toe, naar mij toe wat minder leuk. Maar dat zal wel komen, omdat je de voorgeschiedenis niet kent, nu dus wel!

Groetjes,

Henk

Auteur: Peter (—.adsl.zonnet.nl)

Datum: 26-01-2004 12:34

Mijn vriendin is 7 maanden geleden opgepakt voor het smokkelen van cocaine van Nederland naar Engeland, samen

met 4 andere vrouwen.Ze zit daar nu momenteel vast in London.Ze had de drugs op haar lichaam geplakt met een hoeveelheid van 1,5 kg.Het is zo dat ze nog geen strafblad heeft en nooit met politie in aanmerking gekomen is.Dit was een daad uit pure nood omdat ze uit haar huis gezet zou worden en het water was afgesloten, overigens wilde ze haar 3 kinderen weer zien die ze al een lange periode niet gezien heeft omdat er geen water was en ze daarom niet van hun vader mochten komen.Kunnen jullie mij vermelden hoe het met dit soort strafzaken in Engeland zit, omdat ik hier en daar hoor dat er een gevangenisstraf van ong. 6 jaar boven haar hoofd kan hangen, zonder rekening te houden met verzachtende omstandigheden en dat ze geen strafblad heeft.Weten jullie onder deze omstandigheden hoe lang ze zou kunnen krijgen?

Het is wel bekend dat ze binnen 4 maanden na haar veroordeling naar Nederland word overgeplaatst (waar ze woont en is geboren) om haar tijd hier uit te zitten.Bestaat er ook een kans dat ze gelijk in vrijheid word gesteld om het feit dat als je hier met minder als 3 kg cocaine word opgepakt gelijk in vrijheid word gesteld.Overigens zit ze in totaal al 7 maanden in Engeland vast.Ik hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen.Alvast bedankt

ANTWOORD:

Auteur: Henk (—.dsl.hccnet.nl)

Datum: 28-01-2004 02:38

Peter,

Hierbij een kopie van mijn antwoord, zoals ik je heb gegeven op het prikbord van de Politie (), misschien dat hier een lezer is, die daar nog een eerlijke, nuttige en zinvolle aanvulling op heeft?

Ik zou je ook willen adviseren, hopelijk overbodig omdat je het al gedaan hebt, in Nederland een advocaat in te schakelen. Hij kan dan het contact met zijn Engelse vakbroeder onderhouden. Collega's onder elkaar praat toch wat makkelijker…

Probeer ook eens advocaten.startpagina.nl waar serieuze problemen worden besproken en ook wel eens advocaten of medewerker van advokatenkantoren antwoord geven!

Daar je op het politieprikbord hebt gezien, hoe mensen kunnen reageren, is het misschien niet onverstandig je verhaal iets aan te passen en niet zo “open en eerlijk” te zijn.

SUCCES

Henk

**Bij detentie in Engeland heb je recht op een (toegewezen) advocaat. Ben je het niet eens met je veroordeling, heb je RECHT op hoger beroep. Laat je door je advocaat niet wijsmaken dat dat niet zo is. Als dat gezegd wordt, betekent dat, dat hij voor het éénmalige salaris van £3.000 niet te veel wil werken!

Er is een stelsel, waarin de gevangenen in klasse worden ingedeeld, categorie (Cat) A t/m D. Je begint in A. Door je sociaal op te stellen, werkwillig zijn en gewoon en normaal gedrag te vertonen, kun je na verloop van tijd in een hogere klasse komen. Wanneer je bv in de keuken geplaatst kunt worden en evt een diploma kunt/wilt halen, kun je dáár je dag doorbrengen, i.pl.v. achter de deur.

Tegen het eind van je strafperiode, en je beoordelingen zijn goed, kun je in “Cat D” worden geplaatst, dat is, na overplaatsing, een open inrichting.

**Bij mijn weten is de strafbepaling in Engeland best hoog, maar…..zit je bij goed gedrag slechts 1/3 van de opgelegde straf uit. Zelf moet je dus bekijken wat “voordeliger” is, 1/3 van een hogere straf, of in Nederland 2/3 van een lagere straf.

**Voor informatie kun je op internet kijken bij het Min. van Buitenlandse Zaken, pagina “i wijsopreis”.

Je kunt de Buitenlandse Zaken-pagina opzoeken en dan verder zoeken, je komt best een hoop interessante info tegen. Bij het zoeken, stond onderstaand adres als geheel in de adresbalk, na asp? zonder spatie doorgaan met CMS

www.minbuza.nl/default.asp?CMS_ITEM=7BA9EF8DEFEA459CB2A3AE87A74C6153X1X66469X18

**Mocht het eea niet duidelijk genoeg zijn, kun je bellen met het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag, 070-348 47 70 en vragen naar afdeling

Consulair -Maatschappelijke Zaken. Zorg er zoveel mogelijk voor, als er vaker wordt gebeld, dat één en dezelfde persoon belt. Deze persoon weet dan ook van de hoed en de rand en weet wat er in vorige gesprekken is afgesproken.

Dit praat voor beide kanten prettiger.

**Nederland is partij bij het “Verdrag inzake overbrenging van gevonniste personen” In Nederland is dit verdrag nader uitgewerkt in “de Wet Overdracht Tenuitvoer-legging Strafvonnissen” (WOTS)

Het Ministerie van Justitie heeft een WOTS-informatielijn, 070-370 75 55 waar ze

je ongetwijfeld meer kunnen vertellen over de voorwaarden van repatriëring.

Ik denk, dat wanneer je contact hebt met Min. v BuZa, ze je ook wel het eea hierover kunnen uitleggen en voor specifieke vragen zullen door verwijzen. Op beide telefoonnummers word je uiterst correct, vriendelijk en begripvol te woord gestaan.

Ik hoop, dat dit wat verheldering brengt in deze situatie waarin je steeds weer voor nieuwe vragen komt te staan.

Sterkte,

Henk

• Peter

Even voor alle duidelijkheid:

Het ging mij puur om de vraag of het normaal is dat het voor de zesde keer na elkaar word afgezegd na steeds een datum van voorkomen te beloven.

Hierbij komt er ook nog bij dat het voor de volle 100% zeker zou zijn dat het deze keer niet uitgesteld zou gaan worden.Dit is zelfs uit de mond gekomen van haar advocaat en dan word een dag voor de rechtzaak voorkomt gezegt dat de rechter die hier uitspraak over doet op skivakantie is.Ik bedoel maar te zeggen, dan zorg je toch voor een vervanger of kondig je dit toch op zijn minst een week van tevoren aan?Het is toch lullig voor mij en haar familie dat we steeds aan het lijntje gehouden worden, terwijl we nog steeds op de uitspraak wachten.Ze doen constant valse beloftes.De contactpersoon van de reclassering was hier ook woedend over en kon haar oren werkelijk niet geloven, omdat dit ongebruikelijk is.

• fouzia

henk excuus !!! had het niet gelezen