Hallo allemaal….
Ik ben op zoek naar informatie over gedetineerdencommissies.
Alvast bedankt…
Groetjes
uitleg:
De gedetineerdencommissie hebben als doel het leefklimaat te bevorderen in de inrichting.
Wat ik mij nou afvraag:
Worden veel van hun doelstellingen behaald en wordt het serieus genomen door de directie van de inrichting?
of wordt er alleen geluisterd naar de gedetinnerden, en doen ze verder weinig met hun adviezen?
Kortom: worden hun doelstellingen behaald, worden ze serieus genomen?
alvast bedankt
Hoi Nienke,
Ik zit ook met heel veel vragen maar ben ondertussen ook heel wat documentatie na aan het slaan waarin ik ook bij jouw vraag kom. De gevangenissen en HVB krijgen jaarlijks een onderzoek naar het leefklimaat. Deze onderzoeken worden gedaan door het DJI. Vaak ook op verzoek van de national ombudsman. Hiervan worden rapporten gemaakt. Hot in 2004 is het onderwerp van de prijzen in de winkeltjes. Deze liggen veel hoger dan de prijzen buiten. Op de site van de nationale ombudsman en wellicht ook op de site van het DJI kun je rapporten downloaden.
Succes even goed zoeken, ze zijn er !!
Gertie
Hallo Nienke,
De gedeco (gedetineerde commissie) bestaat uit gedetineerden die gekozen zijn door de andere gedetineerde van de afdeling waar zij verblijven.
De gedeco heeft regelmatig overleg met de directie (meestal zijn dat de afdelingshoofden) over diverse zaken waar gedetineerden mee zitten zoals de prijzen van de winkel, het dagprogramma. Ook kunnen ze klachten kwijt over voornoemde zaken en evt. het personeel.
Hoop dat je zo wat meer info hebt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?