Hierbij wil ik Cees Boeij en Jacques van Huet een hart onder de riem steken als zij daadwerkelijk met ontslag bedreigd worden, omdat zij hun kritiek kenbaar gemaakt hebben over de versobering van het gevangeniswezen.

Leven we dan werkelijk in een schijndemocratie?? Moeten we dan maar gewoon uitvoeren wat de heer Donner bedenkt? Heb af en toe echt twijfel over zijn visie op de “echte” wereld als ik hem hoor zeggen dat hij gedetineerden in een flat wil opsluiten, omdat er dan slechts twee bewakers nodig zijn voor beide uitgangen. Ook “BOE” roepen schijnt voldoende te zijn om belagers van een slachtoffer op de vlucht te jagen, volgens de heer Donner. Ongelooflijk toch?? Dit sluit totaal niet aan bij de realiteit!!

Ik ga ervan uit dat wij als personeel van het gevangeniswezen niet zonder meer accepteren dat deze directeuren met een lange en goede staat van dienst monddood worden gemaakt, omdat er een ontslag boven hun hoofd hangt.

Wens een ieder veel sterkte toe bij de zoveelste reorganisatie van het gevangeniswezen, waarbij niet meer gekeken wordt naar het welzijn van het personeel en de gedetineerden.

Hoop dat de politiek het gezonde verstand kan volgen.