jeugdgevangenis

• Isobelle

Heeey iedereen,

Ik heb een vraag aan jullie allemaal. Ik moet voor een project voor mijn opleiding mensen hun mening weten over de volgende stelling : Criminaliteit onder de jeugd kan het beste worden opgelost door ze vroegtijdig op te sluiten in een jeugdgevangenis. Zijn jullie het hier mee eens?

Met vriendelijke groeten,

Isobelle

• moppie

hallo Isobelle,

het ligt er maar net aan wat voor delict er is gepleegd, soms helpt het ook als ze onder electronische toezicht worden gezet maar nogmaals het ligt aan het delict.

• Leo

Soms heb ik het gevoel dat stokslagen of lijfstraffen weer ingevoerd moeten worden. Maar ik krijg toch steeds meer de neiging om beginnende crimineeltjes en scholieren met alle mogelijke slachtoffers van alle mogelijke wandaden te confronteren. Desnoods net zolang, zodat ze er misselijk van worden.

• petra

Beste Isobelle,

Criminaliteit onder de jeugd is naar mijn mening niet op te lossen door vroegtijdig

op te sluiten in een jeugdgevangenis maar zij zullen meer baat hebben bij een

goede begeleiding om de achtergrond van hun criminale gedrag op te lossen.

Overheid zou dit veel meer moeten stimuleren door hier niet op te willen bezuinigen

de jeugd is de toekomst.