opleiding

• anita

Wie kan mij vertellen waar ik een opleiding kan volgen

voor gevangenisbewaker, liefst omgeving Groningen.

Alvast bedankt!

• Eric

Beste Anita, het is niet mogelijk om zo maar ergens een opleiding voor bewaarder of gevangenisbewaker te gaan volgen. Je moet eerst soliciteren en aangenomen worden bij justitie om deze opleiding te kunnen gaan volgen. Deze opleiding wordt gegeven in Amersfoort. Wat je wel kan proberen is je licht op te steken bij beveiligingsbedrijven, hiervan zijn er ook verschillende actief in verschillende gevangenissen.Om meer te weten te komen over het gevangenis wezen, kan je het beste even kijken op www.dji.nl of www justitie.nl. Succes Eric

• Karel

Eric,

Waar zijn de opleidingen in Veenhuizen (Assen, Drenthe) gebleven?

Met een leerzaam rondje door het gevangenis dorp …….met o.a. Norgerhaven, Esserheem als inrichtingen en nog twee andere inrichtingen?

Heb zelf daar in 1989 mijn opleiding gevolgd met als stage plek o.a de van Mesdag kliniek in Groningen en het Poortje.

• Eric

Sorry, misschien was mijn informatie niet geheel volledig. Ik had de bewa voor ogen,

deze gaan tegenwoordig in opleiding in Amersfoort.Maar misschien zijn hier nog uitzonderingen op? Wat betreft de piw`ers weet ik niet. Ik weet wel dat voor deze groep tegenwoordig aanvullende opleidingen ook worden gegeven in het opleidings-cemtrum DJI te Amersfoort.

• René

Inderdaad gewoon www.dji.nl kijken bij vacatures en de krant in de gaten houen want daar staan die advertenties zat in.

En anders gewoon bajes zelf bellen , wat maakt jou dat nou uit.

Maarre,……je kan ook een vak leren.

groeten René

anita schreef:

>

> Wie kan mij vertellen waar ik een opleiding kan volgen

> voor gevangenisbewaker, liefst omgeving Groningen.

>

> Alvast bedankt!

• Piw-er

Of doe als mij: ruim 3 jaar geleden gesolliciteerd bij de dienst vervoer en ondersteuning (DV&O) Zij houden zich feitelijk met 2 kerntaken bezig, het vervoer van gedetineerden (je weet wel,in die witte busjes met zwarte strepen en geblindeerde ramen) en het ondersteunen in het gevangeniswezen in zeer brede zin. Via dv&o krijg je de basisopleiding voor bewaarders, en daarna is het afhankelijk van een aantal factoren waar je terecht komt. Bij deze werkgever is het handig als je 1) partner er voor 100% achter staat, of 2) je geen partner hebt. !!

Zelf ben ik via dv&o terecht gekomen in de bajes in rotterdam, arnhem, leeuwarden, en straks in hoogeveen. Je moet er tegen kunnen om zo nu en dan langdurig van huis te zijn. Het is een prachtige manier om snel je basisopleiding te halen, en landelijk ervaring op te doen.

Succes

• GeenEen

vroegâh op het CWOI LvM Den Haag……..