M.I.afdeling (vosje)

• moppie

Hallo (vosje)

wat moet ik mijn eigen voorstellen bij een MI afdeling ik weet inmiddels dat dat een vrijere afdeling is en dat je kunt leren of werken of een combinatie daarvan,

maar mijn vraag is eigelijk staat ervoor deze afdeling een bepaalde tijd voor dat je daar verblijft of niet ik heb begrepen dat het een programma is weet iemand hoelang zo'n programma duurt?????

groetjes moppie

• Vosje

Hoi Moppie

De M.I. afdeling staat voor Maatschappelijke Integratie. Deze is er om gedetineerden terug te laten keren in de maatschappij. De afdeling bied in tegenstelling tot andere regimes veel meer vrijheid. De bewoners van deze afdeling krijg ook meer zelfverantwoordelijkheid. Maar eveneens is de kans op verlof groter. Op de afdeling zijn ook meer faciliteiten, zo is er crea, extra sport, maar ook onderwijs. Maar zo worden de bewonders ook door het I.T.B. geholpen. I.T.B. staat voor Individuele Traject Begeleiding. Deze discipline helpt de bewoners letterlijk met hun terugkeer. De bewoner kan aangeven wat hij graag in de toekomst als hij buiten is wil doen. Hij kan eventueel geholpen worden naar het zoeken van een nieuwe baan. Wordt geholpen met solliciteren, en dergelijken. Ook kan hij eventueel opleidingen volgen voor een beroep die hij buiten wil gaan uitoefenen. Met het I.T.B. wordt dan gekeken wat de beste weg is.

Dit is in het kort de M.I., er valt veel en veel meer over te vertellen. maar je man kan bij de BSD gewoon info vragen of bij het dienstdoende afdelingspersoneel.

Succes ermee…enne laat is weten of hij het gedaan heeft en of hij er zit .. zou leuk zijn. ben in ieder geval erg benieuwd.

Groetjes van Vosje ( een Vossevelder )

• moppie

hallo vosje,

hij zit sinds een week op de MI afdeling en heeft e naar omstandigheden goed naar zijn zin iedereen is aardig en hij is goed opgenomen in de groep, hij heeft gisteren een test gehad voor naar school te gaan de uitslag krijgt hij volgende week, maar hij vertelde mij wel dat de doorstroom op die afdeling erg snel is wat bedoeld hij daar mee?? zit je nooit zolang op deze afdeling ?? en is er dan een doorstroming naar hoi of electronisch hij krijgt ook volgende week te horen welke richting het beste bij hem past, om te gaan leren

groetjes moppie