Drugssmokkel

  • Peter

    Mijn vriendin is 7 maanden geleden opgepakt voor het smokkelen van cocaine van Nederland naar Engeland, samen

    met 4 andere vrouwen.Ze zit daar nu momenteel vast in London.Ze had de drugs op haar lichaam geplakt met een hoeveelheid van 1,5 kg.Het is zo dat ze nog geen strafblad heeft en nooit met politie in aanmerking gekomen is.Dit was een daad uit pure nood omdat ze uit haar huis gezet zou worden en het water was afgesloten, overigens wilde ze haar 3 kinderen weer zien die ze al een lange periode niet gezien heeft omdat er geen water was en ze daarom niet van hun vader mochten komen.Kunnen jullie mij vermelden hoe het met dit soort strafzaken in Engeland zit, omdat ik hier en daar hoor dat er een gevangenisstraf van ong. 6 jaar boven haar hoofd kan hangen, zonder rekening te houden met verzachtende omstandigheden en dat ze geen strafblad heeft.Weten jullie onder deze omstandigheden hoe lang ze zou kunnen krijgen?

    Het is wel bekend dat ze binnen 4 maanden na haar veroordeling naar Nederland word overgeplaatst (waar ze woont en is geboren) om haar tijd hier uit te zitten.Bestaat er ook een kans dat ze gelijk in vrijheid word gesteld om het feit dat als je hier met minder als 3 kg cocaine word opgepakt gelijk in vrijheid word gesteld.Overigens zit ze in totaal al 7 maanden in Engeland vast.Ik hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen.Alvast bedankt

  • moppie

    hallo,

    mijn vriendin heeft twee jaar geleden ook in londen vast gezeten is is daar ook veroordeeld ook voor smokkel, de kans dat ze naar nederland mag omdat je hier met die drie kilo grens zit telt echt niet voor engeland, dat is alleen voor de nederlandse antillen, mijn vriendin had ongeveer 300 gram bij zich ( cocaine) en ze had een baby in nederland, er werd tegen haar verteld dat ze moest rekenen op 7 to 8 jaar maar uiteindelijk is het twee jaar geworden. ze had daar een advocaat en de reclassering van nederland heeft wel het een en ander voor haar gedaan .

    is het zeker dat ze naar nederland wordt over geplaatst???? want bij mijn vriendin werdt er niet uitgeleverd!!!!! zij moest haar straf in engeland uit zitten, omdat zij een strafbaar feit heeft gepleegd in engeland als je meer wilt weten vraag het dan maar als ik je kan andwoorden doe ik het graag , wel is het zo dat je in engeland schuld moet bekennen maar als ze op heterdaad betrap is zal ze dat ook wel gedaan hebben wat dat scheeld in de straf.

  • Peter

    Ontzettend bedankt voor je reactie!

    Om je vragen te beantwoorden;

    Mijn vriendin heeft een brief gekregen dat ze inderdaad binnen 4 maanden na haar veroordeling in Engeland naar Nederland kan worden overgeplaatst.

    Dit was ook heel recentelijk het nieuws van de dag, het nieuwe uileveringsverdrag tussen Engeland en Nederland.Alle Nederlandse gevangenen in de gevangenis waar ze zit hebben deze brief gekregen.Ook is het zo dat ze al lang haar schuld heeft bekend en alles heeft gezegd wat ze moest zeggen.Ze heeft niets verborgen gehouden.Een van de vier vrouwen was wel onschuldig gegaan, maar is vorige week toch door de rechter schuldig bevonden.Ze heeft inmiddels ook hier een advocaat die ervoor zorgt dat ze na haar veroordeling zsm naar Nederland kan komen.Denk je dat er een kleine kans bestaat dat ze hier heel kort hoeft te zitten,

    of gelijk op vrije voeten word gezet, aangezien ze al 7 maanden daar vast zit.

    Bij voorbaat dank voor je reactie.

  • moppie

    hallo,

    ik denk dan inderdaad dat haar resterenden straf in nederland wel zal meevallen, ze heeft tenslotte al enige tijd in engeland gezeten en nu nog vier maanden dus dat is bijelkaar 11 maanden, wordt ze in nederland nog berecht??? moet ze hier nog voorkomen??? maar in nederland tellen wel de omstandigheden dikwijls mee dus hopen maar op een goede afloop.

  • Peter

    Om je vraag te beantwoorden, ze zal inderdaad ook nog hier berecht worden.

    Dus zal ze in Engeland en Nederland worden berecht.

  • Peter

    Alleen zit ik nog met de vraag;

    Als ze naar Nederland word overgeplaatst gaan de Engelsen er dan niet op staan dat ze met dezelfde strafmaten word berecht in Nederland als de Engelse strafmaat?Ik heb ook gehoord dat als de Nederlanders niet in willen stemmen hiermee dat ze alsnog haar straf in Engeland moet uitzitten.

    Of is het geval dat als ze in Nederland opnieuw word berecht dat dit alleen naar de Nederlandse maatstaven is en dat de Engelsen hier niks op hebben in te brengen.

    Weet jij hoe dit zit?

    B.v.d voor je antwoord.

  • fouzia

    hoi peter

    Ik heb hetzelfde meegemaakt mijn man heeft ook vastgezeten voor drugssmokkel in Spanje was echt een verschrikkelijk tijd.

    Ik kan je een adres geven van een instantie die op bezoek gaat naar gedetineerde in buitenland zijn bij mijn man ook geweest,

    Luister niet naar wat mensen zeggen want elke zaak is anders,tegen mij werd ook verteld dat hij wel 5 jaar kon krijgen.Hij heeft 3 jaar en 2 maanden te horen gekregen als eis maar is uit eindelijk vervroegd vrijgelaten ivm dat hij 20 maanden in voorarrest heeft gezeten!

    Ik ga kijken naar dat adres dan kun je mailen of bellen groetjes fouzia veel sterkte!!

  • fouzia

    Peter

    Hier kan je ook contact mee opnemen en vragen stellen!

    Afdeling DCZ/CM. U kunt het best bellen

    met nummer 070-3484770 en vragen naar mevrouw De Nijs.

  • Peter

    Bedankt voor de informatie.

  • fouzia

    Unit buitenland en buitenlandse betrekkingen.

    postbus 136

    3500AC Utrecht

    tel:0031-302879900

    e-mail:secr.bbb@srn.minjus.nl

    Hier kan je naar mailen leg je situatie uit over je vriendin hij zal zker wel vrijwilligers hebben in engenland veel succes.

    Er is ook een msn group voor nabestaande van gedetineerde als je lid wilt worden dan hoor ik het wel en zet de link hier bij groetjes fouzia