Mijn vriendin is 7 maanden geleden opgepakt voor het smokkelen van cocaine van Nederland naar Engeland, samen
met 4 andere vrouwen.Ze zit daar nu momenteel vast in London.Ze had de drugs op haar lichaam geplakt met een hoeveelheid van 1,5 kg.Het is zo dat ze nog geen strafblad heeft en nooit met politie in aanmerking gekomen is.Dit was een daad uit pure nood omdat ze uit haar huis gezet zou worden en het water was afgesloten, overigens wilde ze haar 3 kinderen weer zien die ze al een lange periode niet gezien heeft omdat er geen water was en ze daarom niet van hun vader mochten komen.Kunnen jullie mij vermelden hoe het met dit soort strafzaken in Engeland zit, omdat ik hier en daar hoor dat er een gevangenisstraf van ong. 6 jaar boven haar hoofd kan hangen, zonder rekening te houden met verzachtende omstandigheden en dat ze geen strafblad heeft.Weten jullie onder deze omstandigheden hoe lang ze zou kunnen krijgen?
Het is wel bekend dat ze binnen 4 maanden na haar veroordeling naar Nederland word overgeplaatst (waar ze woont en is geboren) om haar tijd hier uit te zitten.Bestaat er ook een kans dat ze gelijk in vrijheid word gesteld om het feit dat als je hier met minder als 3 kg cocaine word opgepakt gelijk in vrijheid word gesteld.Overigens zit ze in totaal al 7 maanden in Engeland vast.Ik hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen.Alvast bedankt