half open

• moppie

weet iemand er iets vanaf dat de regel van half open gaat veranderen van de laatste 18 maanden naar de laatste 24 maanden met ingang van februari ?????????

• Vosje

Hoi Vosje

Vandaag even voor jou de vraag die je stelt mij laten vertellen door de instanties die er binnen het gevangeniswezen vanaf weten.

Maar er is hun niets bekend dat dit gaat veranderen. Hopelijk is deze vraag dan ook opgelost voor jou.

Sorry dat het zolang duurde maar ik heb door de verhuizing 5 dagen geen internet gehad.

Groetjes van een Vossevelder

“ Vosje ”

• Hoogeveen

He V,

Ik ben destijds eens bij jullie geweest, tbv het abbott systeem.

Werkt dat nog steeds in V?

• Charissa

Hallo,

Ook ik heb dit gehoord, weet iemand misschien waar dat na te vragen is? Bij de reclassering ofzo? Vossevelder; kan ik daaruit concluderen dat je daar werkt? Zou jij het na kunnen gaan bij de BSD?

Groeten,

Charissa

• moppie

hallo,

heeft iemand al iets van deze vraag gehoord???

• René

Is oud nieuws ja dat is zo.

Je kan nu namelijk ook een jaar met PP.

Als je gaat stapelen (voor de insiders ) Dan ga je dus evt. met 24 maanden half open 18 maanden open en dan 12 maanden PP met of zonder ET.

Voor wie dit teveel termen waren het is nu erg laat en vraag maar raak.

Groeten René

moppie schreef:

>

> weet iemand er iets vanaf dat de regel van half open gaat

> veranderen van de laatste 18 maanden naar de laatste 24

> maanden met ingang van februari ?????????

• moppie

hallo rene

kun je duidelijker zijn over stapelen en hoe dat zit met PP en wie heeft daar recht op?? mijn vriend zit op een MI afdeling??

weet jij daar iets van????

• René

moppie schreef:

>

> hallo rene

>

> kun je duidelijker zijn over stapelen en hoe dat zit met PP

> en wie heeft daar recht op?? mijn vriend zit op een MI

> afdeling??

> weet jij daar iets van????

Om duidelijker te zijn zou ik moeten weten hoe lang die persoon heeft gehad.

Een MI-afdeling is een maatschappelijke integratie afdeling waar mensen zitten die bezig zijn met en studie of bezig met het werken aan een baan. Deze mensen zullen, naar alle waarschijnlijkheid hun straf gefaseerd krijgen en dat wil zeggen dat deze personen dus vanuit een gevangenis naar een half open kamp kunnen daarna naar een open kamp en tenslotte het PP (penitentiair programma) met of zonder enkelbandje. Om te weten waara hij recht op zou kunnen hebben is het van belang te weten hoe lang hij heeft gekregen en hoe lang hij nog moet.

Ook per gevangenis verschillen de opvattingen over faseren wat eigenlijk niet hoort.

Ik hoor wel van je en dan zal ik antwoorden, wat echter niet betekent dat iedereen krijgt waar die recht op heeft maar dat is maar precies hoe begaan mensen met je zijn of dat er bijv geen plek ergens is of een wachtlijst voor een inrichting.

Ik hoor het wel

Groeten

René

• moppie

hallo rene

zijn straf is netto drie jaar waarvan er nu een jaar opzit dus zijn einddatum is 11.04.2006

hij heeft al een gesprek gehad met itb en zijn mentor van de mi afdeling heeft het voorstel gedaan van electronische detentie hij heeft ook werk als hij buiten is

ik hoop dat je wat meer kunt vertellen