voor rene en vosje

• moppie

ik hoop dat jullie andwoorden kunnen geven,

en voor het vosje zou ik nog wel meer vragen hebben ik wacht eerst reactie af

groetjes moppie

• Vosje

Hoi Moppie

Sorry dat ik nu pas een berichtje hier type maar met de feestdagen een korte vakantie gehad en nu pas terug….Maar wat voor vragen had je ? Stel ze maar…

Een Vossevelder

“ Vosje ”

• moppie

hallo vosje,

ja ik had een paar vragen mijn man staat op de lijst voor overplaatsing naar vught het duurt na mijn idee wel erg lang hij is in oktober 2003 afgestraft en zit nog te wachten hij is veroordeeld voor 41/2 jaar dus hij moet in totaal drie jaar zitten waarvan hij er nu 10 maanden op heeft zitten, mijn vragen zijn als volgt, hoelang moet je zitten voordat je weekendverlof kunt aanvragen en hoelang duurt het voordat je bezoek zonder toezicht krijgt?? en hoe gaat dat in zijn werk in vught???

en klopt het dat je de laatste 18 maanden van je straf naar een half open kan of electronische detentie ja sorry het zijn veel vragen maar ik kan het nu aan iemand vragen die daar werkt en dan krijg ik een goed antwoord mijn man is drugs vrij en heeft geen rapport, ik hoop dat jij mij meer kunt vertellen

groetjes moppie

• Vosje

hoi Moppie

Uiteraard wil ik antwoord geven op je vragen. En je proberen te helpen. Eerst wil ik je wel even vertellen dat een ieder of in ieder geval veel mensen slecht denken over onze inrichting. Maar ook jou man krijgt wat hij geeft. Ofwel gedraagt hij zich, en doet hij normaal tegen ons, dan doen wij normaal tegen hem. En met dat gedrag kan hij nog veel bereiken dan in zijn voordeel. Doet hij niet normaal of misdraagt zich dat kan ook maar dat winnen we dan toch…maar goed laten we daar maar niet vooruit gaan. Wellicht kan ik je nu ook wat tips geven.

1. Weekendverlof wanneer kan dat ?

antwoord: Indien driekwart ( 3/4 ) van zijn detentie is verstreken kan hij verlof aanvragen. Echter wordt er dan wel met wat facetten rekening gehouden. De rapportage van de inrichting ( hoe is zijn gedrag ), de officier van Justitie en de regio Politie moeten eveneens toestemming geven. Dit licht ook aan de aard van zijn delict.

2. Bezoek zonder toezicht, in Vught

antwoord: De persoon moet eerst afgestraft zijn, dat is je man dus. Dan moet degene die op BZT wil komen eerst 3x normaal op bezoek komen. Dan kan je man een verzoek inwilgen, en of hij dit krijgt hangt af van ……. inderdaad zijn gedrag op de afdeling. Dus nog een reden om goed zijn best te doen.

Nu even een tip voor je man. Wat jij er mee doet moet je zelf weten. Maar als je man binnenkomt in Vught komt hij eerst op een inkomstenafdeling. Van daaruit gaat hij naar een standaard afdeling. Indien je man drugsvrij is, dit wordt getest, is dit in zijn voordeel. Laat hem een verzoekbriefje invullen voor een M.I. afdeling. Dit wil zeggen Maatschappelijke Integratie. Als hij op deze afdeling komt heeft hij meer vrijheid, meer kans op verlof, maar ook meer kans voor elektrisch bandje of half open kamp. Maar om op deze afdeling te komen dient hij wel goed gedrag hebben getoond tijdens zijn volledige detentie. Dus ook in de andere inrichting en in onze inrichting.

Nou heb ik een vraag aan jou…is je man ouder dan 24 of jonger. En wat voor soort delict heeft hij gepleegd.

Heb je nog vragen dan hoor ik ze wel…

Groetjes van Vosje

“ eene Vossevelder ”

• moppie

hallo vosje,

nou even dit het is gek om te zeggen maar de bewaarders in grave vinden mijn man een model gedetineerde ja dit zal wel niet veel voorkomen maar hij wil er alles aan doen om terug bij zijn gezin te zijn b.v. als een medewerker daar zou zeggen dat zijn kledingkast zwart is terwijl hij eigelijk wit is zegt hij toch dat hij zwart is heb je nu enig idee wat voor een persoon het is hij is nog nooit met justitie in aanraking geweest hij doet precies wat er van hem verwcht wordt dus dat zal geen enkel probleem zijn mijn man is 43 jaar en hij zit voor een opiumdelict ik hoop dat ik je genoeg heb verteld maar als je nog vragen hebt wat in belang kan zijn beantwoord ik ze graag

o ja wij denken niet slecht over vught het zal overal wel het zelfde zijn maar in een gevangenis zal het beter zijn als een H.V.B. ik had nog iets jij zegt bij 3/4 dan heb je recht op weekendverlof dat zou in ons geval zijn 27 maanden maar je laatste 18 maanden mag je toch naar half open en dan heb je weekendverlof!!!! hoe zit dat ?????

groetjes moppie

• moppie

Auteur: moppie (—.tilbu1.nb.home.nl)

Datum: 09-01-2004 22:38

hallo vosje,

nou even dit het is gek om te zeggen maar de bewaarders in grave vinden mijn man een model gedetineerde ja dit zal wel niet veel voorkomen maar hij wil er alles aan doen om terug bij zijn gezin te zijn b.v. als een medewerker daar zou zeggen dat zijn kledingkast zwart is terwijl hij eigelijk wit is zegt hij toch dat hij zwart is heb je nu enig idee wat voor een persoon het is hij is nog nooit met justitie in aanraking geweest hij doet precies wat er van hem verwcht wordt dus dat zal geen enkel probleem zijn mijn man is 43 jaar en hij zit voor een opiumdelict ik hoop dat ik je genoeg heb verteld maar als je nog vragen hebt wat in belang kan zijn beantwoord ik ze graag

o ja wij denken niet slecht over vught het zal overal wel het zelfde zijn maar in een gevangenis zal het beter zijn als een H.V.B. ik had nog iets jij zegt bij 3/4 dan heb je recht op weekendverlof dat zou in ons geval zijn 27 maanden maar je laatste 18 maanden mag je toch naar half open en dan heb je weekendverlof!!!! hoe zit dat ?????

groetjes moppie

• moppie

Re: voor rene en vosje

hallo vosje,

groetjes moppie

• moppie

Re: voor rene en vosje

Datum: 10-01-2004 10:35

hallo vosje,

groetjes moppie