Onbegrip !!!

• Anoniem

Ik ben net een half uurtje geleden op deze site belandt en zit echt met open mond het forum te lezen. Het verbaasd mij zo dat er hier zo heftig wordt gereageerd als men het over de veroordeelde vrienden, kennissen en familieleden heeft. Tuurlijk zijn er mensen die misschien onterecht of buiten hun schuld om in de gevangenis zitten, dat zal ik niet ontkennen.

Maar zodra er iemand commentaar of aanmerkingen heeft op de “veroordeelde” wordt de plaatser van het berichtje 9 van de 10 keer meteen aangevallen.

Ik zal heel eerlijk zijn…ik las alle berichten en vroeg me af waarom er in vredesnaam zoveel medelijden is met de veroordeelden? Als men iets verkeerds doet moet men boeten…simpel. Waarom willen mensen in vredesnaam schrijven met veroordeelden? T is de bedoeling dat men een straf uitzit en daar verdomd veel spijt van krijgt zodat ze het niet meer in hun hoofd halen om het nogmaals te doen. Waarom zulke mensen verblijden met brieven?

En nogmaals voor onterecht veroordeelden geldt dit niet. En zoals ik een stukje heb gelezen van als ik het goed heb Mas, op zulke veroordeelden doel ik ABSOLUUT NIET.

En nou ben ik bevooroordeeld…mijn vader is vermoord. Dus ik behoor bij het groepje slachtoffers. En kan ik geen enkel medelijden opbrengen met mensen die terecht in de gevangenis zitten.

Ook op mijn stukje zullen wel weer veel heftige reacties komen…kom maar op! :-)

Maar ik ben wel ff mijn frustratie kwijt die ik opliep tijdens het lezen van dit forum :-)

• Nixie

Hoi Anoniem,

Ik denk dat je reactie erg menselijk is en ik kan iedereen volgen, ook jou.

Persoonlijk vind ik, als onafhankelijke partij, dat mensen die door een rechter gestraft zijn en daardoor in detentie zitten nogsteeds mensen zijn. Zij zijn al veroordeeld, dus hoeven derden als wij dat niet meer te doen.

Geloof me, iemand die opgesloten zit, is niet te benijden.

Vriendelijke groeten,

Nixy, beveiliger.

• Piw-ster

Anoniem schreef:

>

> Ik ben net een half uurtje geleden op deze site belandt en

> zit echt met open mond het forum te lezen. Het verbaasd mij

> zo dat er hier zo heftig wordt gereageerd als men het over de

> veroordeelde vrienden, kennissen en familieleden heeft.

> Tuurlijk zijn er mensen die misschien onterecht of buiten hun

> schuld om in de gevangenis zitten, dat zal ik niet ontkennen.

>

> Maar zodra er iemand commentaar of aanmerkingen heeft op de

> “veroordeelde” wordt de plaatser van het berichtje 9 van de

> 10 keer meteen aangevallen.

>

> Ik zal heel eerlijk zijn…ik las alle berichten en vroeg me

> af waarom er in vredesnaam zoveel medelijden is met de

> veroordeelden? Als men iets verkeerds doet moet men

> boeten…simpel. Waarom willen mensen in vredesnaam schrijven

> met veroordeelden? T is de bedoeling dat men een straf uitzit

> en daar verdomd veel spijt van krijgt zodat ze het niet meer

> in hun hoofd halen om het nogmaals te doen. Waarom zulke

> mensen verblijden met brieven?

>

> En nogmaals voor onterecht veroordeelden geldt dit niet. En

> zoals ik een stukje heb gelezen van als ik het goed heb Mas,

> op zulke veroordeelden doel ik ABSOLUUT NIET.

>

> En nou ben ik bevooroordeeld…mijn vader is vermoord. Dus ik

> behoor bij het groepje slachtoffers. En kan ik geen enkel

> medelijden opbrengen met mensen die terecht in de gevangenis

> zitten.

>

> Ook op mijn stukje zullen wel weer veel heftige reacties

> komen…kom maar op! :-)

> Maar ik ben wel ff mijn frustratie kwijt die ik opliep

> tijdens het lezen van dit forum :-)

Beste anoniem,

Met alle respect voor jou en andere slachtoffers maar straffen doet de rechter in de rechtzaal en niet wij. Ik begrijp best dat jij het onbegrijpelijk vind maar als je zoals ik met gedetineerde werkt dan weet je dat het niet onze taak om ze extra te straffen maar om ze o.a. binnen te houden en ze voor te bereiden op terugkomst in de maatschapij afhankelijk van de straf die ze opgelegt hebben gekregen. Hoe moeilijk het ook voor jou is het te begrijpen toch zijn en blijven het mensen.

• An

Ik ben het helemaal met jou eens, Anoniem. Ik begrijp ook niet hoe mensen een briefrelatie kunnen opbouwen met een gedetineerde. De mensen die vastzitten, zitten vaak niet voor niks vast. Als het onterecht is, dan is dat heel erg. Misschien ook heel onrechtvaardig. Ik ken gelukkig niemand die in de gevangenis zit. Ik ken wel mensen di ein de gevangenis terecht zijn gekomen en naar mijn idee, hadden die veel langer mogen zitten. De straffen in Nederland zijn al zo laag. Dan ook nog medelijden gaan hebben met misdadigers. PLEASE!!!!!!!

• Massie

Tja, dit is voor mij een lastig onderwerp. Ik heb ook heel veel onbegrip. Maar ook onbegrip naar mensen die er (gelukkig voor hen) niets mee te maken hebben. Omdat er geoordeeld wordt over dingen die zover van hun bed staat dat het makkelijk is om zwart wit te kijken.

Vroeger dacht ik dat het een soort hotel was, de gevangenis. Nu denk ik daar anders over.

Vroeger dacht ik dat ze ‘foute’ mensen moeten opsluiten en ze nooit meer los moeten laten, nu denk ik daar anders over…

Maar nog steeds vind ik dat het rechtsysteem in Nederland niet helemaal recht is.

Sommige hebben iets verschrikkelijks op hun geweten, dat is niet en nooit goed te praten. Maar wanneer zij vrij komen en altijd geconfronteerd worden met mensen die veroordelen is de stap naar hun oude leven klein, vooral als zij niets meer te verliezen hebben.

Ik heb het idee dat er op deze site begrip is voor de achterblijvers. Maar er is niet echt begrip voor de daden op zich. Begrip voor de mens. En ik begrijp jou scheiding terecht en onterecht heel goed. Als mijn kind verkracht wordt en ik doe uit wanhoop iets heel doms dan zit ik terecht maar is er begrip.

Maarreh, wat ik al zei, ik vind het een lastig onderwerp. Ik begrijp jou/jullie standpunt ook heel goed. Als mijn vader op zo'n manier uit m'n leven gerukt zou worden dan zou ik er heel anders over denken en had ik waarschijnlijk een veel feller bericht geplaatst. Jij hebt alle reden om zo te denken, want daar zijn gewoon geen worden voor.

Alleen ik zit nu middenin de andere kant en zie mijn vent afbreken.

Mas

• ?

blij deze reactie te lezen. was al bang dat ik medeleven moest tonen voor de gevangenen. Trouwens diegene die altijd zo fel reageren, hoor ik nu niet

Hebben ze de moordenaar nog gepakt?

• favorietje

niemand moet wat hoor ? maar je zou je op zijn minst kunnen proberen om je in te leven hoe het e.v.t in zo'n gevangenis eraan toe kan gaan voor dat je uberhaupt een oordeel klaar hebt. en dan diegene die altijd vel reageren…..als je dom uit de hoek komt door alleen maar ZWART en WIT te willen kijken terwijl er ook nog een hele GRIJZE streep bestaat dan is het logisch dat mensen op die manier dit soort mensen eens wakker willen schudden..

gegroet favorietje