Arbeid uit de huizen van bewaring

• Personeel

Voorstel van denhaag bezuinigen op de arbeidsvoorzieningen in de huizen van bewaring.

Gedetineerden langer achter de deur. Personeel de laan uit.

Tja het moet allemaal soberder de poen is op. De kantoren van de hoge heren begin daar eerst maar eens mee.

• merel

Word leuk daar !!!!!!!!!!!!! met ze tweeen op cel

Krijgen ze dan het spel mens erg je niet ?????????????.

En kan de gedetineerden dan geen geld meer verdienen ?????????

Ik zie daar alleen maar problemen van komen .

• ?

kantoren hoeven niet soberder. De cellen moeten soberder. Het is niet voor niets een gevangenis. Kijk eens in het buitenland. Daar hebben ze ook geen tv op de kamer en zitten met 2 of meer in een cel.

• favorietje

jij wilt zeker van de gevangenissen hier een moordkamer maken…

ook al hebben ze iets misdaan en de een iets erger dan de ander maar het blijven mensen met gevoel en rechten dus….. geloof dat dat wel genoeg zegt…?? hoop dat jij er nooit in komt te zitten, want dan kijken hoe jij praat.

ene zeg NOOIT, NOOIT!!

• (The)Peter

? schreef:

De cellen moeten soberder. Het is niet voor niets een gevangenis.

Kijk eens in het buitenland.

Daar hebben ze ook geen tv op de kamer en zitten met 2 of meer in een cel.

————————————————————————————————————————-

Een heel vreemd antwoord, zeker nog nooit in een gevangenis geweest :?

Je vergeet 1 ding, in elk mens schuilt een moordenaar.

Misschien zul je denken ik niet maar denk dan maar eens na bij alles wat je op een dag doet.

Te hard rijden in een auto, door rood rijden.

Bedenk eens wat jij zou doen als je diep in de schulden zou zitten.

Of juist op een hele snelle mannier veel geld kon verdienen.

Denk na voor dat je met je mening klaar staat.

• Een Vossevelder

Tsja…ze geven elk jaar geld uit aan onnozele dingen en dan gaan ze het op dingen waar ze juist niet op moeten bezuinigen wel doen…Ik snap het ook niet meer…

Ik werk in Vught op een HvB, enne bij ons gaan we waarschijnlijk al in januari of februari sober regime draaien…De gedetineerden die wij hebben zitten zijn nou al niet de makkelijkste..en allemaal A+ dus dat zegt genoeg…en dan ook nog sober regime…nou Den Haag maak het je personeel nog maar moeilijker…Bedankt…En de veiligheid wordt ook meer in het gedring zo want inderdaad als de gedetineerden langer achter de deur zitten dan gaan zij zich opfokken en zeker degene met een pscyhisch probleem…

Maar er zal wel weer eerst wat moeten gebeuren voordat ze wakker worden daar in Den Haag….Of denken ze daar van: “ Ik zit hier lekker achter mijn bureautje…en mij kan me niets gebeuren…” Die gedachten heb ik wel eens…

Groetjes van een Vossevelder

• Piw-ster

? schreef:

>

> kantoren hoeven niet soberder. De cellen moeten soberder. Het

> is niet voor niets een gevangenis. Kijk eens in het

> buitenland. Daar hebben ze ook geen tv op de kamer en zitten

> met 2 of meer in een cel.

Alleen al het feit dat je onder een vraagteken schrijft zegt genoeg. We zitten niet in het buitenland maar in Nederland. In het buitenland zijn wel meer dingen anders dan hier.En hier hebben we een aantal regels afgesproken en daar houden we ons aan. Dus ga geen onzin verkopen. Gedetineerde zijn ook mensen vergeet dat nou nooit. Ik werk er dagelijks mee en geloof me als ik zeg dat het jou ook kan gebeuren.

• (The)Peter

Het probleem met ontslag is,

Inkrimping onder b.v. het h.v.b. arbeids personeel zullen over een paar jaar wel weer terug gedraait worden. Alleen alle mensen die nu overgeplaatst of ontslagen worden zullen dan over het algemeen niet terug keren.

De arbeid zal dus met een groot gedeelte niet personeel moeten beginnen over een paar jaar.

En dan nog vraag ik me af waarom er zo'n jaar geleden geld is vrij gemaakt voor de senior en medior functies. terwijl ze nu geld tekort komen om het personeel te behouden.

dat is toch een mooie gedachten; eerst je collega een schaal hoger zien gaan en vervolgens zelf de zak krijgen.

(The)Peter

• An

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ze zitten daar niet voor niks. Moet het nog op een huisje in CenterParcs lijken ook. PLEASE!!! Zo sociaal moet en we ook niet worden hoor. Ze mogen zelfs wel wat langer in de cel zitten. De straffen zijn al zo gering. lekker met z'n tweeën in een cel, wie weet weordt het dan gezelliger dna met een tv. Kunnen we daar we een oplossing voor bedenken.

• favorietje

hopende dat je er nooit zelf komt te zitten An of een dierbare van je…of

hij nou zit met of zonder rede…. het is nooit een pretje,en Nee het hoeft geen centerparks te zijn maar wel een menselijk bestaan hebben met ook pravacy.. maar hoe wil je dat doen met twee mensen op een ruimte van misschien net 4 bij 2.5 meter….

vaak hebben dit soort mensen als jullie altijd gelijk een oordeel hierover klaar zon-

der te weten waarover gesproken wordt… heel jammer. geen weet hebben hoe het is om daar te moeten leven en opeens weer in de boze mensenwereld terecht te komen nadat je straf klaar is zonder er weer goed op voorbereid te zijn….

mensen zoals gij zou eerst eens moeten nadenken voordat er een oordeel wordt gegeven…