wie heeft het meegmaakt dat een gedetineerde zijn straf niet geheel hoeft uit te zitten, ik weet dat er twee derde van de straf af gaat, maar komt het voor dat men dan nog eerder naar huis mag,
jah, moppie….
het komt zelfs de laatste tijd heel veel voor dat de gedetineerde vervroegd vrij gelaten worden omdat er heel veel cellen te kort is….
vaak is het wel de laatste 4 a 5 weken straf die ze nog moeten gaan kwijtgescholden en ik heb het om me heen zien gebeuren recent dus ik weet waar ik over praat..
hoop voor je dat die persoon ook eerder vrij mag / zal komen…
maar dan moet je natuurlijk wel goed gedrag hebben…
groetjes
Het is 1/3e van de straf die er af gaat geen 2/3e!!
Wanneer de persoon is afgestraft en die zijn strafbepaling weet dan kan hij/zij na verloop van tijd in aanmerking komen voor weekendbezoek, halfopenrichtingen open inrichting (in deze volgorde). En daarna heb je nog het huisarrest. Stel je voor dat iemand 18 maanden krijgt. Dan gaan er inderdaad 6 van af. Blijven er 12 over. Zeg dat de persoon nog 2 maanden in voorarrest heeftgezeten, dan blijven er nog 10 over. Van deze 10 zit hij 5 maanden in de PI. In die tijd kan hui een verzoek doen voor weekend bezoek of een halfopen inrichting. Als dit wordt toegewezen dan kan het zijn dat hij 2 maanden daar verblijft. Gaat het allemaal goed dan kan de persoon in aanmerking komen voor open inrichting en thuisbezoek. Dit alles is wel afhankelijk van hoe de persoon zich gedraagd.
Ook kan een advocaat een verzoek indienen voor vervroegde vrijlating. Een goede advocaat weet wel of dit kans heeft of niet en op welke gronden hij dit kan doen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?