Uitkering/huur

• Drennie

Vraagje: Mijn vriendin zit sinds eind mei in de gevangenis en zij komt 17november vrij. Ik weet niet hoeveel precies voorwaardelijk zij heeft gekregen, maar de straf was totaal 15 maanden. Voor zij vast kwam te zitten had zij een bijstandsuitkering (alleenstaand met kind onder de 5 jaar). Nou staat er in het boekje van de socialedienst dat als je korter dan een jaar straf krijgt de socialedienst de huur blijft door betalen. Je uitkering stopt dan wel en je gas en licht moet ook worden afgesloten. Nou weigert de socialedienst om dat te doen, terwijl de stiefvader van een kennis van mij ook 11 maanden moet uitzitten en ze bij hem wel gewoon die 11 maanden de huur betalen. Ze wonen wel in de zelfde gemeente (Rotterdam), dus aan de verschillende regels per gemeente kan het ook niet liggen. Het is onder tussen een heel getouwtrek tussen de advocaat en de socialedienst geworden en elke keer als wij de socialedienst vragen hoe het nou zit krijgen we een wazig antwoord. Aan de reclassering hebben we ook niks. Wie weet hoe het nou (een beetje) in elkaar zit??? Alvast bedankt!!!

• favorietje

sorry.. ik kan je niet helpen maar ik dacht altijd persoonlijk dat je soos niets meer deed zodra je in detentie zit…. bel anders eens een andere gemeente op misschien dat zij julllie iets kunnen vertellen…

veel succes ermee..

• Drennie

In ieder geval bedankt voor de moeite!!