dringend wie wil even helpen

• mamloe

Hallo ik heb een vraag en hopelijk weet iemand dit en kan mi op weg helpen

mijn vriendin heeft een vriend die in 2001 is vrijgekomen heeft 15 jaar vast gezeten

Is het dan niet zo dat de reclasering hem moet helpen met het krijgen van een uitkering en woonruimte

Hij heeft zijn tijd helemaal uitgezeten en is in 2001 vrijgekomen zonder maar ook een woord met de reclasering gesproken te hebben wat hij nu verder moest doen om terug te komen in de maatschappij

wie weet dit want hij heeft geen uitkering niets heeft hij

ja dan vragen jullie van hoe komt hij rond dan nou mijn vriendin geeft hem te eten en voor de rest doet hij af en toe wat klusjeswerk zodat hij toch wat centen op zak heeft

Hopelijk weet iemand wat we doen moeten want hij is bij de sociale dienst geweest maar die weigeren he te helpen omdat hij geen woonadres heeft

• Maartje

echt heel erg moeilijkk probeer eens naar rechtshulp te gaan!!

veel succes

• PIW-ster

mamloe schreef:

>

> Hallo ik heb een vraag en hopelijk weet iemand dit en kan mi

> op weg helpen

> mijn vriendin heeft een vriend die in 2001 is vrijgekomen

> heeft 15 jaar vast gezeten

> Is het dan niet zo dat de reclasering hem moet helpen met het

> krijgen van een uitkering en woonruimte

> Hij heeft zijn tijd helemaal uitgezeten en is in 2001

> vrijgekomen zonder maar ook een woord met de reclasering

> gesproken te hebben wat hij nu verder moest doen om terug te

> komen in de maatschappij

> wie weet dit want hij heeft geen uitkering niets heeft hij

> ja dan vragen jullie van hoe komt hij rond dan nou mijn

> vriendin geeft hem te eten en voor de rest doet hij af en toe

> wat klusjeswerk zodat hij toch wat centen op zak heeft

> Hopelijk weet iemand wat we doen moeten want hij is bij de

> sociale dienst geweest maar die weigeren he te helpen omdat

> hij geen woonadres heeft

Hoi Mamloe, een lullige vraag misschien maar als hij in 2001 al vrij is gekomen waarom dan nu pas hulp vragen. Hij had dat toch beter voor zijn vrij komen kunnen regelen. In de gevangennis hadden zij hem al kunnen helpen met dit probleem en hem ook al kunnen vertellen dat hij voor een uitkering in ieder geval een adres nodig zou hebben. Dit had hij al kunnen weten bij, bijvoorbeeld een aanvraag voor verlof.

• Massie

Zoals ik het begrepen heb heeft iedere gedetinieerde aan het eind van zijn detentieperiode een aanspreekpunt bij de reclassering. Zeker als bijvoorbeeld half-open en open kampen aan de orde zijn.

Misschien kun je nog eens aan die naam komen om zo wat verder te komen. Daarnaast kun je natuurlijk op de ‘normale’ manier een uitkering aanvragen en dergelijke. De gemeente moet je ook verder kunnen helpen. Huursubsidie, inschrijven arbeidsbureau.

Het is denk ik een lange papierweg te gaan, maar er moeten regelingen voor zijn.

Veel suc6!

• mamloe

hallo

ja dat is het nou net hij heeft nooit voor die tijd verlof gekregen voordat hij vrij kwam van de een op andere dag zeiden ze dat zijn tijd erop zat

heeft daar ook nooit een reclaseringsbeamtenaar gezien voordat hij vrijkwam heeft hij gevraagt ja en nu en het enigste wat hem verteld was dat hij een uitkering moest aanvragen

en daar is hij dus al vanaf 2001 mee bezig maar krijgt er geen een omdat hij geen vast adres heeft en dat heel graag wil en een woning om te wonen maar ja zie die eerst maar eens te krijgen als je geen geld hebt

• mamloe

he bedankt voor je tip we gaan dat zeker uitzoeken want ik blijf ook zeggen als iemand zolang vast heeft gezeten en vrijkomt dat de reclasering verplicht is om wat te doen zo kan iemand toch niet goed terug komen in de maatschappij hoe graag hij dat ook wilt bedankt we gaan het voor hem uitzoeken

• Stacey

Dan ben ik eigenlijk toch heel erg benieuwt in welke gevangenis hij heeft gezeten ??

• LV

Deze zaken kunnen inderdaad vanuit de PI geregeld worden. Echter moet je er wel zelf om vragen. Een hoop gedetineerden willen dit niet. Ik denk dat je nu te laat bent voor hulp van de reclassering. En aan rechtshulp heb je niks. Als hij alleen in aanmerking komt voor een uitkering wanneer hi een woning heeft dan moet je er voor zorgen dat hij ergens ingeschreven wordt! Bij jou hetzij ergens anders. Het kan ook zo zijn dat hij zich niet wil inschijven op een adres. Dan houdt het op en moet je zelf voorzien in het geld!