veroordeeld,wat nu?

• marc

vorige week ben ik veroordeeld tot 28 dagen hechtenis (verkeersdelict)kan iemand mij misschien vertellen hoe dit nu verder gaat?Ik bedoel,hoe lang moet ik minimaal of maximaal wachten voordat ik een oproep krijg om mij bij een gevangenis te melden?Zal ik alle 28 dagen moeten uitzitten of mag je b.v. de weekends naar huis?

Als iemand weet waar ik hierover meer informatie kan krijgen zou ik het graag horen.

b.v.d. Marc

• gerda

In hoger beroep gaan en kijken of je een alternatiefe straf kan krijgen.

Hier staat 56 uur voor

Doe dit binnen twe weken na de uitspraak .

Anders word het zitten

• favorietje

heb je uberhaupt wel een advocaat in de arm genomen die kan je zo wie zo meer inf geven en ook verder helpen in dit soort zaken…

groetjes.

• marc

bedankt voor je reactie gerda,mijn advocaat heeft t wel met mij over hoger beoep gehad,maar niet over n alternatieve straf.Ik zal snel met hem contact opnemen hierover.Nu maar hopen dat dit ook voor mij mogelijk is.Feit is wel dat ik voor de tweede keer voor hetzelfde delict ben veroordeeld maar nog nooit gevangenisstraf heb gehad.

groetjes marc

• LV

Als je niet ontkomt aan het zitten, moet je bij je baas (als je werk heb) pijlen hoe hij over je veroordeling denkt. vaak willen ze wel meewerken. Je kunt dan bijvoorbeeld onbetaald verlof opnemen.