Wie weet er wat over P.I. Vught

  • Erik

    Wie heeft er info over de P.I. Vught…en is het echt wel zo streng daar als men zegt ? Ik ben benieuwd..

    Erik

  • Mandy

    Of het streng is in Vught ligt aan jezelf !! Als jij moeilijk doet doen de bewaarders dat ook doe je zelf normaal en behandel je hun ook normaal dan doen hun dat ook !!

    Dus je kan het zo streng maken als je zelf wilt

    Het ligt natuurlijk ook aan op welke afdeling je zit want er zijn daar meerdere afdelingen

    Als je meer wilt weten hoor ik het wel

    groeten Mandy

  • favorietje

    Zover ik vernomen heb, hebben ze daar inderdaad wel vrij strenge regels b.v. je mag niet gewoon tijdens de recreatie tijd bellen daar hebben ze speciale bel tijden voor en er zijn maar twee telefoons voor zoveel gedetineerden. Dus het schiet niet heel erg op als je veel te bespreken hebt.

    en je gaat daar voor de avond ook heel vroeg achter de deur dus je hebt inderdaad niet heel veel vrijheid nee, ik weet dat het in andere gevangenissen toch wel beter geregeld is als hier.

    groetjes.

  • Mandy

    Nou dan ben ik toch bang dat je je vergist want zo vroeg hoeven ze daar niet achter de deur hoor !!

    Er zijn daar verschillende afdelingen en ook met verslaafden en daar zijn de regels weer heel anders

    Dus dat verschilt per afdeling

    Als je meer wilt weten erik mail mij dan even persoonlijk want ik ken genoeg mensen die er werken dus als je echt meer wilt weten !!

  • Koos Coert

    In Vught zijn er voor zover ik weet meerdere regimes, waarvan de landelijke afzondering het zwaarst is, daar heerst nog een boeien regime, dit betekent dat de gedetineerde voor dat hij de cel uitkomt eerst geboeid moet worden, en dat hij zijn detentie niet in gemeenschap mag doorbrengen, wat betekent dat hij alleen recreeert, alleen gaat douchen, enz.

  • Erik34

    Volgens mij is het niet nix daar.

  • spangg

    iemand die ik ken heeft er 3 jaar gezeten en noemt het “living hell”

  • maikel

    het valt alemaal wel mee daar

    heb er 4 maande gezeten

    het is al wat die andre gast net zij

    ben jij goed voor hun zijn hun dat ook voor jou

    je hebt altijd goeie bewaarders en slechte

    de goeie wille je af en toe nog wel eens langer iut je cel late

    of langer later belle of op hun kantoor late belle dan kost het je niets

    het enige dat vervelend is .. is dat er geen koelkast en magnetron in je cel zit

    ik heb ook in breda gezete en daar had je wel een koelkast en magnetron dat scheeld wel veel !

  • bet

    hoi

    neem 1 ding van mei aan ze noemen de pi in vught niet voor niets DE HEL VAN NEDERLAND.

    mijn man zit er al 14 maanden en is al 3 maanden afgestraft maar zit nog steeds in het huis van bewaring ,unit 7.

    sommige van de bewaarders zullen het niet nalaten om je tot op het bot te kleineren, en de vrouwen zijn het ergste.

    mijn man heeft een paar dingen tegen hij is 1.90m groot weegt 140 kilo en heeft lang haar en een baard , maar doet nog geen vlieg kwaad .

    andere gedetineerde zeggen ook dat ze hem altijd moeten hebben en proberen om hem uit zijn tent te lokken .

    maar ook van andere mensen hoor ik van alles wat daar binnen mis is .

    IN DE PI VUGHT WORDEN HEEEEEEL VEEEEEEL MENSENRECHTEN GESCHONDEN EN IK VINDT HET TIJD DAT DAAR EENS VERANDERING IN KOMT .

    geloof me het is al een ramp als je er op bezoek gaat .

    wil je meer weten mail me gerust .

    Groetjes van bet

  • anna

    @ bet,

    Het is een teringzooi in Vught, en niet alleen in unit 7, sommige units zijn nog erger. De bewakers daar zijn honden over het algemeen. Er worden daar inderdaad veel mensenrechten geschonden mensen zouden dat moeten weten, al zullen veel mensen het wel goed vinden want dat is de mode in 2010.

    ik wil graag met je mailen maar hoe kom ik aan je mailadres?

    groetjes, Anna