Geweld Bewakers/ Gevangenen !!!

• onbekend

Als jullie al geen recente voorbeelden kunnen noemen en ook al niet met oude voorbeelden kunnen komen maakt het voor mij niet geloofwaardiger op.

Begint een beetje te lijken op iets roepen en niet weten waar je over praat.

Succes met het zoeken, zal ongetwijfeld wel iets te vinden zijn maar zal wel stof op liggen.

• Richard

Onbekend,

Helemaal met je eens, als je al zolang moet zoeken om eventuele misstanden aan het licht te brengen. Als je echt wilt verdiepen en niet alleen sensatie (media)verhalen wilt oprakelen kijk dan eerst eens naar het grote aantal Justitiële inrichtingen in een landje als Nederland, en de daarbij de nog grotere verscheidenheid aan bewoners de een nog gestoorder dan de ander en dan zal enkel de sensatie zoeker het personeel/beleid gaan bekritiseren? Als je als buitenstaander iets te melden hebt over het Nederlandse beleid, ga dan eerst eens naar het gevangenen beleid binnen de Europese unie kijken en vergelijk de behandeling van gedetineerden in Nederland eens met buurlanden, laat staan daar buiten.

• Hyperactief

Wie is jullie ??? Ik ben mezelf, en ik vind het jammer dat je zo reageerd, ik roep niet zo maar iets, en of jij het nu wel of niet geloofd interesseerd me eigenlijk niet zo veel. Ik had als voorbeeld dit oudere geval wat wel degelijk gebeurd is aangehaald, en nu kan die Richard wel gelijk gaan roepen van kijk naar het aantal instellingen en kijk naar het buitenland, dat is goedkope politieke praat. We leven hier en nu, en binnen de instellingen heb je niet alleen gedragsgestoorde criminelen, je heb net zo goed gedragsgestoorde bewaarders/ sters die door middel van machtsmisbruik gedrag verergeren. Maar we leven hier in Nederland in een hypocriete doofpot cultuur, alles wat stinkt daar gaat de deksel stevig op. Kijk maar naar het ministerie de topambtenaar bijvoorbeeld, en hoe de minister gestoken als een wesp hierop reageerd en een onderzoek vrijwel onmogelijk maakt met zijn ongewenste bemoeienis. Trias Politica, maar in de praktijk…………………………..

Nee er lopen goede bewaarders en er lopen ………………….. Maar eens komt het domino effect, dat kan kort en dat kan lang duren, maar er wordt veels te veel weggemoffeld hier. Groetjes v Hyperactief

• onbekend

kom dan met feiten

• Hyperactief

Nogmaals het is jammer dat er zo omheen gedraait wordt, veel gebeurd in het geniep, voorbeelden te over van misstanden die niet openbaar gebruikt kunnen worden omdat het op de personen in kwestie afgereageerd wordt. Het is jammer dat ik met een oud voorbeeld in deze moest komen, waarvan ik in ieder geval geleerd heb dat dit éénmalig was waar ik de bron moeilijk of niet kan achterhalen daar het te lang terug is, maar ook de laatste keer dat ik met een oud voorbeeld kom voordat ik de bron precies heb. En nogmaals als jij dat soort dingen als ongeloofwaardig beschouwd, dan is dat jou probleem en niet de mijne. Ik weet dat het destijds 100 % gebeurd is, de locatie ben ik gezien het tijdsbestek minder zeker over, en realiteit is dat er nog steeds misstanden plaatsvinden door sommige bewaarders/ sters. Wie dat ontkent heeft de hele Bijlmer voor zijn kop geparkeerd staan. Overal zitten rotte appels onder, ook bij jullie maar het blijft afgedekt tot de pleuris uitbreekt of er iets ernstigs gebeurd, en dat is gewoon een kwestie van tijd. Groetjes v Hyperactief

• Richard

Beste Hyper,

Het plaatsen van krantenartikelen en dan reacties afwachten is een koud kunstje (zie ook de krantenartikelen op het politieprikbord) maar kom eens met eigen ervaringen.

En vertel eens wat doe jij precies voor onze gedetineerden?

• Hyperactief

Beste Hyper,

Het plaatsen van krantenartikelen en dan reacties afwachten is een koud kunstje (zie ook de krantenartikelen op het politieprikbord) maar kom eens met eigen ervaringen. Aldus Richard.

Beste Richard, ten eerste maak ik nog altijd zelf uit wat voor berichten ik neerzet om andere meningen te horen, en ik ben niet verplicht op eigen ervaringen dieper in te gaan. Juist eigen ervaringen waarvan je uit de praktijk weet dat ze algemeen zijn kun je op deze manier prachtig verwoorden. En de mensen die dit weten en herkennen daar gaat het om, niet om de mensen die hun kop in het zand steken of op de persoon i.p.v. op de bal dingen ongenuanceerd proberen onderuit te halen.

En vertel eens wat doe jij precies voor onze gedetineerden? Aldus Richard.

Meer dan genoeg, voor jou een vraag en voor mij een weet, maar mijn aanpak van wat/ hoe en waar geef ik toch echt niet prijs, net als de bakker zijn recepten niet prijsgeeft. Dat gaat buitenstaanders namelijk geen moer aan. Groetjes v Hyperactief:)

• onbekend

Kat in het nauw?

Met zo'n instelling werken ze bij roddelbladen ook.

Waar het mij om gaat is simpel. Werk al jaren voor justitie en ben in diverse functie's en diensten met alles al in aanraking geweest (met name geweld). Momenteel werk ik in de inrichting door jou genoemd in je eerste mail waar volgens jou wantoestanden aan de orde waren (geweest) en je sprak over een beerput waar ook personeel zou zijn ontslagen.

Punt; ik daag je echt uit want er is in nieuwegein (4 1/2 jaar open) tot nu toe niets te vinden.

• Hyperactief

Kat in het nauw?

Met zo'n instelling werken ze bij roddelbladen ook. Aldus onbekend.

Nee hoor geheel niet een kat in het nauw, zoals ik al eerder gezegt heb hooguit een beetje voorbarig om bij zoiets ouds een plaatsnaam te gokken, als hij inderdaad 4,5 jaar oud is en daarvoor er ook nooit een andere instelling in Nieuwegein geweest is, dan kan deze met 100 % uitgesloten worden daar het veel langer geleden is dan 4,5 jaar terug. Gewoon een menselijke fout waarvan ik geleerd heb. Dat je roddelblad niveau aan gaat halen zegt meer over jou dan over mij, blijf bij de bal i.p.v. op de persoon, iedereen maakt wel eens fouten, en ik ben nog zo sportief dat toe te geven, geen enkele reden voor afz.ei.ken dus. Nogmaals het voorval wat ik melde is 100 % waar, het is alleen te oud om de precieze bron te achterhalen. Peter R. de Vries heeft Vught aangehaald als mogelijke, maar ik ga niet nog een keer op de gok iets aanwijzen, daar ook dat me op dit moment niets zegt. Dan erbij kunnen we ontzettend door blijven hameren over waar het dan wel was, maar het ging om de inhoud dat er nu nog ongeoorloofde praktijken van omgang in den lande voorkomen, maar het lijkt wel of daar een taboe op is, alles en iedereen is perfect en fouten of fout gedrag komt niet voor, toch ? Toen die therapeute doodgestoken werd was er file vorming om het condoleance register te tekenen, en wil je (heb ik destijds op een andere manier gedaan zonder instelling voorbeelden, en toen bleef het terwijl het dicht achter die steekpartij was stil.) de omgang tussen bewaarders/ sters bespreekbaar maken, dan houd vrijwel iedereen zijn kaken stijf op elkaar, oftewel wachten op de volgende klap……………………

Groetjes v Hyperactief