een vraag

• ff niet

hallo

ik weet niet of deze vraag op dit prikbord thuishoort? afijn, probeer het maar.

kan een slachtoffer van geweld van misshandeling en verkrachting? een contact persoon zijn voor de dader die nu in de gevangenis zit?

vermeld er wel bij…….dat het om vriend en vriendin gaat.

ik vindt dit maar vreemd.

mocht ik reacties krijgen……vriendelijk bedankt

gr ff niet

• Hyperactief

Als ik jou vraag goed begrijp, dan vraag je of dader en slachtoffer elkaar mogen/ kunnen bezoeken. In eerste instantie bepaald de gedetineerde wie hij of zij op zijn bezoeklijst plaatst, staat de persoon die op bezoek wil niet op die lijst, dan komt die gene er niet in, anders wel. Maar de gedetineerde moet eerst een bezokerslijst indienen, pas als die administratief verwerkt en goedgekeurd is dan is de weg vrij.

Groetjes v Hyperactief

P.S.: Geweld en Mishandeling ???, Mishandeling is geweld.

• ff niet

bedankt voor je reaktie Hyperactief.

maar het moeilijke is? dat het slachtoffer…….de dader zelf heeft aangegeven.

en terecht…….maar dat het slachtoffer? er zo gemakklijk overheen stapt,haar dader te bezoeken?

is toch vreemd?

ja de geditneerde bepaalt welk bezoek hij wel hebben wil of niet.

bezoekers moeten hun legimentatie bewijs ook afgeven zoals ik vernomen heb.

bedankt Hyperactief

laat nog wel van me horen.

vrienderlijke groet ff niet

• meisje

sorry hoor ( ff niet ) maar als ik zo eigenlijk jou verhaal lees dan zou ik eigenlijk bijna denken dat het om jou zelf gaat….

maar goed, dat is niet echt belangrijk, je weet natuurlijk niet hoe de gedetineerde de andere persoon weet te intimideren dat zij bang voor hem is of misschien heeft ze hem wel aangegeven om hem gewoon een lesje te leren en vindt hij dat hij het terecht verdiend heeft.

kortom het kan allerlei oorzaken hebben dan iemand iets doet……

dus reageerd niet te snel met een oordeel. ik praat uit eigen ervaring omdat ik ook uit een geweldadige relatie moest stappen en dat doe je niet een twee drie…..

maar in ieder geval succes…..

hoop nog eens iets te horen hoe het afgelopen is.

groet. meisje

• Collega

Het verhaal van ff niet komt inderdaad over als een eigen verhaal.(of zeer naaste vriendin of familielid)

Dat geeft niet als het zo is, is het vervelend genoeg.

Als je hem wilt bezoeken (contact houden) om dat je nog steed van hem houd, of misschien door je schulgevoel, omdat hij door jouw in deze situatie terecht is gekomen.

Wil ik alleen zeggen, je moet doen wat je verstand je ingeeft en waar jij verder mee moet/kunt leven.

Wat jij of je vriendin kan doen is een brief schrijven en vragen of je op bezoek mag komen of persoonlijker, een brief meegeven aan iemand die hem gaat bezoeken.

• Hyperactief

Hoi ff niet, het is niet aan mij daarover te oordelen, mensen kunnen mekaar in de haren vliegen en weer dikke vrienden worden, en anderen hebben blijvende bonje om niets. Bezoekers hoeven niet hun legitimatie af geven, een geldige legitimatie is verplicht om ter inzage te geven maar krijg je gelijk weer terug, aan de hand van die gegevens wordt gecontroleerd of je op de bezoekerslijst staat vermeld, anders gaat het bezoek niet door. Ook wordt er uiteraard notitie gemaakt wie wanneer geweest is. In sommige Instellingen mag je NIET meer dan één geldig legitimatie bewijs bij je hebben en dien je de ander op te ruimen in de kluis. Ook zit aan het aantal bezoekers per keer een limiet, meestal 3 volwassenen per keer, maar dat is een kwestie van zelf afspraken maken met anderen. Ook dit is weer niet overal standaard, daar er Instellingen zijn waar je verplicht bent je eerst telefonisch aan te melden, vergeet je dat dan kom je er ook niet in. En zo is het overal weer anders.

Voor niet volwassen bezoekers/ sters moet er ik denk overal altijd één volwassene bijzijn. Groetjes v Hyperactief

• ff niet

neee het gaat niet om mezelf………het gaat om mijn jongste broer.

ik weet niet hoe het er aan toe gaat in een gevangenis…..alles gaat via zijn vriendin.

dus ik moet horen van zijn vriendin? wat de regels daar zijn, ze zegt? dat je je

legematatie moet afgeven en dan na het bezoek terugkrijgt.

ze verteld ook, dat ze contact heeft met de advocaat van mijn broer.

ze is wel het slachtoffer en dat is al erg genoeg daar niet van….maar begrijp niet

dat zij bepaalt hoe het allemaal verlopen moet.

en die contact die ze heeft met die advocaat van mijn broer….kan ik niet geloven.

tuurlijk schrijf ik mijn broertje wel en hij mij ook………gelukkig wel.

maar van het gebeuren laat hij niks los…….en vriendin ook niet.

broertje? belt alleen zijn vriendin op gsm……kan hem wel aan foon krijgen?

moet ze er bij zijn via haar gsm,

ik heb zelf ook een gsm kan mij toch ook bellen? heeft nummer.

zelfs heit….pap….belt ie niet………maar vraagt wel in een brief? aan zijn vriendin,of

heit 100 euro wil storten?

heit is in het fries papa……

sorry ik ben het er niet mee eens.

hier laat ik het even bij………..this zo moelijk allemaal.

bedankt voor de reactie,s ook meisje thanks

je hoort nog van me…….

gr ff niet

• meisje

hallo ff niet,

toch kon ik het niet laten om nog een keer te reageren op je laatste bericht.

ik weet dat er inderdaad detentie plaatsen zijn waar er inderdaad maar een persoon de contact persoon kan en mag zijn via wie het bezoek loopt… dus voorbeeld als jouw broertje zijn vriendin als die persoon daar heeft door gegeven dan kan alleen het bezoek via haar gemaakt worden zeg maar doorgegeven worden. en tja wat zal ik zeggen over contact met een advocaat…. ook dat is best heel goed mogelijk, omdat zij zich voor iedereen kan uitgeven en als die advocaat niet zo precies is dan kan hij heel goed veel inf geven over de zaak van jouw broertje, en misschien weet hij wel gewoon dat zij zijn vriendin is en dat ze het nog een keer willen proberen, en dat hij daarom niet zo terug houdend is over de inf die hij geeft.

maar goed, het geval van geld vragen en zo, ja dat is inderdaad wel een beetje lullig. ik bedoel als hij haar kan bellen op haar gsm dan kan hij het ook naar jullie doen en als hij er geen geld voor heeft, om dus een tel kaart daar te kopen omdat er alleen maar telefooncellen zijn, dan zou jij of fam een budget kaart bij de kijk shop kunnen kopen, en als jullie per toeval ook een buitenlandse toko in de buurt hebben dan zou je daar een eurocitty tel kaart kunnen kopen a 12.00 euro en dan kan hij 300 min naar een vaste aansluiting bellen in nederland. en dan kan hij dus daar gewoon via die tel cel een gratis nr draaien en dan pas het code cijfer die op die gekochte tel kaart staat invoeren en dan jullie nr en dan komt er verbinding.

je zou het nr van die kaart kunnen doorgeven door hem een brief te schrijven en het hem zo te geven en anders vraag je hem maar eerst of hij er uberhaupt belangstelling voor heeft dat je zo'n kaart voor hem koopt.in ieder geval zo'n kaart bij een toko winkel is in iedergeval veel goedkoper dan een budget kaart maar als je geen keuze hebt dan is dit wel een mogelijkheid.

nou ik wens je heel veel succes als je e.v.t. laat weten waar je broertje zit dan zullen er misschien ook wel mensen zijn die je meer kunnen vertellen over die detentie plaats waar hij zit en dan kom je toch iets meer informatie te weet.

nou hou je sterk en laat je niet kisten door die vriendin.

zij is zijn vriendin maar jij ben zijn zus !!

groetjes meisje

• ff niet

hallo meisje

ik kon niet niet eerder reageren, sorry.

maar bedankt voor je lieve reactie en de tip voor het bellen.

ik ben samen met mijn vader verleden week donderdag op bezoek geweest,

we stonden voor een dichte deur die geopend werdt door twee bewakers,achter een loket achter glas…….moest mijn legemetatiebewijs afgeven,en toen moest ik door een beveiliging en ja hoor daar ging een zoemer af…….sleutels afgeven,

het hielp niks……schoenen uit doen dan maar……toen was het goed en kon ik doorlopen, om broertje te bezoeken in een ruimte waar nog meer gedetineerden en familie waren.

ik dacht? bezoek krijgt hij op cel.

afijn het was voor mij de eerste keer dat ik in een gedetineerde bezocht, dan weet je echt van niks wat je er van verwachten moet.

na het bezoek kreeg ik mijn legemetatiebewijs terug en gingen naar huis.

ps mijn broertje zit in leeuwarden in de mar wei, hoop dat ik het goed typ.

vriendlijke groet ff niet

• Hyperactief

Wat is dat voor een vreemde instelling ??? Ik ben toch in heel wat verschillende Bajesen op bezoek geweest, zowel Jeugd als Volwassen, en heb nog nooit meegemaakt dat je de legitimatie na bezoek terug krijgt, altijd meteen na inschrijving !!! Maar je heb het over Friesland, ja daar is alles apart. Groetjes v Hyperactief