Slachtoffer

• Willem

Bent u wel eens slachtoffer van een delict geweest en hoe ervaart u dat?

Als ik zo het prikbord heb gelezen is er nogal begrip voor de gedetineerden.

Oke het blijven mensen maaaaaaaaaaaaaaar na een incident denkt u er dan nog net zo over.

groet Willem

• Mas

Ik ben ook een beetje slachtoffer vind ik zelf.

Mijn vriend heeft iemand doodgereden, dat is verschrikkelijk en is daardoor ook een beetje slachtoffer. Nu zit hij in de gevangenis en ben ik slachtoffer (hypotheek alleen opbrengen etc.). Slachtoffer is misschien een gek woord hiervoor, maar zo zijn wij ook een soort slachtoffer worden van een ongelukkig ongeluk.

Maar begrijp met goed er is maar 1 gezin echt slachtoffer. Dat kan helaas nooit meer goedgemaakt of teruggedraaid worden.

Er is hier inderdaad best wat begrip voor gedetinieerden. Maar ik denk dat het niet zo is dat er hier begrip is voor bijvoorbeeld een kinderverkrachter. Er is wel begrip voor bijvoorbeeld de ouders van zo'n kind die dan zo'n vent te lijf gaan en dan achter de tralies komen, omdat zij het recht in eigen hand hebben genomen.

Groet, Marcia

• Hyperactief

Er is wel begrip voor bijvoorbeeld de ouders van zo'n kind die dan zo'n vent te lijf gaan en dan achter de tralies komen, omdat zij het recht in eigen hand hebben genomen. Aldus Mas.

Domme mensen staan hier alleen achter Mas, de meeste fouten worden gemaakt op alle gebied met daderherkenning, tenzij het een bekende is. Stel je voor dat een verkeerde aanwijst, dan slaat men die naar de andere kant van de Wereld waarop familie daarvan weer wraak terug neemt etc. Inhumaan straffen kan ik gevoelsmatig begrijpen als je de goede heb, en dat gaat niet altijd goed. Daarintegen vind ik dronken een kind naar de andere Wereld rijden net zo crimineel, als je de verkeerde getroffen had dan hadden ze ook i.p.v. met je te praten naar de andere kant van de Wereld gehoekt. Ik denk niet dat we naar zo´n Maatschappij toe moeten, daar is het strafrecht voor. De twee verkrachters van Putten hebben ook zo´n 8 jaar onterecht gezeten door gerechterlijke dwalingen, terwijl de daders nog steeds vrij rond lopen, stel dat deze 2 onschuldigen vermoord waren, en dan ???

Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief

Hoi Willem, ± 25 jaar terug ben ik in Valkenburg Limburg door een groep van 20 man flink in elkaar geslagen. Ik schoot een jongen te hulp die door 20 man afgetuigd werd. (zinloos straatgeweld dus) Op dat moment lieten ze de jongen los, en richten zich massaal op mij, een “vriend” die het ook zag gebeuren koos het hazepad. Ik ben behoorlijk fors, maar tegen 20 man doe je niets. De Politie heeft mijn leven gered door langs te rijden waardoor ze me los lieten. (Politie waren met 2 man en dorsten niet te stoppen) Een week later nog bont en blauw ben ik nadat ik een Wapen aangeschaft had naar Limburg teruggegaan, ik moest en zou wraak nemen. Maar heb ze gelukkig niet meer gezien, mijn wapen werd inbeslaggenomen in de Trein naar Aachen waar ik geluk had dat de Douane destijds controleerde terwijl ik net op Duits grondgebied was daar dit wapen in Duitsland wel toegestaan was en ik er zonder straf vanaf kwam. Maar een ander te hulp schieten met zinloos geweld en zelf het l.u.l. zijn was destijds ook al. Mijn kijk is nog steeds hetzelfde als toen, je moet gewoon met je klauwen van een ander afblijven. Voor de rest heb ik nooit problemen, terwijl ik toch vaak tussen daklozen en zwervers kom hier in Amsterdam, maar of het nou dag of nacht is, no problem. Groetjes v Hyperactief