Mijn man heeft alle rechtgronden doorlopen, en had in 2001 gratie aangevraagd, daar hij toen een postadres had, vanwege de “pluk ze wetgeving” kon hij niet hier worden ingeschreven, zijn straf is op 23 september 1998 uitgesproken, dus bijna 5 jaar later, moet hij zijn straf uitzitten. Hij had een brief gekregen over de zelfmeldprocedure. Heeft hij zich aangemeld, en ik heb direct uitstel gevraag tot januari 2004, ondertussen had ik ook weer gratie aangevraagd, daar wij bezig zijn met IVF behandeling, en hij nu een vaste baan heeft. Vandaag ben ik bij Buro Rechtshulp geweest, en die vertelde mij over PP, dus dat houdt in dat hij eerst naar “half open” moet, dan moet ik vervolgens een verzoek indien,of hijzelf om in aanmerking te komen voor PP. Dat zou betekenen dat hij b.v. eerst een maand zou moeten zitten, en vervolgens met zo'n enkelband thuis mag lopen, zodat hij wel zijn baan kan behouden. Overigens het eerste gratieverzoek heeft hij niet gekregen, daar degene van het postadres, de post niet heeft gegeven aan hem, want daar zat een uitnodiging bij voor een gesprek op het politieburo, dan had alles nu goed geweest, want zijn leven is ondertussen natuurlijk veranderd. Wie kan mij hier meer over vertellen, of heeft er ervaring mee. Wat ik zo raar vindt is dat een junk die maar meedoet aan een afkickprogamma wel gratie krijgt, en mijn man die dus nu een nieuw leven heeft met een gezinnetje niet. Wat is de procedure voor het progamma? Groetjes Diana