Hallo,
Ik heb een vraag omdat ik werd opgehaald door de arrestatie team en 2 maanden in voorrarest heb gezeten. Ik had een pro forma zitting in augustus, advocaat heeft gezegd dat het geannuleerd is vanwege gebrek aan bewijs.
Bij de brief van de rechtbank staat dat ik me verplicht moet melden bij de reclassering om de 2 weken met bijzondere voorwaarden. Mijn advocaat heeft me gezegd dat het 2/3 jaar kan duren. Maar ondertussen ben ik wel in vrijheid gesteld met bijzondere voorwaarden. Alleen nu is mijn vraag:
"Het is voor niemand prettig om in een gevangenis te zijn, en ikzelf ben er echt bang voor omdat ik hele nare ervaringen heb meegemaakt bij PI Alphen. Er waren bewaarders die mijn deur niet op slot hadden gedaan, en er waren een aantal gedetineerden die heel bedreigend overkwamen. Mij wouden neersteken en werd ik toen naar de ISO cel overgeplaatst voor mijn eigen veiligheid op mijn eigen verzoek. Voorral als het allemaal in een flits gebeurd dat je in een keer word opgesloten de eerste keer in je leven werd dat allemaal teveel voor mij.
Dus heb me advocaat dit ook allemaal gezegd en die zegt dat er geen gevangenis voor mij staat te wachten maar alleen een taakstraf of geldboete. Hij heeft me gezegd dat ik anders niet zomaar in vrijheid werd gesteld en de proforma zitting doorging in augustus tot de inhoudelijke zitting ik vast ging zitten.
(Voor een gevangenisstraf)
Maar als ik op internet kijk en zoek naar VI;voorwaardelijke invrijheidstelling dan kom ik uit op gevangenisstraffen meer dan 1 jaar. En geen taakstraf.
En dat er een proef tijd aan verbonden is bijv bij een gevangenisstraf voor 6 jaar staat een proef tijd vast van 2 jaar. En bij 2 jaar staat er een proeftijd van 1 jaar. Ik weet het niet zeker maar ik weet niet wat mij te wachten staat..
Zou er iemand mij kunnen helpen?