Voorarrest op Mallorca

  • Debby

    Hallo allemaal, momenteel ga ik door een hel, nachtmerrie of welke naam je het ook maar wil geven. Mijn zoon is opgepakt op Mallorca. Net voordat hij met 2 vrienden het vliegtuig in wilde stappen na een super leuke vakantie van 10 dagen. Hij is zich van geen kwaad bewust. Nu denken jullie ja dat zeggen ze allemaal. De aanklacht is: verkrachting! Er is geen enkel bewijs gevonden, dna negatief, geen camerabeelden, geen enkel ander spoor die daarop zou kunnen duiden. Mijn zoon heeft toen direct een pro deo toegewezen gekregen maar wij hebben toch een andere advocaat gekozen omdat een pro deo alleen komt als het noodzakelijk is. Dus geen voorbereiding enkel aanwezigheid op de zaak. Deze advocaten spreken dan ook alleen Spaans. Nu hebben we een advocaat uit Spanje die ook vloeiendNederlands spreekt. Gisteren kregen we na 2 maanden wachten eindelijk een brief dat hij zijn verklaring mag gaan afgeven en nu geeft de advocaat aan dat hij er dan niet bij kan zijn. Hij heeft dan een andere zaak! Dus hij had een Spaanse collega gevraagd. Mijn zoon geeft aan het dan liever uit te stellen omdat hij graag gewoon zijn verhaal in het Nederlands wil doen en voorbereiden en niet het gevaar wil lopen dat de tolk het verkeerd vertaald. Mijn zoon is 25 jaar en woont nog bij mij thuis met zijn zusje en broertje. Ik weet me echt geen raad meer, hoelang kan dit nog duren. Wat zijn zijn kansen hierin. Mag hij naar Nederland terug om daar evt het proces af te wachten. Je loopt in Spanje echt tegen een muur aan zeker als het gaat om taak. Ze spreken namelijk ook bijna geen Engels. Het meisje waar het om gaat is een Nederlandse volwassen vrouw. Heeft iemand ervaring hiermee en evt tips? Alvast bedankt voor jullie reactie.

  • Debby

    Debby

    Hallo allemaal, momenteel ga ik door een hel, nachtmerrie of welke naam je het ook maar wil geven. Mijn zoon is opgepakt op Mallorca. Net voordat hij met 2 vrienden het vliegtuig in wilde stappen na een super leuke vakantie van 10 dagen. Hij is zich van geen kwaad bewust. Nu denken jullie ja dat zeggen ze allemaal. De aanklacht is: verkrachting! Er is geen enkel bewijs gevonden, dna negatief, geen camerabeelden, geen enkel ander spoor die daarop zou kunnen duiden. Mijn zoon heeft toen direct een pro deo toegewezen gekregen maar wij hebben toch een andere advocaat gekozen omdat een pro deo alleen komt als het noodzakelijk is. Dus geen voorbereiding enkel aanwezigheid op de zaak. Deze advocaten spreken dan ook alleen Spaans. Nu hebben we een advocaat uit Spanje die ook vloeiendNederlands spreekt. Gisteren kregen we na 2 maanden wachten eindelijk een brief dat hij zijn verklaring mag gaan afgeven en nu geeft de advocaat aan dat hij er dan niet bij kan zijn. Hij heeft dan een andere zaak! Dus hij had een Spaanse collega gevraagd. Mijn zoon geeft aan het dan liever uit te stellen omdat hij graag gewoon zijn verhaal in het Nederlands wil doen en voorbereiden en niet het gevaar wil lopen dat de tolk het verkeerd vertaald.  Het meisje in kwestie heeft al 3 verschillende verklaringen afgegeven. Dit is de rechter ook opgevallen en heeft daar notities van gemaakt maar goed dat is van horen zeggen van de pro deo van toen. Mijn zoon is 25 jaar en woont nog bij mij thuis met zijn zusje en broertje. Ik weet me echt geen raad meer, hoelang kan dit nog duren. Wat zijn zijn kansen hierin. Mag hij naar Nederland terug om daar evt het proces af te wachten. Je loopt in Spanje echt tegen een muur aan zeker als het gaat om taal. Ze spreken namelijk ook bijna geen Engels. Het meisje waar het om gaat is een Nederlandse volwassen vrouw. Heeft iemand ervaring hiermee en evt tips? Alvast bedankt voor jullie reactie.