PI Alphen aan de Rijn

  • jeltje

    hey daar, mijn vriend zit sinds 11 juli ook in de pi in alphen aan de rijn. nou verteld hij mij dat het in en in slecht is daar. zo zou hij maar weinig uit zijn cel mogen, tv en magnetron wat stuk is en ga zo maar door.

    mijn vraag is nu, zitten ze daar nou echt alleen maar achter gesloten deuren??? oh en wat betekent ORZ en S&C personeel en P.V zie dat namelijk staan op een briefje bij dagprogramma.

    hij zit daar om bekeuringen die niet betaals zijn. zoals hij zegt word hij 19 augustes overgeplaats naar heerhugowaard en zou daar recht hebben op verlof. hij zit uiteindelijk 4 maanden dus tot 7 november.

    zou graag dus willen weten of dit allemaal klopt en dan kijken of er iets aan te doen is. bedankt !!!!

  • MisMeSchatje

    Nou zover ik weet is het daar echt niet zo slecht maar datis mijn ervaring

  • jeltje

    hoi bedankt voor de reactie… dat was wat ik ook van meerdere hoorde dat het wel mee viel… maar als ik hem hoor is het een drama… 22 uur per dag dicht, haast niet mogen bellen enz…..

  • jeltje

    wat betekent ORZ en S&C personeel en P.V zie dat namelijk staan op een briefje bij dagprogramma

  • moederG

    Maar komt dat niet omdat hij nog op rood zit ?

    Iedereen die binnen komt - krijgt eerst rood en dat is een versoberd rooster met minder vrijheden.

    Weet niet of dit ook voor je vriend zo is maar zou wel een reden kunnen zijn.

    PV = persoonlijke verzorging in dat uur mogen ze douchen en hun kamer schoonmaken etc….

    S en C is Sport en Cultuur

    ORZ zegt mij zo even niets.

  • jeltje

    bedankt moederG !!

    of hij rood zit durf ik eigenlijk niet te zeggen.

    Hij word volgens zijn eigen zeggen 19 Augustes overgeplaatst naar Heerhugowaard omdat hij dan die 40 dagen daar in IP Alphen aan de Rijn heeft gezeten. Hij verteld mij dat hij dan op verlof mag??? maar ik vraag mij ook af of je met een straf van maar ( gelukkig ) 4 maanden in totaal wel recht op verlof heb?

  • moederG

    Ik zou het zo ook niet weten. Wel weet ik dat je normaal gesproken bij een overplaatsing weer in rood wordt geplaatst.

    Persoonlijk vind ik dat een stomme regel - je kunt namelijk jaren in groen zitten en dan vanwege het feit dat je liever dichter bij huis zit bv kun je overgeplaatst worden naar een PI dichter bij je familie MAAR gevolg is wel 6 weken rood………

    Kijk wordt je overgeplaatst omdat je je niet hebt gedragen dan zeg ik oke je wist wat de gevolgen waren dus eigen schuld dikke bult maar bij een andere reden ………

    Maar goed er gebeuren zoveel dingen die ik belachelijk vind dat ik er zowat een boek over kan schrijven…….

  • jeltje

    Hallo moederG, ik denk dat hij zijn eigen daar ook niet bewust van is dat hij dat als hij straks is overgeplaatst weer rood zal krijgen. tjemig dat zal een enorme domper voor hem worden. ik had hem al gezegt er niet op te rekenen dat hij na zijn overplaatsing verlof zou krijgen. Als dat dan ook weer 6 weken zal duren dan zit zijn detentie er bijna op.

  • r

    ben zelf net uit pi alphen gekomen,en het regime rood en groen dat is niet van toepassing in het hvb . wel op de noord de gevangenis kant. inderdaad zit je zo,n 22 uur achter de deur .alleen zaterdag en zondag kun je wat langer eruit dan heb je 2 keer recreatie en zondags kan je er ook voor kiezen om naar de kerk te gaan .

    magnetrons zijn er niet op cel alleen met ramadan . tv is ook erg oud een klein oud tvtje wat je vaak op straat ziet bij grofvuil. op welke afdeling zit hij? ik kom van de r afdeling af .is een raar bijgebouw om te zien heel somber vergeleken met de andere afdelingen. is wel de enige afdeling met douche op cel. personeel is mijn ervaring supervriendelijk .

  • jeltje

    hallo r, hij zit in oost 3 B.

    Dan zijn het verschrikkelijke lange dagen als je 22 uur dicht bent. Niet om het 1 of ander maar ik dacht hij overdrijft. Hij heeft enige tijd geleden ook al gezeten dat was toen ik Lelystad en daar was het volgens hem beter geregeld. Is het daar echt zo dat je na 40 dagen word overgeplaatst? Ik hoor zoveel van hem dat er er zelf niks meer van snap. Hij zegt dat je maar 40 dagen daar in PI Alphen blijft en dan word overgeplaatst.

    Weet jij toevallig ook of dat je met een straf van 4 maanden recht heb op verlof? Hij denkt dus dat als hij 19 Augustes word overgeplaatst naar Heerhugowaard hij dan op verlof mag??? Ik betwijfel dit en wil mezelf niet net als hem valse hoop geven…:S