wie kan mij helpen?mijn vriend zit vast in koblenz,duitsland en ik weet me geen raad meer,en weet niet waar ik moet beginnen en wat ik moet doen :(

  • annetvb

    wie kan mij helpen?mijn vriend zit vast in koblenz,duitsland en ik weet me geen raad meer,en weet niet waar ik moet beginnen en wat ik moet doen :(

  • kaatje1608

    Hoi Annet,

    Waar heb je hulp bij nodig en met welke vragen zit je?

    Ik weet niet of ik je kan helpen maar kan in ieder geval een luisterend oor bieden.

    Mijn vriend zit vast in Nederland dus dat maakt wel een verschil.

    groetjes

  • annetvb

    hoi kaatje dat is lief van je.

    mijn vriend is opgepakt in duitsland en het ziet er slecht uit.

    ik heb dingen via via gehoord,heb al zoveel duitse politie gesproken,maar kom weinig verder.

    ik weet niet eens zijn officiele aanklacht en ze verrekken het om engels te praten en ik kan slecht duits.heb niet opgegeven,en uiteindelijk kreeg ik er 1 aan de telefoon die me te woord wou staan maar moest eerst al mijn gegevens en zo geven aan hem.ik heb nu alleen het adres van de gevangenis,heb daarnaa toe gebeld maar ook daar wilden ze niet praten.ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen,en ga kapot van verdriet binnen,nu ik weet dat hij daar zit.ik hoop zo dat iemand mij tips kan geven of verder kan helpen,met wat ik kan doen.

    groetjes annet

  • jofi

    Hoi annet

    Je kan niet heel erg veel meer doen dan afwachten. Je vriend kan een bezoek brief (besucherlaubnis) aanvragen zodat je bij hem op bezoek kan als je in die mogelijkheid bent. Je kan ook op internet de jva opzoeken waar hij zit en daar kan je meestal ook wel wat info op vinden.

    Als hij een advocaat heeft kan je die ook bellen en om info vragen, verder kan je niet zo heel erg veel. De regels in duitsland zijn heel anders dan in Nederland.

    Als je nog vragen heb, gewoon stellen er zitten hier heel wat mensen met ervaring. Heel veel sterkte voor de komende tijd.

    Groetjes jofi

  • annetvb

    hai jofi

    bedankt voor je reactie.ik heb al op de site van jva gekeken in koblenz,heb inmiddels een brief naar hem verstuurd maar omdat zijn onderzoek nog in volle gang is,hoorde ik weer via iemand dat het heel lang kan duren voordat hij die brief pas daadwerkelijk krijgt.ik weet niet f hij een advocaat heeft,het lijkt me wel dat hij een prodeo advocaat krijgt toegewezen.

    maar ik weet ook niet hoe ik achter die advocaat zijn naam komt.en die duitse politie wil me nergens mee verder helpen.sommige agenten die ik sprak zeiden zelfs dat hij vrijgelaten was maar dat was helemaal niet waar,en omdat ik niet opgaf en om de minuut terugbelde ,verbonden ze mij uiteindelijk met iemand door die over zijn zaak ging.het is zo oneerlijk en frustrerend :(

    groetjes annet

  • Sonrisa

    Hai Annet,

    Wat naar zeg! Wanneer heb je jouw vriend voor het laatst gesproken en waarom ging hij naar Duitsland? Was hij met vrienden daar? Probeer alle puzzelstukjes bij elkaar te zoeken en misschien kun je wel eem vriend bijv van hem te pakken krijgen via via.

    Sowieso hebben de meesten contact verbod 1e paar weken vanwege het onderzoek. Dat kan een reden zijn waarom zijn advocaat ook nog niet belt. Hij kan immers toch nog weinig tot niets zeggen. Wacht het nog even af, je krijgt vanzelf het telefoontje waar je op wacht.

    Ik weet hoe verschrikkelijk die onzekerheid is en het lijkt alsof je stil staat terwijl alles om je heen door blijft bewegen.

    Sterkte!

  • NemoX

    Hoi,

    Stuur mij een prive bericht, ik kan je helpen!

    Groetjes NemoX

  • Anoniemmmm

    hoii de meine is sinds mei vrij van duitsland.

    Miss kan ik je helpen..??

  • Lisaa

    Anonymous

    hai jofi bedankt voor je reactie.ik heb al op de site van jva gekeken in koblenz,heb inmiddels een brief naar hem verstuurd maar omdat zijn onderzoek nog in volle gang is,hoorde ik weer via iemand dat het heel lang kan duren voordat hij die brief pas daadwerkelijk krijgt.ik weet niet f hij een advocaat heeft,het lijkt me wel dat hij een prodeo advocaat krijgt toegewezen. maar ik weet ook niet hoe ik achter die advocaat zijn naam komt.en die duitse politie wil me nergens mee verder helpen.sommige agenten die ik sprak zeiden zelfs dat hij vrijgelaten was maar dat was helemaal niet waar,en omdat ik niet opgaf en om de minuut terugbelde ,verbonden ze mij uiteindelijk met iemand door die over zijn zaak ging.het is zo oneerlijk en frustrerend :( groetjes annet

     

     

    hoelang moest je wachten tot dat je wist waar die gevangen zit? 

     

    de mijne is ook ergens maar waar ik weet me geen raad