jva duesseldorf/man gepakt met wiet

  • Sonrisa

    Mensen hoeven je ook niet altijd te begrijpen.

    Tuurlijk wil je dat je naaste familie en je beste vrienden het begrijpen en als ze dat niet doen zijn ze blijkbaar geen goede vrienden… Vrienden zij er om je te steunen, niet om je te veroordelen.

    Sterkte!!!

  • bezorgde vriend

    daar heb je gelijk in! -;) dank je! -;)

  • bezorgde vriend

    Jouw man zit ook in Jva Dusseldorf? Weet je hoe het daar is? en wat de regels zijn wat bellen betreft enzo? En is er kans overgeplaatst te worden naar Nederland vanuit die gevangenis? Groeten bezorgde vriend

  • Sonrisa

    Hai bezorgde vriend,

    Nee mijn man zit in Nederland gelukkig maar ook dat is geen pretje. Gelukkig is hij nu afgestraft en krijgt hij 2 uur bezoek per week (ik weet niet of dat standaard het geval is) en hij heeft meer vrijheid dan hvb dus 2 x sporten per dag (fitness) en later je cel in (soms 1800 , soms 19.00 of soms 21.00) , hvb was 1600

    Heel veel sterkte toegewenst!!!! Zodra je meer weet en uit de beperkingen bent wordt alles draaglijker!

  • bezorgde vriend

    Hoi Sonriisa,

    Harstikke bedankt voor je lieve woorden! Ik hoop ook dat ik snel wat hoor en dat het dan een beetje dragelijk kan worden inderdaad.. dit sloopt me echt door niks van hem te horen en weten hoe het is met hem.. :(

    Ik kan me voorstellen dat het vastzitten van je man net zo erg is waar hij ook zit.. hij is niet bij je,je kan niet praten met hem wanneer je wil,elkaar vasthouden.. Vreselijk een wederhelft zo ver weg van je te hebben en hem zo weinig te kunnen zien! Hopelijk zal de tijd snel en hebben we onze mannen weer snel bij ons!

    Jij ook veel sterkte en hopelijk komen jullie er ‘samen’sterker en gelukkig uit! Groetjes bezorgde vriend

  • bezorgde vriend

    Hoi weet iemand van wie zijn man in Jva Dusseldorf zit of zat hoeveel geld je mag sturen en hoe lang de overdracht ongeveer duurt en wanneer zij er aan kunnen komen? En moeten ze zeker ook betalen voor postzegels enveloppen en papier? Ik heb nog steeds geen brief van mijn vriend.. :( Groeten bezorgde vriend

  • Sonrisa

    Hai bezorgde vriend,

    Bedankt ook voor jouw woorden. Het is inderdaad een slopend proces waar geen eind aan lijkt te komen maar toch gaat de tijd nu zo snel dat dat mijn houvast is. Hij zit alweer bijna een jaar en dat is best snel gegaan ondanks moeilijke momenten.

    Als hij in beperking zit mag hij geen brief schrijven. Maar geloof me, jouw partner denkt nog vaker aan jou dan jij aan hem ! Hij heeft binnen zoveel tijd om na te denken en geliefden gaan dan door zijn hoofd.

    Stuur hem een kant en klare lege enveloppe met leeg papier met genoeg postzegels en jouw adres erop naar hem toe. Als ze geld hebben (wat in nl vaak al een week duurt en ze krijgen maar 1 x per week de mogelijkheid om boodschappen te doen) dan moet hij vaak ook nog een week wachten tot het binnen is . Al met al duurt dat! Ook is alles zo duur in de gevangenis dat hij misschien zal overwegen om een telefoon kaartje te kopen alvast.

    Stuur hem gewoon wat kaartjes ook al kan hij ze nog niet lezen. Als hij uit de beperking is zal hij ZO blij zijn meteen iets van jou te horen…

    Groetjes!

  • jofi

    Hoi bezorgde vriend

    De meeste jva hebben een website, even googelen want daar kan je de meeste info wel op vinden.

    Zolang je partner in voorarrest zit kan je alleen maar op bezoek met een besucherlaubnis. Deze kan je partner aanvragen, ik heb toen zelf gebeld en heb het zelf aangevraagd. Ze kunnen je bij de jva vertellen waar je dat kn doen.

    Als je post stuurt moet je op de achterkant altijd je naam adres postcode plaats en land schrijven anders krijgt je partner het niet.

    Toen ik op bezoek mocht, mocht ik postzegels meenemen 10 per keer, ook mag je kleingeld mee naar binnen nemen per bezoek, het bedrag verschilt per jva maar dat kan je op de site vinden. Met dit geld kan je partner shag sigaretten snoep enzo kopen uit de automaten die er hangen.

    Oh postzegels die je invoert moeten natuurlijk wel duitse zegels zijn, ik ging altijd vroeger weg thuis zodat ik die eerst kon kopen en dan kon ik ze mee naar binnnen nemen.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Groetjes jofi