Schrijven naar gedetineerde en post terugkrijgen

  • LVH

    Hoi,

    ik heb gezocht op dit prikbord maar kan geen antwoord vinden op mijn vraag.. misschien dat iemand mij kan helpen?

    Een heeeeel goede vriend van me zit sinds afgelopen maandag in Groot Bankenbosch (PI Veenhuizen). Hij moest zich eigenlijk al zelf melden daar (ook precies afgelopen maandag), maar na wat akkefietjes tijdens oud&nieuw is hij in zijn woonplaats gearresteerd, vastgehouden tot maandag en maandagochtend overgebracht naar Groot Bankenbosch.

    Hij heeft me maandagmiddag gebeld (waar ik natuurlijk errrrg blij mee was), maar omdat hij nog maar 2 belminuten had was het een heel kort gesprekje. Hij vroeg me hem te schrijven en gaf zijn registratienr en het adres van daar. Heb het gauw opgeschreven en ook meteen een brief geschreven, dinsdag op de bus gedaan. Weet iemand wanneer een brief dan daar aankomt en wanneer hij hem krijgt? En mag hij ook terugschrijven of is dat niet toegestaan? Ik heb 2 postzegels bij mijn brief gedaan, weet niet of dat mag?? Maar ons gesprekje was zo kort en ik had zoveel vragen aan hem dat ik dit alles ben vergeten te vragen.

    Hellup!

    Groetjes,

    L.

  • Joep

    Dag L,

    je brief zou donderdag of vrijdag bij hem moeten zijn. Als hij dan terugschrijft, gaat hij maandag met de post mee en zou je hem dinsdag of woensdag moeten krijgen.

    Maar ik moet ook nog steeds kerstpost krijgen van familie, vanwege de stakingen van de post, dus als je het niet direct krijgt, hoeft het niet altijd aan de inrichting te liggen,

  • LVH

    Hoi Joep,

    wauw wat een snelle reactie. Bedankt!

    En wat betreft mijn andere vraag: mag hij wel de postzegels ontvangen die ik meestuurde?

    En nog een andere vraag: gaat de post die een gedetineerde terugschrijft standaard maandags op de bus, of is dat gewoon willekeurig?

    Bedankt weer! (tu)

  • Joep

    Hallo,

    Postzegels komen niet altijd aan, maar meestal wel. De post wordt gecontroleerd, maar inhoudelijk niet gelezen, zowel de inkomende als ook de uitgaande post van gedetineerden. De post wordt, voor zover ik het weet, elke dag naar het postkantoor gebracht, in geval van Bankenbosch is dat het kantoor in Norg. Zie ook het postbusnummer, wat daar gevestigd is.

  • LVH

    Thank you sooo much Joep! Dat adres heb ik inderdaad gebruikt, postbus in Norg.

    Zo kan ik de komende 10 weken (mits er nog meer bijkomt vanwege oud&nieuw) toch nog contact met 'm hebben, want die belkaarten zijn echt duur voor die paar minuutjes.

    Groetjes en slaap lekker!

  • tipsy

    halo l. die post zegels krijgen ze niet, wand alles daar is geld om alles daar zelf te koopen.en een ieder zijn brieven voor ze naar jou toe komen worden ze gelezen en gecopiereet. en als je hem schrijft word jou brief naar hem ook eerst gelezen en gecopiereet en dan na een paar dagen krijgt hij jou brief dus het is uit kijken met wat je schrijft en als hij je belt word alles op genomen . succes

  • dini

    ik heb zelf nu hulp nodig, wie weet het adres van gevangenis zoetermeer? en als iemand iets wil weten ,ga naar gevangenis zoetemeer op de computer en daar vind heel veel anwoorden. maar adres om daar te gaan vergeet het maar.

  • Joep

    Staat gewoon op de site van DJI:

    Contactgegevens

    Postadres

    PI Haaglanden, locatie Zoetermeer

    Postbus 99

    2700 AB ZOETERMEER

    Tel. 088 07 15000

    Fax 088 07 15003

    Bezoekadres

    Rokkeveenseweg 50

    2712 XZ ZOETERMEER

  • Joep

    Dag Dini,

    brieven worden niet gelezen, maar gecontroleerd, ook de uitgaande post. En ik weet zeker dat niet gekopieerd wordt, net zoals ik ook zeker weet dat telefoons niet afgeluisterd worden. Dan mogen ze wel een paar honderd man extra aannemen.

  • Debby

    Hoi L,ja hij krijgt je brief waarschijnlijk wat later want ze maken (vaak)de post open helemaal in het begin .

    Meestal duurt het een dag of 4 ,dat het bij hem aankomt maar soms ook wel langer (heb zelf wel eens meegemaakt 7 dagen)

    Postzegels is per gevangenis bij de 1 mag het bij de ander weer niet ,dat moet je afwachten .

    Nou hoop dat je hier wat aan heeft en ja als het goed is mag hij terugschrijven .

    Bellen is inderdaad kort en duur voor ze !!!

    gr