norgerhaven

  • natas

    beste allemaal,

    Mijn vriend wordt waarschijnlijk overgeplaatst naar norgerhaven, nu wilde we weten hoe het daar is op het moment. Bestaat het hekken open beleid nog? Hoelang kan je op bezoek? wat is het dag programma? wat mag je op cel hebben (dvd, playstation 2, reistkoker enz?)Is er een douch op cel. Alles wat betreking heeft op het zitten zeg maar.

  • natas

    sorry, alvast bedankt voor jullie hulp. Dus heb je daar recent gezeten, please antwoord

  • j

    Het wordt daar steeds strenger.

    bezoek 2 uur p week.Binnenkort met afscheidingen op de tafel.Mogelijkheid om zelf te koken.

    Invoer, heel beperkt.17.15 deur dicht.Veel mogelijkheid om naar buiten te gaan.Zondag bezoek ,maar 1 1/2uur.

    Koffie automaten, bewaarders, vriendelijk.Bezoekzaal een grote herrie bende met schreeuwende kinderen.Af en toe verschrikkelijk

    Sport mogelijkheden,bibliotheek en af en toe activiteiten ter ontspanning.

    Om te moeten zitten denk ik dat het er niet al te gek is.Idd, nog steeds het hekken open gedoe.

  • Natas

    beste j,

    Hier heb ik wat aan, weet jij toevallig ook of ze dvd mogen en hoe vaak bzt per maand en hoe lang. M&M zegt op deze site 2 x per maand 3 uur, maar dat lijkt me erg sterk. Is bzt ook op zondag?? en weet jij waarom op zondag korter bezoek is dan door de weeks???? Is er ook avondrecreatie?

    alvast weer bedankt,

    groetjes natas

  • j

    sorry ,was even niet op de site.

    Dvd mag niet!

    Op zondag idd korter bezoek,maar weet niet waarom.

    Bzt ,weet ik niet zeker, maar kan kloppen hoor.

    Invoer wordt steeds moeilijker.Waar ze 2 maanden geleden niet moeilijk over deden komt nu niet binnen.

    Advies: doe een briefje bij je invoer zodat je relatie binnen kan zien wat er ingevoerd is.op de een of andere manier is er bij mij al een paar maak iets “ kwijt” geraakt.Nu met briefje erbij weet jouw relatie binnen wat je mee hebt genomen!Ook al moet je aftekenen bij het afgeven,dit is wat specifieker.

    Avondrecreatie was er wel,maar op dit moment weet ik het niet.

    het wordt er daar niet beter op dat is zeker!

  • Natas

    beste j,

    dank je wel voor je reactie en natuurlijk een gelukkig nieuwjaar. Ook daar is het dus niet meer zo leuk als vroeger. Jammer. Dat bzt verhaal vind ik toch wel erg belangrijk, ik ga geen twee en half uur rijden voor iets wat misschien niet is. Neem aan dat jij daar iemand hebt zitten nu, zo jij daar niet achter kunnen komen voor mij. Zelf bellen naar de instelling levert in het algemeen niets op. Een hele dikke muur om tegenaan te boksen, Hoop dat je me verder kan helpen. O, ja kan je ook nog naar de bieb wanneer je wil en zelf naar de winkel of hebben ze nu ook lijsten daar??????? vragen vragen vragen…………

    alvast bedankt,

    groetjes natas

  • Joep

    Dag Natas,

    een aantal vragen zoals over winkellijsten en de bieb kan je natuurlijk vragen wanneer je bij hem op bezoek gaat. Ik denk dat bieb normaal een uur per week is. Verder werken de mannen halve dagen en sommigen hele dagen. Voor bzt zal je toch echt eerst op regulier bezoek geweest moeten zijn.

  • Natas

    dag joep,

    Dat snap ik allemaal, maar wij willen wat over de verschillende gevangenissen weten voor hij wordt overgespaatst. Het is allemaal nog niet zeker dat hij daarheen gaat. We zitten nog in een beroep tegen een onvrijwillige overplaatsing vanuit alphen aan de rijn naar nieuwegein. Het is dus een soort vooronderzoek. Vrienden van mijn vriend hebben in norgerhaven gezeten, dus het is een optie. Gevangenissen in de buurt worden bewoont door bekende dus daar hebben we info over, Het is niet erg dat hij verder weggaat, als zijn welzijn daardoor verbetert. Vandaar dat ik informatie wil VOOR hij overgeplaatst wordt en niet als hij er al zit, want bevalt het dan niet gaan weer een proccedure in en zoals je weet gaat dat allemaal slaklangzaam met veel dikke muren om door te boksen. in ieder geval bedankt voor je reactie en als je wat weet of hoort, hoor ik het graag

    groetjes natas

  • ras

    hallo..het gevangenis is alles behalve goed..je schreeuwt om hulp maar niemand die je hoort..en dan heb ik het niet eens over het treiteren van de bewaarders..

    ze laten je liever lijden dan dat ze je helpen het zijn gwn harteloze mensen..de gevangenen zitten hun straf al ze worden al gestraft dat hoeven ze de gevangenen niet nog een keer duidelijk te maken..snap niet dat ze zo kunnen doen..

    ik ga een aanklacht indienen tegen het treiteren van gevangenen..ben der helemaal klaar mee!!!!!!

  • Joep

    Iedere gedetineerde heeft het recht om in beklag te gaan tegen zijn behandeling. De procedures daarvoor zijn helder omschreven en in de bibliotheek van de P.I. terug te vinden