hoe kom ik er achter of iemand is gearresteerd????

  • A-C

    Het is misschien een hele domme vraag, maar we lopen hier tegen de muren op.

    Mijn vriend is al vanaf vorige week woensdag spoorloos.

    Het zou kunnen dat hij is gearresteerd, maar de advocaat komt er niet achter en de politie wil geen informatie geven.

    Het enige wat ik kan doen is hem als vermist opgeven (advies politie), maar als je bent gearresteerd ben je toch niet vermist?

    Kunnen jullie helpen????

  • Moby

    Een advocaat is meestal als eerste op de hoogte of iemand vast zit,

    en als je vriend (nog) niet mag bellen naar familie doet een advocaat dat ook meestal.

    Ik vind het een rare reactie van de politie

  • JJ

    Hopelijk weet je inmiddels meer.

    Maar anders idd als vermist opgeven en vooral als de politie dit adviseert.

    Ik hoop dan niet voor je dat hij in het buitenland is opgepakt, want dan mag en kan de politie niets zeggen. Uiteindelijk krijg jij of iemand van de familie dan wel bericht van buitenlandse zaken. Degene die als contactpersoon door de persoon is aangewezen.

    Als hij hier was opgepakt, had de advocaat het wel geweten. Hij mag 1 telefoontje plegen en heeft recht op een advocaat.

    Laa je het ons nog wel even weten. En hopelijk met goed nieuws

  • sandra

    Ben je er achter gekomen of hij vast zat, want ik zit nu met het zelfde probleem

  • Anoniem

    hallo Sandra,

    Hier hetzelfde probleem. Kan de familie je niks vertellen?

    Ze kon mij alleen vertellen dat die opgepakt was. Zijn moeder heb ik niet meer te pakken kunnen krijgen..

  • nk

    mn vriendin is opgepakt en zit volgen mij in assen waar kan ik meer info krijgen over bezoek telefoonnummers

  • Joep

    In Assen zit alleen een politiebureau. Daar kan je dus informeren of je vriendin daar vastgehouden wordt.

  • karin van Veen

    Ik heb net vernomen dat mijn 19 jarige zoon vermoedelijk vast zit. Hoe kom ik erachter waar hij vast zit???

    Of is het zo dat als mijn zoon niet wil dat ik het te weten kom,ik nergens kan informeren,omdat hij volgens de wet meerderjarig is???

  • shannatje82

    je zou het politie bureau kunnen proberen waar hij gearresteerd is

  • Joep

    Natuurlijk heeft je zoon te maken met de wet op de bescherming van privacy. Als hij wil dat jij het weet, kan hij je dat zelf laten weten. Misschien dat zijn advocaat of vriendin meer weet,