pi zwaag

  • Moi

    PI Zwaag is een van de ergste PI's waar je terecht kunt komen. Mijn vriend zat daar ook, en voor wat? Vanaf zijn telefoon zou gebeld zijn in zake een overval …. Die jongen was destijds net 18, deze peroide heeft hem HELEMAAL verpest. Ze maken je daar helemaal kapot, niet alleen de mensen die daar zitten, maar hun omgeving.

    Ik moest indd 1,5 uur reizen voor een uurtje bezoek, zijn bezoek was om 07.30, dus ik moest vaak om 5 uur in de ochtend op!!!! 8 maanden lang alleen bezoek met een glazen schotje ertussen, elkaar niet kunnen vast houden, bewakers op je lip. Minimale mogelijkheden om te bellen en contact met vrienden en familie te houden. Na 8 maanden ben je kapot.

    Mijn vriend had een goede toekomst in het vooruit zicht en een carriere, geloof me, hij is niet meer hetzelfde, weet je met wat voor gasten hij daar vast zat??? Wat hij heeft moeten aanzien? Jusitie heeft een van de grootste criminelen gecreeerd die Nederland gaat leren kennen! Zijn gevoel voor normen en waarden zijn helemaal scheef komen te zitten.

    Ik ben van mening dat als iemand iets strafbaars doet hij daarvoor gestraft moet worden, maar ik ben ook van mening dat justitie de verantwoordelijkheid heeft haar burgers daarin te begeleiden. Niemand heeft er toch iets aan als iemand er erger uit komt dan erin gaat? Wat is het nut dan? Ja je straft op de korte termijn, maar op de lange termijn creeer je alleen maar grotere problemen voor de samenleving. Waarom denk je dat zoveel procent in herhaling valt?(dat percentage ligt namelijk VEEL te hoog) Omdat jusitie steken laat vallen, ze zouden meer begeleiding moeten krijgen, oa van een psygoloog.

    Mensen gaan erin met nauwelijks iets op hun kerfstok (en soms ook totaal onschuldig wegens falen van justitie) en komen eruit als doorgewinterde criminelen!

    Jusitie is het grootst falende insituut dat wij hebben, stelletje amateurs zijn het, sinds mijn vriend zijn zaak ben ik me gaan verdiepen in de werkwijze en gang van zaken binnen justitie en het is vooral onwetendheid bij ons, de burgers, waardoor wij denken dat dit orgaan goed functioneert. Mensen open je ogen! Het is drama, het is een zooitje, ze maken fouten alsof ze ervoor betaald krijgen.

    Ik heb mensen gezien die schuldig waren als de pest, maar werden vrijgesproken door fouten van justitie, en godverdomme 10.000 euro schadevergoeding mee kregen. Dat zijn ONZE belastingscenten!!!

    Daar in tegen zitten er mensen soms JAREN onschuldig vast, sommige krijgen een vergoeding (weer onze centen!!!) maar daarmee krijg je geen 10 jaar van je leven terug! Sommige worden vrijgesproken, maar daar hebben ze een slim trucje zodat ze niet hoeven te betalen! terwijl deze mensen er wel recht op hebben!

    Ik heb een zaak gezien met een veroordeling van 30 maanden, in hoger beroep (welke ze proberen tegen te werken door pesterijen) werd inderdaad besloten dat deze straf wel ERG hoog was voor het gepleegde feit, en werd deze persoon tot 12 maanden veroordeeld. Hij zat inmiddels al 19 maanden, omdat het hoger beroep onzettend langzaam gaat!!!! Denk je dat ze compenseren voor dat halve jaar dat je teveel heb gezeten? Vergeet het maar, pech gehad meneer, volgende keer beter!

    En ondertussen krijg je voor moord nog steeds maar een paar jaar, en als je met je vuile tengels aan kleine kinderen zit dan mag je ook een paar uur papiertjes prikken in het park!!!!

    Mensen er is iets onzettend mis met ons rechtssysteem!!!!!

  • Peter

    Heb er zelf ook gezeten -wegens winkeldiefstalletjes. Één bak ellende daar. 23 uur per dag op cel; andere programma's gaan nóóit door (word je ook nimmer over geïnformeerd). Halfje brood per 2 dagen.Beleg, suiker, koffie, thee, melk, pen, schrijfblok etc. ALLES moet je zelf kopen (eens per week bestellen). Dus met honger 23 uur per dag op cel. Bellen een hoogst enkele keer. Boeken die ik mee had mochten niet mee naar de cel; pen en schrijfblok evenmin. Ze verplichten je om alles nieuw te kopen. Douchen hooguit 4 keer per week, ALS je nog IETS positiefs in je lijf hebt voordat je er in gaat dan zorgen ze er daar wel voor dat je dat ook kwijtraakt. Ik heb er geen goed woord voor over - je zit daar gewoon in een isoleercel - en de bewakers maar wachtentot je er een eind aan maakt (gebeurt bovengemiddeld vaak daar!)

  • mijzelf

    Zwaag is echt te erg voor woorden. Vieze racisten daar die bewakers.

    Er zitten engels sprekende gasten,praten de bewakers alleen nederlands tegen.

    en omdat ze het niet begrijpen gaan ze steeds op rapport,.te gek voor woorden daar.

    Bewakers treiteren de gedetineerden,laten bezoekers zolang wachten beneden dat er een tijd van de bezoektijd

    al weg is voordat je de persoon ziet.

    Straffen zijn gigantisch zwaar voor het delict wat er gebeurd is.

    Je komt er echt erger uit dan dat je erin ging.

    Dit alles wegens treiteren,racisme en vernederen van de bewakers daar.

    Dit word allemaal gecreeerd door justitie en OM die deze personen zelf zo maken dat ze erger eruit

    komen dan dat ze erin gingen.

    Bedankt OM en justitie voor het creeren van nog meer agressievelingen op straat.

    En dan vinden ze het gek dat men politie,justitie en OM gaan haten.

  • Nightwish

    Hoi Peter

    Vond net de site eigelijk pas.

    Weet precies, hoe het daar aan toe gaat.

    Werkelijk schandalig, alles is dubbel zo duur daar,

    als je de hele week werkt, krijg je maar een luizige €20

    Aangezien het eten, daar letterlijk niet te vreten is,

    probeer je soms met andere iets bij elkaar te scharrelen,

    zodat je met elkaar, nog iets smakelijks te eten hebt.

    Had ook van alles gekocht, in een gewone gevangenis,

    mag je dat gewoon mee nemen, maar daar?? NO WAY!!! :X

    Vind het echt een schande met deze tempratuur, dat je heel vroeg gelucht word,

    en verder op je cel moet zitten, belachelijk, iso proberen de bewakers je wel in te krijgen.

    Wegens een of idioot dingetje, maar niemand moet zich kapot, laten maken ook al is het zwaar.

    Iedereen heeft recht op respect, en inderdaad, dat word je wel ontnomen.

    Neem aan, dat je ondertussen vrij bent , wens ik je het allerbeste en good luck :)

    Greetz Anna

  • T

    Ligt het er ook niet aan wat voor persoon je zelf bent? Mijn vriend heeft al zat hvb's meegemaakt en altijd wel redelijk aanzien gehad, waardoor ik m soms 3kwartier per dag aan de telefoon kon hebben, is het niet zo als je al niet zo goed je manntje kan staan daar juist op word in gespeeld?

  • Maja

    Mijn man zit sinds kort in zwaag hoe werkt het daar met bezoek en zo.

  • queeny

    Nou, aan al die verhalen hierboven te lezen, staat mijn schat dus nog heel wat te wachten.. Niet alleen hij.. wij.

    Bezoek met een glazen ‘tussenschot’? Ik dacht dat dat alleen t geval was in the USA ofzo. Nee niet leuk, echt niet. Ik vond het sws al erg óm op bezoek te gaan.. naja erg, erg.. eerder moeilijk n ongemakkelijk. Maar nu ook nog met ‘tussenschotten’? 8-)

    Hij zag er al zwaar tegenop, sws vanwege het feit dat hij nu dus juíst nog verder van huis af wordt geplaatst (ook zoiets raars.), maar ook omdat hij al weet dat t 23u ‘lock down’ is zowat.

    Pff nou, ik houdt mn hartje maar stevig vast, en wacht eerst maar es af totdat ie me vandaar belt morgen..

    Maare kan iemand ons (ik & lady hierboven) vertellen wat nou de bezoektijden en -dagen allemaal zijn? En ga me niet zeggen dat dat écht waar, alléen s'chtends om 09:00 is ofzo hóór ::o

  • moederG

    queeny Schreef:

    ——————————————————-

    > Nou, aan al die verhalen hierboven te lezen, staat

    > mijn schat dus nog heel wat te wachten.. Niet

    > alleen hij.. wij.

    > Bezoek met een glazen ‘tussenschot’? Ik dacht dat

    > dat alleen t geval was in the USA ofzo. Nee niet

    > leuk, echt niet. Ik vond het sws al erg óm op

    > bezoek te gaan.. naja erg, erg.. eerder moeilijk n

    > ongemakkelijk. Maar nu ook nog met

    > ‘tussenschotten’? 8-)

    > Hij zag er al zwaar tegenop, sws vanwege het feit

    > dat hij nu dus juíst nog verder van huis af wordt

    > geplaatst (ook zoiets raars.), maar ook omdat hij

    > al weet dat t 23u ‘lock down’ is zowat.

    > Pff nou, ik houdt mn hartje maar stevig vast, en

    > wacht eerst maar es af totdat ie me vandaar belt

    > morgen..

    >

    > Maare kan iemand ons (ik & lady hierboven)

    > vertellen wat nou de bezoektijden en -dagen

    > allemaal zijn? En ga me niet zeggen dat dat écht

    > waar, alléen s'chtends om 09:00 is ofzo hóór

    > ::o

    Ik vond het persoonlijk wel meevallen om op bezoek te gaan in Zwaag.

    Het tussenschotje is niet hoog je kunt bij binnenkomst en afscheid elkaar eroverheen een knuffel geven.

    Bezoektijden zijn wisselend - per afdeling verschillend wij hadden 13.15 en dan 15.15 en dan weer 13.15 doordeweeks en dan 1 keer in het weekend 's morgens vroeg. Je moet wel op tijd komen want als ze hem te laat halen omdat jij wat later bent gaat het wel van je bezoektijd af.

    Maar als je van ver komt kan hij ook een verzoek doen om niet wekelijks maar om de week bezoek te krijgen van 2 uur (normaal is het 1 uur per week in Zwaag) en volgens mij kun je ook een verzoek doen betreffende de tijden.

  • AAZ

    Hallo,

    Mijn vriend is net overgeplaatst naar PI Zwaag, hij is ontkennende verdachte, terwijl hij onbewust betrokken is geraakt bij een misdrijf.

    Woensdag wordt hij moet hij weer voorkomen en hopen wij allen dat hij weer thuis komt. De advocaat ging ervan uit dat hij vandaag al thuis zou komen, maar tevergeefs.

    Mijn vraag is of hij dan deze week al bezoek kan en mag ontvangen?

    Alvast bedankt voor de moeite.

    Gr.