boete uitzitten

  • sanne

    Mijn vriend zit momenteel gedetineerd (voor langere tijd) en tijdens detentie zijn er 5 boetes binnen gekomen bij justitie.

    In de eerste instantie stonden de boetes op een kanton zitting gepland, maar omdat hij vast zit heeft justitie deze van de zitting afgehaald. Mijn vriend wil ze graag uitzitten aansluitend aan deze detentie.

    Nu wil justitie de boetes behandelen op zitting als hij uit detentie is waardoor hij waarschijnlijk veroordeeld zal worden tot een hoge boete (+ risico van een vw boete die hij nog had staan).

    Als hij uit detentie komt zal het al moeilijk zijn een baan te zoeken en de druk wordt nog groter als er een boete wordt opgelegd omdat je dan binnen een termijn moet betalen

    Hoe kan hij er nou voor zorgen dat de boetes worden behandeld op zitting tijdens detentie zodat hij deze uit kan zitten?

    Groet en tx

    sanne

  • Joep

    Hallo Sanne,

    Boees uitzitten gaat niet zomaar. Justitie zal eerst proberen haar geld te innen. Er zomaar aan vast plakken zal iet gebeuren zonder een veroordeling, waarna de deurwaarder gaat proberen het geld te innen.

    Vraag voor meer info maar aan de advocaat of mail naar het CJIB, die kunnen je vast wel verder helpen.

    succes en groet,

    Joep

  • angry

    ik zou gewoon contact opnemen met cjib in leeuwarden en dan kan er een betalings regeling getroffen worden

  • tom

    als je 300 euro boete open hebt staan hoelangmoet je dan uitzitten want betalen kan ik hem niet

    zou deze vraag aub beantwoord kunnen worden

  • ip

    angry Schreef:

    ——————————————————-

    > ik zou gewoon contact opnemen met cjib in

    > leeuwarden en dan kan er een betalings regeling

    > getroffen worden

    Niet altijd! Voor Mulder boetes treffen ze geen regeling!

  • ip

    tom Schreef:

    ——————————————————-

    > als je 300 euro boete open hebt staan hoelangmoet

    > je dan uitzitten want betalen kan ik hem niet

    > zou deze vraag aub beantwoord kunnen worden

    Als het Mulder boetes zijn kun je niet uitzitten. Bij andere boetes moet je rekenen op ongeveer 50 euro per dag.