Willems vraag?

  • Ex Collega

    Willem, beter even een nieuw bericht maken dan onder een einde discussie te beginnen:0

    "okee,

    even reageren. zoals al eerder gezegt ben ik vaak met justitie in aanraking geweest, maar niet veroordeeld. is het echt zo klote in de bak? of is het ook wel lachen zo af en toe? dit klinkt wat raar maar dit is toch mijn vraag…

    groeten willem"

    En dan je gelijk antwoordt op je vraag.

    Ja het is er vaak bere gezellig, gezelliger dan menig man/vrouw het ooit in zijn leven buiten de muren gehad heeft.

  • Mas

    Mijn vriend denkt daar toch echt wel anders over. Vrijheid is meer waard dan een keertje lachen met medegetinieerden.

    Als je echt gezelligheid zoekt ga je toch lekker naar de kroeg.

    In half-open instellingen is er nog wel wat te kletsen. Overdag wordt er dan gewerkt, rond een uur of 9 wordt je echt op je kamer opgesloten. In gesloten inrichtingen zit je met een beetje pech 22 uur op je cel. Het is maar te hopen dat die twee uurtjes dan gezellig zijn.

    Blijf er maar gewoon uit. Wat ik begrijp is er ook wel een bepaalde hierarchie. Mijn vriend zit niet voor drugs of geweld. Het is een auto-ongeluk geweest waarbij iemand om het leven kwam. Hij heeft een eigen huis en bedrijf. Hij is daar een mietje en wordt gewoon bestolen. Rare wereld hoor.

    Hij deelt met 4 man een soort appartement (1 woonkamer, 2 slaapkamer, toilet), waarvan er 1 zich nog niet gedoucht heeft (die zit er nu 9 dagen).

    Gewoon om je even een beeld te geven. Volgens mij is het echt niet gezellig. Er zullen alleen best momenten zijn dat ze even gezellig kletsen en een geintje maken.