Prive gevangenis

  • Een PIWer

    Wat vindt u van het idee dat er in nederland een Prive gevangenis komt?

    Ik bedoel hiermee een gevangenis die niet onder justitie staat maar een prive inrichting met eigen regels.

    Bijvoorbeeld 4 op 1 (grote) cel.

    Je vrijheid verdienen in de bajes V.I. vervroegde invrijheidstelling

    Werken met min loon en dat geld wat ze verdienen eengedeelte naar de familie gaat en een gedeelte voor onderdak en eten.

    Tja wie weet

  • Hyperactief

    Hoi PIWer ik vind het een ZEER SLECHT idee, in Amerika waar dit meer regel dan uitzondering is werkt dit dus ook niet. De bedenkers/ grondleggers ervan aldaar plegen bijna zelfmoord door wat ze ooit bewerkstelligt hebben. Justitie in Nederland moet met de billen bloot, het goudgeld aaan belastinggeld had beter besteed kunnen worden door het in preventie oftewel voorkoming van Misdrijven te investeren. Maar Geld maak je met verhoging van de Criminaliteit van jou Departement, succes boeken betekent ontslag voor velen. En vandaar dat Justitie geholpen door de Psychiatrie het systeem in stand houd !!! Groetjes v Hyperactief

  • Hellen

    Hallo PIWer,

    Een privé gevangenis is een commerciële instelling, dus die moet goed draaien.

    M.a.w. Hoe meer ‘gasten’ hoe liever, een slechte zaak dus.

    Misschien is een werkstraf beter op zijn plaats.

    Deze week was in het nieuws in een bejaardenverzorgingstehuis dat het personeel er niet meer aan toe kwam om de bejaarden te wassen! Of de familie een handje wilde toesteken?

    Dit is bijv. een alternatief om een gedetineerde een dergelijke taak te geven.

    Is gelijk een antwoord op dit bericht:

    http://beta.prikpagina.nl/read.php?f=1339&i=334&t=333

  • Hyperactief

    Beste PIWer, ook moeten jullie als personeel één ding in de gaten houden, als men dit van hogerhand wil dan is het niets meer en niets minder dan een ordinaire bezuinigingstruc, die al in meer sectoren uitgehaald is. Jullie als personeel moeten ernstig op jullie hoede zijn, het wordt gebracht onder beter, terwijl de arbeidsvoorwaarden veel slechter en de werkdruk hoger wordt, ook verliezen jullie de Ambtenarenstatus. En beland bij ziekte of ontslag door veel slechtere regelingen veel eerder in de Bijstand of ………………………… het Criminele circuit, wees op jullie hoede dus !!! Het is zowel voor gevangenen als voor jullie zelf NIET goed !!! Groetjes v Hyperactief

  • Ex collega

    Als commerciële instellingen zich ontfermen over het opsluiten van gevangenen is de Nederlands overheid een stuk goedkoper uit. Dat concludeert het Nederlands Economisch Instituut (NEI) in een vertrouwelijk rapport.De bewaking, verzorging en begeleiding van gedetineerden kost de overheid nu 725 miljoen gulden per jaar. Die uitgaven kunnen drastisch omlaag.

    Persoonlijk zie ik voor het gevangenisprobleem een andere economische oplossing: we gebruiken gevangen als export product. We exporteren ze naar Siberie, stimuleren daar de plaatselijke economie behoorlijk door 100 Euro per dag voor ze te betalen (hier kost het 400 Euro dus we besparen flink) Leuke bijkomstigheid: het aantal recidivisten zal waarschijnlijk giga dalen, want wie wil er nu voor de tweede keer naar Siberie:)

    Wie heeft er een betere oplossing?

  • waiter

    Ik snap nu waarom je een ex collega ben.

  • waiter

    Ik snap nu waarom je een ex collega ben.Ex collega schreef:

    >

    > Als commerciële instellingen zich ontfermen over het

    > opsluiten van gevangenen is de Nederlands overheid een stuk

    > goedkoper uit. Dat concludeert het Nederlands Economisch

    > Instituut (NEI) in een vertrouwelijk rapport.De bewaking,

    > verzorging en begeleiding van gedetineerden kost de overheid

    > nu 725 miljoen gulden per jaar. Die uitgaven kunnen drastisch

    > omlaag.

    >

    > Persoonlijk zie ik voor het gevangenisprobleem een andere

    > economische oplossing: we gebruiken gevangen als export

    > product. We exporteren ze naar Siberie, stimuleren daar de

    > plaatselijke economie behoorlijk door 100 Euro per dag voor

    > ze te betalen (hier kost het 400 Euro dus we besparen flink)

    > Leuke bijkomstigheid: het aantal recidivisten zal

    > waarschijnlijk giga dalen, want wie wil er nu voor de tweede

    > keer naar Siberie:)

    > Wie heeft er een betere oplossing?

  • Ex Collega

    Beste Ober,

    Het onderwerp is……..Prive gevangenis(sen) en de eventuele voordelen /nadelen(kosten /baten) die ons dat als samenleving alsook de familie (en de gedetineerde zelf) zouden kunnen opleveren.

    En nu de vraag voor wie? zoals hyper al schreef…….waarschijnlijk minder voordelen voor het personeel (verlies van ambtenaren status) en nadelen voor de gedetineerden (rechten).

    Mijn tweede alinea is een stukje galgehumor voor insiders, niet voor obers:)

    Excuses aan de mensen die een familielid in deze situatie hebben (vast)zitten.

  • nomore

    Er zijn toch inmiddels al een flink aantal Particuliere inrichtingen? Jeugd en TBS is half om half Rijks en Particulier en dat schijnt toch gewoon goed te werken.